Passat 1.8T AEB, kytkintä ja vakkaria

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

Passat 1.8T AEB, kytkintä ja vakkaria

ViestiKirjoittaja Muikku » 15.5.2012 7:22

Kuten topicista selviää, kulkineeseen passat -99 1.8T AEB, laatikko 5 v manuaali oisi seuraavaa mietinnässä.

Kulkineesta uupuu tuo vakkari ja kaasuläppä on mallia vaijeri. Haulla on yritetty ihmetellä mitä kaikkea tähän tarvitsisi hankkia, mutta tuntuu että mutu pohjalta sanotaan mitä suurinpiirtein pitää laittaa. Jonkinsortin aivolaatikko, viiksi, letkuja, oma alipainepumppu ja servo ohjaamaan kaasuläppää vai ihan jotain muuta? Jos löytyisi jostain luettelo osista, olisi enemmän kuin hienoa.

Toinen asia on sitten kytkin. Alkaa nykynen olemaan vaihtokunnossa. Auto on lastutettu käsittääkseni normi lukemille eli vajaat 200 hp / 300Nm. Ei ole tarkoitus lähteä hakemaan enempää tehoja.

Hakemalla on saatu aikaan suurta hämmennystä, nuista dieselin palikoista. On monessa paikkaa puhuttu, että perus dieselin palikat passaa ja josain annettiin moottorikoodi AWX. Passaako AWX kytkinpaketti kokonaisuudessaan, vai osa sen palikoista? Vai kannattaako laittaa joku muu?
Autolla on rullattu 270+ joten varmuutta orkkis vauhtipyörästä ole. Ei mielestäni täristellyt vedossakaan, mutta jos sattuu, että vauhtipyörä pitää laittaa: menee varmaankin kiinteä tilalle. Kiinteän setin saa ebaystä poikittaiskoneelle edullisesti ebaystä mutta pitkittäiselle hinta nousee heti satasia. Mätänet myy sarjaa myös 600€, joku oli puoltoista vuotta sitten hankkinut saman 430€.

Mistä tuollaisen kiinteän vauhtis + kytkin setin saisi edullisesti, jos sinne pitää vauhtis kumminki vaihtaa? Ei siis hakusessa mitään 500 Nm sarjaa vaan peruspertin paketti jolla pärjäisi tuon lastun kanssa.
Viimeksi muokannut Muikku, 24.5.2012 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ya_Yo_89
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 21.5.2012 20:32

ViestiKirjoittaja Ya_Yo_89 » 23.5.2012 11:23

tossa karalalla ois pari eri pakettia tarjolla...

http://www.turbotec.com/_cs/cat/product_catalog.php?c=4

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 23.5.2012 17:25

Onhan tuoltakin katsottu, mutta kovin on tyyristä opiskelijalle. Ei vaan ole varaa maksaa.

Tuoltakaan ei tosin selviä oman ihmetyksen kohde:
"Valeo kytkinpaketti, VAG 1.9TDI 5. vaihteiset pitkittäismoottorit."
Eli myydään vain dieselin kytkinpakettia pitkittäiseen koneeseen (käviskö tämä kumminkin tohon pensaankin?), poikittaiseen saisi 1.8T bensaankin ja edukkaammin, mutta nämä olisi sitten golfiin jne.

Sachsin sivut käyty taas läpi. Sieltä sanottiin, että:

1. Painelaakeri samalla numerolla (3151 271 937)
2. levy ja asetelma erit, mutta samanlaisilla spekseillä:

Clutch Disc 1864 000 440 AWX, 1864 532 333 AEB
Parameter: 228B
Diameter [mm]: 228
Hub Profile: 21,8x24,2-23N
Number of Teeth: 23

Clutch Pressure Plate 3082 000 555 AWX, 3082 307 232 AEB
Parameter: M228
Diameter [mm]: 228

Eli itselleni vastaten, pitäisi passata keskenään jos ei tarvi vauhtipyörää vaihtaa kiinteään.. Toivotaan, ettei tarvitse kun ei perä oikein kestäisi.

