Passatin kytkinongelma

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jouni
-

Passatin kytkinongelma

ViestiKirjoittaja Jouni » 18.12.2011 16:47

Pakko kysyä apua kun ei enää itse ymmärrä. Tarina alkaa siitä että ostin kytkinvikaisen Passatin kun kerran halvalla sain. Auto on 1.9TD eli AAZ-koneella ja manuaalilaatikolla (02A), vuosimalli -95. Ostaessa auto oli siinä kunnossa että kytkin ei irrottanut kunnolla, ja sitäkin varten poljin piti painaa ihan lattiaan asti. Lepotilassaankin poljin oli siellä lattian tuntumassa.

Varauduin jo kytkimen vaihtoon, mutta sitten huomasin että jarrunestesäiliössä oli vajausta. Lisäsin jarrunestettä, ja painelin kytkintä, niin sepä alkoi pelaamaan OK. Joskus myöhemmin irrotuskohta alkoi taas siirtyä kohti lattiaa, jolloin lisäsin jarrunestettä, ja taas toimi hyvin. Vaikuttaa siltä että jarrunestettä katoaa pikkuhiljaa jonnekkin. No, eipä tuo menoa paljoa haittaa.

Mutta sitten auto seisoi vähän yli viikon yksikseen parkkipaikalla, ja nyt kun poljinta painaa, niin se menee suoraan lattiaan ja jää sinne. Jarrunesteen lisäys ei enää auta toimintaan. Ilmannutkin olen siitä työsylinterin ilmausruuvista, mutta siitä ei ole mitään apua. Neste virtaa omalla painollaan, kun ilmausruuvin avaa, ettei siellä ainakaan tukossa voi mikään olla. Nestepintakaan ei päässyt laskemaan kovin alas tuon viikon seisonnan aikana, joten eikai siellä uutta ilmaakaan voi kovin paljoa olla. Hyviä ehdotuksia mihin suuntaan tästä lähtisi? Romikselta työsylinteri-pääsylinteri -hässäkkää?

Jouni
-

ViestiKirjoittaja Jouni » 5.5.2012 17:00

Vastaanpa tähän, jos vaikka jollakulla olisi joskus samanlaista ongelmaa. Eli vika löytyi pääsylinterin tiivisteestä, joka oli irronnut männästä. Jarruneste ei virtaa omalla painollaan pääsylinterin läpi, jos tiiviste on kunnossa. Mulla virtasi ennen vaihtoa, vaihdon jälkeen ei virtaa enää.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”