Corrado G60:n lämpöongelmat

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VWG60
-
Viestit: 70
Liittynyt: 8.12.2008 0:35

Corrado G60:n lämpöongelmat

ViestiKirjoittaja VWG60 » 9.5.2012 1:39

Onko kellään ollu huolia Corro G60:n lämpöhuolista? Meinaan, että jo näillä ilmoilla (+10) ajaa pätkän kaupungissa ja lämpötilavipu "sinisellä", tai jopa ilmastoinnilla, niin lämpöviisari nousee tonne sataan ja jopa hieman ylikin, jos joutuu seisomaan paljon paikallaan. No eihän siinä muu auta kuin laittaa lämmöt täysille ja mennä tienposkeen "viilentymään". :( Fleksi alkaa pyörimään normaalisti viisarin mukaan about 92 asteessa, mutta eihän se riitä paikallaan seisoessa konepelti kiinni ja 20-30asteen kesäkuumuudessa, jos nyt jo käy keittämisen rajamailla. Ja entäs sitten, kun sille annetaan "tohvelia"? Voisko olla syyläri tukossa ja laskis ikäänkuin osan jostakin suoraan ylä -ja alaletkun kautta moottoriin, koska kummatkin letkut melkein heti yhtä kuumia heti? Koska kaikki viittais,että termostaatti ja vesipumpun pyörä toimiii..?!

Ämpee
-
Viestit: 69
Liittynyt: 11.10.2010 14:03

ViestiKirjoittaja Ämpee » 9.5.2012 11:05

Moro. Käsittääkseni tuo lämpötila on normaali tässä vehkeessä..? Omassani huitelee vastaavat lukemat ilman mtn ongelmia.

2Jake
-
Viestit: 64
Liittynyt: 6.7.2006 15:47

ViestiKirjoittaja 2Jake » 9.5.2012 15:36

Juu, itselläkin flekti myöhään heräilee, lienee ominaisuus, aika jäykän öljyn suositushan näissä alunperin on 20W, muilla foorumeilla ovat vaihtaneet termostaattia ja lämpökytkintä, tai vain lämpökytkintä T4 malliin

81C lämpökytkin - 701 959 481 C
71C termari - 068 121 113 A

Ghosty
-
Viestit: 24
Liittynyt: 3.2.2008 23:38

ViestiKirjoittaja Ghosty » 11.5.2012 1:03

Muistaakseni öljysuositus on alunperin 5w40 mutta laihempaa ei kannata laittaa juuri tuon lämpö"ongelman" vuoksi.. paksumpia voi käyttää kunhan ottaa huomioon että mitä juoksevampaa öljyä sitä paremmin voitelee ahdinta. Eili ei mitää ylilyöntejä että ahdin saa voitelua kylmänäkin:)

VWG60
-
Viestit: 70
Liittynyt: 8.12.2008 0:35

ViestiKirjoittaja VWG60 » 11.5.2012 1:51

Olen Ghoslyn kanssa samaa mieltä tosta öljyjutusta. Ja sitäpaitsi se ei ratkaise ongelmaa. Mun aikaisempi Corro oli -89 ja siinä oli samoja ongelmia. Fleksi pyöri tuhottoman pitkään, mut siinä ei noussu lämmöt viisarin mukaan noin korkealle.Ja öljyjäkin on tässä kolmen vuoden aikana tullu kokeiltua kaikkea mahdollista. (aina liurusta mahd. jäykkään) En myöskään lämmenny tuolle lämpökytkin asialle, koska.....? Termarin vois kokeilla vaihtaa johonkin mahdollisimman alhaiseen lämpötilaan, koska se rupes työntää jo talvella parin kilsan jälkeen selkeästi käsiä lämmittävää hönkyä. Eli se on varmaan jotakin (vakio) 87`C. Siihen vois laittaa ihan hyvyn mun 82, tai jopa alemman, koska en meinaa ajaa sillä ens talvea. Mistähän sen sais, kun kaikki tarjoaa vain tot 87:aa. Noo, poraa tietty pari reikää, tai ottaa kokonaan termarin pois. Mut ei viitttis.
En kyllä myykkään sitä ihan pienellä rahalla, koska se on "kaikinpuolin" juuri sellainen kuin tollaiselta Corrolta toivoin. Sanoin vain, koska se on ollu varmaan enemmän konepelti ylhäällä paikallaan, kuin alhaalla. :(Nyt kun siihen on laittanu pienen "omaisuuden" ja lähes kaikki toimii, niin luottaa enemmän kuin omaan akkaansa. ;) Ja vielä lisäkysymys kaikille tän lukeneille.... kuinka saada 200hv:tä irti tekemälllä koneelle mitään? On jo lastu ja 68 ahdinpyörä ja sytkä ennakkoon, niin paljon kuin kärsii, +vapari,joka vaikuttaa korvien välissä! Kuinka paljon RS-lähtö ja peltipakosarja? Josko ahtimen vakiolähdöstä on jo vedetty paksummat putket ns. välijäähdyttimelle? Corron välijäähdytin on niin onneton, että on siinä "insinöörit" olleet olevinaan viisaita. :( No nyt lopetan, mutta kiitos kaikille ketkä jaksavat asiantuntevasti ottaa kantaa juttuuni!

2Jake
-
Viestit: 64
Liittynyt: 6.7.2006 15:47

ViestiKirjoittaja 2Jake » 11.5.2012 11:23

Ympärivuotiseksi 5W/10W-40 bentley manuaalissa sivulla 27 tai 8
toki talveksi mitään 20W-50 kannata laittaa, riippuu ihan ajaako talvella, mutta se siitä

jos saa 71 asteen termostaattia niin saa kait siitä väliltäkin, ainu ongelma on kun ovat ns. lämpimien maiden termostaatteja

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 11.5.2012 12:09

Oletteko mitannu ihan tarkalla lämpömittarilla noita lämpöjä? Ettei nyt yritetä korjata ongelmaa, jota ei oikeasti edes ole? :) Kun tunnetusti noi VW lämpömittarit on enemmän suuntaa antavia.
Niin kauan lämmöt on ok, kunnes nesteet tulee pellolle.
Ja jos kone oikeasti lämpenee liikaa, niin termostaatin poistaminen tai alemman C malli, ei tee muutakuin hidastaa sitä, että keittää.
Termostaatin poistaminen pahimmillaan sotkee nesteen kierron kokonaan.

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 16.5.2012 10:38

Sama tekniikka, mutta golfin korissa. Eli lämpömittari ei toimi ja vilkuttaa myös merkkivaloa. Onkos se musta anturi siinä ruiskun sinisen anturin vieressä, josta mittaristo ottaa tiedon?

2Jake
-
Viestit: 64
Liittynyt: 6.7.2006 15:47

ViestiKirjoittaja 2Jake » 16.5.2012 13:21

Juu on, eri vastus noissa kylläkin vaikka liitin saman mallinen.

Battery
-
Viestit: 232
Liittynyt: 14.4.2006 15:12

ViestiKirjoittaja Battery » 16.5.2012 19:50

No nyt nousee mittari, mut merkkivaloa vilkuttaa edelleen. Taitaa olla nestepinnan merkki. Nestettä on ylärajaan, joten taitaa paisarissakin olla anturi kaput.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 29 vierailijaa