1.8t jakoremmi sileäksi - tuleeko vahinkoja?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

1.8t jakoremmi sileäksi - tuleeko vahinkoja?

ViestiKirjoittaja tppkk » 22.5.2012 9:52

löytyykö täältä varmaa tietoa,kaverin 1.8t borasta vm.03,jakoremmi sileäksi,osuuko venttiilit mäntiin?.pyörii hyvin ei naputa

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 22.5.2012 10:51

Kuva

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 22.5.2012 13:07

^yksi kuva kertoo enempi ku tuhat sanaa ;)

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 22.5.2012 14:28

kiitokset tästä,elikkä kansi pois ja tutkimaan vahinkoja

Juzu84
-
Viestit: 392
Liittynyt: 23.4.2010 7:44

ViestiKirjoittaja Juzu84 » 22.5.2012 17:40

kiitokset tästä,elikkä kansi pois ja tutkimaan vahinkoja


Ja sitten selvitätte että miksi hihna on mennyt sileäksi? Kiinnostaa näin sivusta seuraajana tää keissi.

tepi3
-
Viestit: 652
Liittynyt: 15.5.2007 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja tepi3 » 22.5.2012 20:42

Samaten!! Kuvaa ja kertomusta kehiin!!

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 23.5.2012 20:47

yritän käydä katsomassaa mitä on tapahtunut,vika on kaverin autossa

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.5.2012 22:13

Mulla on sit ylimääräisiä venttiileitä kyseiseen moottoriin, jos kiinnostaa ( ->privalla yhteyksiä). Noi 6mm venttiilit on sen verran köykästä kaliberia, että mäntäkontaktissa ei yleensä hajota mäntää eikä seetiä.

tppkk
-
Viestit: 122
Liittynyt: 15.1.2006 10:38

ViestiKirjoittaja tppkk » 27.5.2012 8:09

kiristin systeemi pettänyt,remmi löysällä,siellähän on joku tanko joka pitäis painaa tuota kiristin rullaa tiukemmalle,ei ollut vielä aukissut sitä että näkis mikä hajonnut.kuitenkin vain 2 pako venttiiliä hiukan vääntynyt.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 27.5.2012 8:31

Oliskohan tämä surullisen kuuluisa iskarin näköinen kiristin,
jota ei vaihdeta rempan yhteydessa, vaan tarkistetaan jotenkin.
Itse en luota moiseen tarkisteluun, vaan vaihtaisin aina tuon alle satasen osan.
Tuo tarkistus juttu on siis ihan merkkihuollon oma toimenpide.

Eräs TT kävi pienemmällä pajalla jakopään huollossa ja kyseistä iskaria ei vaihdettu,
kun ei kuulu kuin tarkistaa.
Kyllä se varmaan silloin oli ehjä, mutta petti sitten reilusti ennen seuraavaa jakopään huoltoa.
Taisi uusi iskari maksaa 70e paikallisessa varaosakaupassa.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 27.5.2012 13:34

Täältä myös ääni tuon hydraulikiristimen vaihdolle jakopään rempan yhteydessä. Se on halpa vakuutus jakopäälle. Kannattaa myös panostaa siihen pari kymppiä kalliimpaan merkkiosaan, eikä välttämättä hakea sitä halvinta Motonetistä.

Kiristimen kuntoa voi päältä päin tarkastella ainakin niin, että onko pysynyt kuivana vai alkanut vuotaa hydraulinesteitä pihalle, tällöin alkaa olla jo kiire vaihdolla.

Tässä vielä kuva tuosta kiristimestä. Monissa hihnaseteissä tulee mukana tuo pieni rulla, mutta ei tuota itse kiristintä.
Kuva

janneza
-
Viestit: 268
Liittynyt: 18.8.2004 21:44

ViestiKirjoittaja janneza » 27.5.2012 20:31

Tai sitte vaan vaihtaa ihan oikeen kiristimen sinne ja loppuu ne ongelmat.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa