Passat aeb 1.8T -98 huohottimen vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Passat aeb 1.8T -98 huohottimen vaihto
Olisi edessä huohotinsarjan vaihto, ollut jo vuoden päivät sökönä. Kyselisin vinkkejä!
Ajattelin purkaa imusarjan ensin edestä pois. On niin vittumaisessa paikassa muuten.
Tarvikeosia ei ole saatavana, esim motonet tai ad-varaosa. Mitähän lie maksaa marmoritiskillä? Netissä osui silmään http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=404 42e 3komponenttia. Kallis vai halpa? Luulisi että tarvitsee muutakin kuin pelkästää noi kolme.
Omistan autosta räjäytyskuvat, mutta mihin ihmeessä kuuluu huohotinjärjestelmä? En löydä kuvistani millään. Imusarjaan löytyy kyllä http://imageshack.us/photo/my-images/21/img3120y.jpg/
Onko kukaan tilaillut osia tuolta ecstuning.comista? Mikä on huohotin lontooksi? :)
Ajattelin purkaa imusarjan ensin edestä pois. On niin vittumaisessa paikassa muuten.
Tarvikeosia ei ole saatavana, esim motonet tai ad-varaosa. Mitähän lie maksaa marmoritiskillä? Netissä osui silmään http://speed-autoteile.fi/index.php?rou ... uct_id=404 42e 3komponenttia. Kallis vai halpa? Luulisi että tarvitsee muutakin kuin pelkästää noi kolme.
Omistan autosta räjäytyskuvat, mutta mihin ihmeessä kuuluu huohotinjärjestelmä? En löydä kuvistani millään. Imusarjaan löytyy kyllä http://imageshack.us/photo/my-images/21/img3120y.jpg/
Onko kukaan tilaillut osia tuolta ecstuning.comista? Mikä on huohotin lontooksi? :)
Kiitos hyvistä vinkeistä. Tuo sarja tuli tilattua. Kesti 12h niin tuote oli näpeissä :)
Osaisko vielä joku sanoa mihin aihealueeseen huohotin kuuluu, jos löytäisin räjäytyskuvat..
Tunnistaako joku vikailmoituksen: käynnistää auton niin huutomerkki syttyy (!) + abs-valo hetkeksi ja piipittää myös n. 5 kertaa. Vika ilmoitukset katottu aiemmin, ei mitään. Jarrunestettä on hieman yli max, tuskin siitä?
Osaisko vielä joku sanoa mihin aihealueeseen huohotin kuuluu, jos löytäisin räjäytyskuvat..
Tunnistaako joku vikailmoituksen: käynnistää auton niin huutomerkki syttyy (!) + abs-valo hetkeksi ja piipittää myös n. 5 kertaa. Vika ilmoitukset katottu aiemmin, ei mitään. Jarrunestettä on hieman yli max, tuskin siitä?
Et tarvitse muita räjäytyskuvia kuin tuon Speed-autoteilen sivuilla olevan kuvan, sen avulla vaihdat huohottimen osat komiasti.
Kannattaa samalla tsekata että by-pass venttiili toimii, niitä menee yhtä lailla kuin huohottimiakin.
Paisari irti ja syrjään sekä kaasuläpän voi irrottaa. Ahdasta siellä silti on jos omistaa isot kourat, mutta onnistuu kyllä.
Kannattaa samalla tsekata että by-pass venttiili toimii, niitä menee yhtä lailla kuin huohottimiakin.
Paisari irti ja syrjään sekä kaasuläpän voi irrottaa. Ahdasta siellä silti on jos omistaa isot kourat, mutta onnistuu kyllä.
Kiitos vinkistä Lehtilä. Tässä tutkaillu tuota autoteilen kuvaa, niin onko osanro. 1 kampikammiotuuletus? Bypass, kampikammiotuuletuksen paineventtiili?
http://img88.imageshack.us/img88/8434/huoh.jpg Onko tuossa ympyröidyssä kohdassa juuri tuo autoteilen kuva?
http://img88.imageshack.us/img88/8434/huoh.jpg Onko tuossa ympyröidyssä kohdassa juuri tuo autoteilen kuva?
Ilmaisin itseni vähän epäselvästi.
By-pass-venttiili ei liity juurikana huohottimeen, vaan löytyy sieltä ahtimen läheltä. Kierättää ahtoilmaa ahtimen imupuolelle kun kaasuläppä menee kiinni.
Lähinnä tarkoitain että kun saat tuon huohotinremontin tehtyä niin tsekkaa se bypassi koska ne on melkein aina myös paskana.
Huomaa siitä kun pienillä kierroksilla (esim. 2.vaihde) painat kaasun pohjaan ja nostat nopeasti ylös, ns. "pumppaavaa liikettä" Kaasupolkimen nostaessa jos koneesta kuuluu vaimeaa sakkausääntä (tsikitsikitsiki..) niin se on entinen. Jos taas kuuluu pelkkä suhahdus niin kaikki on ok.
Ääni on todella vaimea, kuuluu vakioautossa parhaiten kun sammuttaa radiot/puhaltimet sekä avaa hanttarin puolen ikkunan ja kuuntelee tosi tarkkaan.
Saattaa kuulua myös paikallaan kaasutellessa.
Eihän sitä normaaliajossa huomaa onko se rikki vai ei, säästää pikkasen ahdinta kun pitää sen ehjänä.
By-pass-venttiili ei liity juurikana huohottimeen, vaan löytyy sieltä ahtimen läheltä. Kierättää ahtoilmaa ahtimen imupuolelle kun kaasuläppä menee kiinni.
Lähinnä tarkoitain että kun saat tuon huohotinremontin tehtyä niin tsekkaa se bypassi koska ne on melkein aina myös paskana.
Huomaa siitä kun pienillä kierroksilla (esim. 2.vaihde) painat kaasun pohjaan ja nostat nopeasti ylös, ns. "pumppaavaa liikettä" Kaasupolkimen nostaessa jos koneesta kuuluu vaimeaa sakkausääntä (tsikitsikitsiki..) niin se on entinen. Jos taas kuuluu pelkkä suhahdus niin kaikki on ok.
Ääni on todella vaimea, kuuluu vakioautossa parhaiten kun sammuttaa radiot/puhaltimet sekä avaa hanttarin puolen ikkunan ja kuuntelee tosi tarkkaan.
Saattaa kuulua myös paikallaan kaasutellessa.
Eihän sitä normaaliajossa huomaa onko se rikki vai ei, säästää pikkasen ahdinta kun pitää sen ehjänä.

Bypass
Edit:tuntuu että tossa ylemmässäkään kuvassa ei pidä tekstit paikkansa, siinä lukee tuo katkaisuventtiili mutta bypass kai minusta siinä kuvassa on?

Ympyröin varmuuden vuoksi.
Miksi polttonesteensuihkutuksen katkaisuventtiili olisi ahtoputkistossa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 78 vierailijaa