G2 1P moottori 1.8digifant epätasainenkäynti.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

G2 1P moottori 1.8digifant epätasainenkäynti.

ViestiKirjoittaja weikka » 21.5.2012 11:52

Moro kanssaveljet!

Auto on vw G2 syncro , 1P moottori Digifant nelipisteruiskulla 72kw -91

Oire:
Tyhjäkäynti seilaa 890-1200RPM.
tasakaasulla seilaa n+-300RPM 3300RPM.ään saakka Auto paikallaan.
Korkeilla kierroksilla ei seilaa 3300RPM-6000RPM Auto paikallaan.

Moottorijarruttaessa+pieni kaasupäällä alamäessä Moottori ei tiedä mitä tekis, se jarruuttaa,kaasuttaa,jarruttaa,kaasuttaa ja kaasu on koko ajan samassa asennossa, jos kaasun ottaa kokonaan pois silloin se moottorijarruttaa normaalisti tai painaa kaasua lisää se kiihtyy normaalisti.

Tyhjäkäyntimoottori, ilmamäärämittari irrotettu ja putsattu-ei vaikutusta
Ilmansauodatinvaihdettu-eivaikutusta

Reiluvuos sitten tehty isoremppa-tulpat,virranjakajankansi+pyörijä, jakopää,vesipumppu,jäähynesteet,kaikkisuodattimet,laatikon öljyt, takamurikanöljyt,vetarinsuojakumeja6kpl, kaikki apuhihnat (ohjaustehostin,ilmastointi,laturi)Silloin oli kyl ongelmia ton käynnin ja jaon kohilleen saaminen!!- huolto/korjaus tehty merkkiliikkeessä. Huollon jälkeen se teki noita samoja oireita hyvin vähän mut ei nyt näin pahasti ku nykysellään.

Nelikko vie ihan normaalin määrän kyl kasoo.
yks asia myös ihmetytty: kuuluuko auton sammua kun avaan öljykorkin venakopasta??
Ehdotuksia?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 21.5.2012 23:54

Veikataan :)

Ilmamäärämittarin "potikan" liukupinta kulunut ja kosketus pätkii.. Ja tämähän tietenkin tulee voimakkaimmin esille siellä normi käyttöalueella kuten kuvailit.
Mulla laittoivat merkkikorjaamolla aikoinaan sinne ilmamäärämittariin kondensaattorin tasoittamaan seilaamista, tilanne ei kuitenkaan ollut noin paha, en ollut itse edes kiinnittänyt huomiota koko seilailemiseen..
Tämä siis koskee läppä toimista mittaria, jollainen mulla oli....

Toki voi olla kyse jostain muustakin viasta...

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 22.5.2012 9:27

Läppätoiminen ilmamäärämittari? ok, mut mulla on lanka...

Kama03
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.6.2011 12:33

ViestiKirjoittaja Kama03 » 22.5.2012 12:15

Kaasuläpänasento potentiometri? hiili pinta kulunut ja ottaa kontaktia miten sattuu?

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 22.5.2012 18:25

Kama03: Missäs tämmönen anturi sijaitsee digifant kartastossa?

Kama03
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.6.2011 12:33

ViestiKirjoittaja Kama03 » 22.5.2012 22:31

Kaasuläpän yhteydessä semmonen musta potikka, muistin mukaan 4 pinninen liitin. En oo iha varma saako noita erillisinä vai meneekö koko kaasuläppä uusiksi.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 24.5.2012 7:58

http://irc-galleria.net/user/weikka/picture/119084506

Tuossa ois kuva konepellin alta, mitä mustaa potikkaa tarkoitit?

kaasuvaijerin takana on yks kytkin (2-pinninen liitin), joka kytkeytyy kun kaasupoljinta painaa tapeeksi ja siitä menee piuhat kaasuläpän alle. onks se se?

Kama03
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.6.2011 12:33

ViestiKirjoittaja Kama03 » 24.5.2012 22:26

juuri tätä tarkoitin.

weikka
-
Viestit: 174
Liittynyt: 16.2.2010 15:59

ViestiKirjoittaja weikka » 24.5.2012 23:31

oookei, kummassas se hiilipinta sit on? siin mötikässä alla vai kytkimessä päällä?
ja onkos tuo kuinka vaikee irrottaa, eli onko auto rakennettu sen ympärille meininkiä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa