Öljypohjan vaihto AUM

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

Öljypohjan vaihto AUM

ViestiKirjoittaja ryynanen » 12.5.2012 8:00

Millanen hommeli olis vaihtaa tuohon AUM koneiseen golffiin tuo öljypohja? Onnistuisko tuo kotikonstein? vai veisko suosiolla korjaamolle? Mitähän nuo siellä siitä haluais?

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 12.5.2012 12:13

Ensinnäkin kysyn miksi olet vaihtamassa sitä? Onnistuu kyllä kotikonsteinkin jos vaan auton alle pääsee ja löytyy työkalut ja tiivisteliima. Puhdistaa pinnat hyvin ennen kiinnitystä ja tiivisteliima väliin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.5.2012 13:32

Mitenkäs AGU-koneisessa Golfissa?
Ettei ole mikään iso remontti?

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 12.5.2012 13:38

Kivi teki reijän entiseen. Ainut huolenaihe tuo apurunkojumppa tartyeekosiihen alkaa tuossa koneessa vai mahtuuko tulemaan ilman?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.5.2012 13:45

ei pitäis tulla ilman apurungon irroitusta. tämä ongelma on enemmänki pitkittäiskoneellisten kanssa

edit: unohtu tuo "ei" edestä
Viimeksi muokannut jarskii-, 12.5.2012 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 12.5.2012 13:54

Onkos siihen operaatioon minkälaisia erikoistyökaluja tarves hommata?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 12.5.2012 13:59

korjasin

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.5.2012 14:03

On niin sekava tuon jarskin lausahdus nyt eli:
ei tarvitse irroittaa apurunkoa poikittaismoottorillisessa. Sen verran itsekin jo auton alla makoilin.

Mro
-
Viestit: 509
Liittynyt: 21.3.2009 11:39

ViestiKirjoittaja Mro » 12.5.2012 14:19

Ite juuri korjautin oman auton oljypohjan, alumiinihitsari hoitaa homman eikä tarvi ostaa uutta..

Ainut homma tos pohjan irrotuksessa on 4kpl niistä kiinnityspulteista on vahteiston päässä sellasissa koloissa ja hieman vaikeahkot irroittaa, mutta kyllä sinne sopivilla jatkoilla tai pitkällä kuusikoloavaimella pääsee käsiksi. Kaikki pultit saa ihan 10mm avaimella auki tai vastaavasti kuusiokoloavaimella.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.5.2012 14:21

Tuossa talvella TT:stä öljypohja käytettiin auki, niin eipä siinä paljoa viittä minuuttia pitempään mennyt, kun öljypohja oli lattialla. Nosturi on toki ihan kätevä erikoistyökalu tuollaisessa. Muita erikoisia kaluja ei tarvinnut. :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.5.2012 14:33

Hyvä tietää,itseäni lähinnä arvelutti nuo vaihteistonpuoleiset kiinnitysruuvit että eihän tarvi laatikkoa alkaa irrottaa. =D

Edellinen omistaja oli jollain sikaliimalla korjannut pohjan ja itse kolautin sen kiveen joten alkoi tippaseen vähän öljyä. Jospa sen pystyis hitsauttaa,toki eBaystä katsottuna pohjatkaan valtavan kalliita ole.

Mites,muistanko väärin että nuihin olisi saatavailla "matalempaa" (tai korkeampaa,ihan miten asian käsittää) pohjaa jolloin maavara kasvaisi?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.5.2012 14:38

En tiedä matalammasta, mutta ainakin peltisellä pohjaosalla varustettua saa.

-> http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Gol ... an/ES4369/

Kestäähän tuo ainakin raapimista ja mietoja kosketuksia paremmin, kuin aluvalupohja.

Edittiä: Niin, tosiaan tossa peltipohjallisessa ei ole öljyn tasopinnan anturipaikkaa. Eli jos autosi on sellaisella varustettu, niin tuon voi varmaankin unohtaa...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.5.2012 15:11

Onnistuskohan tuo jollain sepällä vääntää öljypohjan päälle sellainen "kuori" jonka laittas noiden pohjan kiinnistysruuvien alle kiinni. Liekkö suojaako kummemmin ja madaltaa tietenkin hivenen lisää.
EDIT:Tuohon Slamitin hintaan vaihtaa jo useamman pohjankin mutta tuo toinen voisi olla ihan mielenkiintoinen.
Viimeksi muokannut Sebastian, 12.5.2012 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 12.5.2012 16:17

Varmaan järkevämpi "kuori" on tämä -> http://www.slamit.net/product/4777/tera ... ia-ja-leon

Tai sitten edullisempi versio vaikka tästä -> http://www.tarvikkeet.fi/tuotteet/pohja ... volkswagen

eBaysta löytyy varmasti kans jotain kivaa, nyt en jaksa etsiä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa