Passat aeb 1.8T -98 huohottimen vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VAG-kuski
-
Viestit: 21
Liittynyt: 1.5.2012 18:55

Passat aeb 1.8T -98 huohottimen vaihto

ViestiKirjoittaja VAG-kuski » 1.5.2012 19:57

Olisi edessä huohotinsarjan vaihto, ollut jo vuoden päivät sökönä. Kyselisin vinkkejä!

Ajattelin purkaa imusarjan ensin edestä pois. On niin vittumaisessa paikassa muuten.

Tarvikeosia ei ole saatavana, esim motonet tai ad-varaosa. Mitähän lie maksaa marmoritiskillä? Netissä osui silmään http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=404 42e 3komponenttia. Kallis vai halpa? Luulisi että tarvitsee muutakin kuin pelkästää noi kolme.

Omistan autosta räjäytyskuvat, mutta mihin ihmeessä kuuluu huohotinjärjestelmä? En löydä kuvistani millään. Imusarjaan löytyy kyllä http://imageshack.us/photo/my-images/21/img3120y.jpg/

Onko kukaan tilaillut osia tuolta ecstuning.comista? Mikä on huohotin lontooksi? :)

Raulo1
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.2.2012 17:04

ViestiKirjoittaja Raulo1 » 1.5.2012 20:05

Ostin itse AUM koneseen yhden letkun/putken 75€,eli halpaa..
Breather=huohotin

samza
ffp jäsen
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja samza » 1.5.2012 20:05

ei tarvii välttämättä imusarjaa irrotella. Toki helpottaa hommaa.
Itse purin vaan kaasuläpän ja sen ahtoletkun edestä ja sieltä imusarjan alta ronkkimalla sain homman hoidettua.
Osat juurikin tuolta speed-autoteilestä tuo setti.

Liekkis
-
Viestit: 52
Liittynyt: 16.8.2010 12:06

ViestiKirjoittaja Liekkis » 1.5.2012 21:37

Suosittelen tilaaman tuon Speed-autoteilen setin. Nuo kolme osaa on ne heikoimmat lenkit systeemissä ja loput onkin ihan normaalia kumiletkua + klemmarit.

Itse vaihdoin nuo osat pelkästään paisuntasäiliön irroittamalla ja sivuun siirtämällä.

VAG-kuski
-
Viestit: 21
Liittynyt: 1.5.2012 18:55

ViestiKirjoittaja VAG-kuski » 3.5.2012 10:06

Kiitos hyvistä vinkeistä. Tuo sarja tuli tilattua. Kesti 12h niin tuote oli näpeissä :)
Osaisko vielä joku sanoa mihin aihealueeseen huohotin kuuluu, jos löytäisin räjäytyskuvat..

Tunnistaako joku vikailmoituksen: käynnistää auton niin huutomerkki syttyy (!) + abs-valo hetkeksi ja piipittää myös n. 5 kertaa. Vika ilmoitukset katottu aiemmin, ei mitään. Jarrunestettä on hieman yli max, tuskin siitä?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.5.2012 7:22

Et tarvitse muita räjäytyskuvia kuin tuon Speed-autoteilen sivuilla olevan kuvan, sen avulla vaihdat huohottimen osat komiasti.

Kannattaa samalla tsekata että by-pass venttiili toimii, niitä menee yhtä lailla kuin huohottimiakin.

Paisari irti ja syrjään sekä kaasuläpän voi irrottaa. Ahdasta siellä silti on jos omistaa isot kourat, mutta onnistuu kyllä.

VAG-kuski
-
Viestit: 21
Liittynyt: 1.5.2012 18:55

ViestiKirjoittaja VAG-kuski » 7.5.2012 18:52

Kiitos vinkistä Lehtilä. Tässä tutkaillu tuota autoteilen kuvaa, niin onko osanro. 1 kampikammiotuuletus? Bypass, kampikammiotuuletuksen paineventtiili?

http://img88.imageshack.us/img88/8434/huoh.jpg Onko tuossa ympyröidyssä kohdassa juuri tuo autoteilen kuva?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 8.5.2012 13:07

Ilmaisin itseni vähän epäselvästi.

By-pass-venttiili ei liity juurikana huohottimeen, vaan löytyy sieltä ahtimen läheltä. Kierättää ahtoilmaa ahtimen imupuolelle kun kaasuläppä menee kiinni.

Lähinnä tarkoitain että kun saat tuon huohotinremontin tehtyä niin tsekkaa se bypassi koska ne on melkein aina myös paskana.

Huomaa siitä kun pienillä kierroksilla (esim. 2.vaihde) painat kaasun pohjaan ja nostat nopeasti ylös, ns. "pumppaavaa liikettä" Kaasupolkimen nostaessa jos koneesta kuuluu vaimeaa sakkausääntä (tsikitsikitsiki..) niin se on entinen. Jos taas kuuluu pelkkä suhahdus niin kaikki on ok.

Ääni on todella vaimea, kuuluu vakioautossa parhaiten kun sammuttaa radiot/puhaltimet sekä avaa hanttarin puolen ikkunan ja kuuntelee tosi tarkkaan.
Saattaa kuulua myös paikallaan kaasutellessa.

Eihän sitä normaaliajossa huomaa onko se rikki vai ei, säästää pikkasen ahdinta kun pitää sen ehjänä.

VAG-kuski
-
Viestit: 21
Liittynyt: 1.5.2012 18:55

ViestiKirjoittaja VAG-kuski » 8.5.2012 18:07

Jees, täytynee ensi viikolla tsekkailla tuokin venttiili kun on paremmin aikaa. Onko tolla bypass-venttiilillä mitään muuta nimeä? Ei varmaan näy tossa mun kuvassa?

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 8.5.2012 22:51

Googlella löytää by-passista hyvin tietoa..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.5.2012 23:00

Ei varmaan näy tossa mun kuvassa?

taitaa olla suoraan #23 (ei siis osan vaan numeron) oikealla puolen

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 9.5.2012 8:29

Jep. Eli sivun suunnassa katsottuna oikealla, tuossa jpg:ssä numeron 23 alapuolella, jos tarkennetaan vielä vähän Sebastiania.

VAG-kuski
-
Viestit: 21
Liittynyt: 1.5.2012 18:55

ViestiKirjoittaja VAG-kuski » 9.5.2012 16:51

Tuo mitä te tarkoitatte on osanro. 21 (jota nroa ei kuvassa näy) on polttonesteensuihkutuksen katkaisuventtiili, moottori tyypissä ANB & APU. Itselläni on AEB, eli osanro 12.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.5.2012 21:26

Kuva
Bypass

Edit:tuntuu että tossa ylemmässäkään kuvassa ei pidä tekstit paikkansa, siinä lukee tuo katkaisuventtiili mutta bypass kai minusta siinä kuvassa on?
Kuva
Ympyröin varmuuden vuoksi.

Miksi polttonesteensuihkutuksen katkaisuventtiili olisi ahtoputkistossa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa