1.8t jakoremmi sileäksi - tuleeko vahinkoja?
Valvoja: ffp jäsenet
1.8t jakoremmi sileäksi - tuleeko vahinkoja?
löytyykö täältä varmaa tietoa,kaverin 1.8t borasta vm.03,jakoremmi sileäksi,osuuko venttiilit mäntiin?.pyörii hyvin ei naputa
Oliskohan tämä surullisen kuuluisa iskarin näköinen kiristin,
jota ei vaihdeta rempan yhteydessa, vaan tarkistetaan jotenkin.
Itse en luota moiseen tarkisteluun, vaan vaihtaisin aina tuon alle satasen osan.
Tuo tarkistus juttu on siis ihan merkkihuollon oma toimenpide.
Eräs TT kävi pienemmällä pajalla jakopään huollossa ja kyseistä iskaria ei vaihdettu,
kun ei kuulu kuin tarkistaa.
Kyllä se varmaan silloin oli ehjä, mutta petti sitten reilusti ennen seuraavaa jakopään huoltoa.
Taisi uusi iskari maksaa 70e paikallisessa varaosakaupassa.
jota ei vaihdeta rempan yhteydessa, vaan tarkistetaan jotenkin.
Itse en luota moiseen tarkisteluun, vaan vaihtaisin aina tuon alle satasen osan.
Tuo tarkistus juttu on siis ihan merkkihuollon oma toimenpide.
Eräs TT kävi pienemmällä pajalla jakopään huollossa ja kyseistä iskaria ei vaihdettu,
kun ei kuulu kuin tarkistaa.
Kyllä se varmaan silloin oli ehjä, mutta petti sitten reilusti ennen seuraavaa jakopään huoltoa.
Taisi uusi iskari maksaa 70e paikallisessa varaosakaupassa.
Täältä myös ääni tuon hydraulikiristimen vaihdolle jakopään rempan yhteydessä. Se on halpa vakuutus jakopäälle. Kannattaa myös panostaa siihen pari kymppiä kalliimpaan merkkiosaan, eikä välttämättä hakea sitä halvinta Motonetistä.
Kiristimen kuntoa voi päältä päin tarkastella ainakin niin, että onko pysynyt kuivana vai alkanut vuotaa hydraulinesteitä pihalle, tällöin alkaa olla jo kiire vaihdolla.
Tässä vielä kuva tuosta kiristimestä. Monissa hihnaseteissä tulee mukana tuo pieni rulla, mutta ei tuota itse kiristintä.

Kiristimen kuntoa voi päältä päin tarkastella ainakin niin, että onko pysynyt kuivana vai alkanut vuotaa hydraulinesteitä pihalle, tällöin alkaa olla jo kiire vaihdolla.
Tässä vielä kuva tuosta kiristimestä. Monissa hihnaseteissä tulee mukana tuo pieni rulla, mutta ei tuota itse kiristintä.

Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”