Mistä sen kiinteävauhtis & kytkin paketin saisi edullisimmin? Ei ole tarve kestää enempää viritystä.

Liekkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 16.8.2010 12:06

ViestiKirjoittaja Liekkis » 23.5.2012 19:47

Yritin itse tutkia viime syksynä samaa asiaa tuloksetta. Mistään en saanut 100% faktaa siitä mikä diesel koneen vauhtis / asetelma olisi tähän pitkäiskoneeseen sopinut. Valeon sarjasta paljon puhutaan mutta varaosaliikkeessä nostelivat olkapäitään (liekkö sitten näillä leveyspiireillä tuntematon asia)

Sachsilta olisi saanut SRE asetelmaa reiluun 350€:oon mutta silloin olisi vielä jäänyt tuo kaksoismassa kiusaamaan vaikkakin siinä ei mitään vikaa ollutkaan.

Päätin sitten itsekkin (opiskelijana) sijoittaa Speed-autoteilen setin niin eipähän tule tulevaisuudessa heti tuo kytkin kestonsa puolesta vastaan. Voin kyseistä pakettia kyllä suositella. Loppujen lopuksi tuo hintahan ei ole mitään uuteen kaksoismassaan verrattuna :)

http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... duct_id=64

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 24.5.2012 9:36

Itsellä on 230mm AWX asennelma ja levy asennettu 1.8T:n kaveriksi. Tosin itsellä on 6V laatikko. Vauhtipyörästä ei ole mitään tietoa. Tuskin menee suoraan.

Ymmärtääkseni Valeolla on myös 1.8Then yksimassasettejä tarjolla.

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 26.5.2012 6:30

Maastomato kirjoitti:Ymmärtääkseni Valeolla on myös 1.8Then yksimassasettejä tarjolla.
Kyllä on joo, mutta missään ei sanota mitä nuo kestää. Tai no variantclubilla mainittiin 330Nm, mutta ei varmuutta onko sama paketti kun dieselistä oli puhe.

Muunmuassa mätänetistä tuon saa, listahinta tosin 600 euroa. Jos jollain tästä kokemusta 1.8T:n jatkeena niin kertokaa toki.

tunppi
-
Viestit: 228
Liittynyt: 1.2.2009 12:19

ViestiKirjoittaja tunppi » 26.5.2012 11:03

kyllä tuo valeon setti kestää tuon lastutuksen tuoman lisäväännön ihan hienosti,tosin ajamalla saa kaiken rikki...

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 3.6.2012 18:22

Seuraaville hakijoille laitetaan vinkiksi vielä tänne topicin pohjalle:

Tuli haeskeltua 1.8T 3B passatin kytkin + kiinteä vauhtipyörä settiä: ebay.de (Saksa, hakusanalla kupplung alkaa löytyä kytkintä. Vauhtista löytyykin sitten monella sanalla, alkaen kaikki Schwung..), ebay.com ja ebay.co.uk (Molemmat enkuksi, clutch & flywheel)

Ebay.de: ~610€ posteineen valeon paketti
Ebay.com: $389.95 +$128.80 rahti ~420 € Valeo myöskin
Ebay.co.uk £247.60+ rahti £29 ~343€, merkistä ei tietoa.

Eli halvin siis kumminkin yli 2x halvempi kuin tuo speedautoteilen paketti. Toki voi olla, että markalla saa markan tavaran. Mutta niinhän tuo taitaa mennä, että katsotaan miltä vauhtis näyttää ja joko tiisselin hilut sisään tai ebaystä tuo halvin setti.

Tällä hetkellä käyttäjä techniclutch myy sen siis edullisimmin:
http://myworld.ebay.co.uk/techniclutch/ ... 4340.l2559

Kiitos auttaneille vastaajille, toivottavasti jollekkin muulle on hyötyä tästä mun kirjotuksesta sitten joskus.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa