Vento sammuu ajossa.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

Vento sammuu ajossa.

ViestiKirjoittaja leevi » 4.9.2009 13:27

Nythän näitä mk3:en käyntivikoja tulee kuin sieniä sateella.

Nyt faijan vento 1.6i AFT moottorilla rupesi sammumaan kesken ajon. Sammuu vain alle 60km nopeuksissa, puoliminuuttia- minuutin seistyä lähtee taas nätisti käyntiin. Sammuttuaan tulee kyllä virtaa ja startti pyörittää. Vikakoodit luettu Boschin testerillä ja niitä oli 0kpl. Voisiko vika olla jossain bensansyöttöön liityvässä? Autossa on Cobran hälytin mutta sen ajonestoa ei ole kytketty, eli autossa on ainoastaan auton oma ajonesto.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 4.9.2009 23:52

Kun auto on sammunut ajosta niin tuleeko kipinää?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.9.2009 0:00

Äipällä oli aikoinaan -90 Golf 1,8 joka jätti lämmettyään tielle ja jäähdyteltyään aikansa toimi kuten ennenkin.

Syylliseksi löytyi Hall-anturi. Korjausmanuaalissa oli selkeä ohje diagnoosiin.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 5.9.2009 11:46

Meillä isän 1.8 ventossa oli sammuilua kaupunkiliikenteessä. Ensiksi ajattelin user erroria, mutta sitten viisaampien neuvosta vaihdoin siihen bensapumpun releen. Maksoi muistaakseni jopa 12e ja sen jälkeen toimi oikein.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 5.9.2009 18:37

Pitääpä selvittää tuo rele homma. Moottorihan on monipisteruisku sähkösuuttmilla varustettu 101hv malli, jota ei ole suomeen tuotu venton/golfin keulalla maahantuojan toimesta.
Seatissa ja audissa on vissiinkin tuota moottoria ollut.
tulpat on aika hankala irroittaa koska imusarja menee kannen yli peittäen tulpat aika tehokkaasti (vaatii erikois avaimen).

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 25.11.2009 18:25

Saitkos muuten leevi ratkaistua ongelman?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 18.2.2012 12:14

Ongelma edelleen aiheellinen...

Olen vaihtanut tuohon miinaan jo: uuden pa pumpun, kampiakselin asentotunnistimen, nakutustunnistimen, ajonesto boksin, virtalukonpohjan, puolan..ym....

Edelleen auto sammuu ajosta ja tai ei lähde käyntiin päiväkausiin. Vika paikallistettu pa pumpun releelle. Rele ei kytke vaikka avaimesta kääntää, yhden releen koppakin kerkesi jo sulamaan kun kuumeni niin helvetisti.
Eilen halkaisin tuon koko sähkötaulun enkä löytänyt löysää kontakteista. Joku kontaktihäiriöhän tuon releen lämpenemisen selittäisi? Startatessa kun sormella painaa releen kärjen kiinni, niin pa pumppu herää henkiin mutta auto ei käynnisty. Mystistä.


Voisikohan tässä olla jotain viitteitä myös ECUn suuntaan? Jos jollain on -96 vuoden gollffin/ venton sähkötaulua ylimääräisenä, niin privaan yhteyttä.

Ideoita kaivataan..

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 18.2.2012 12:16

Äipällä oli aikoinaan -90 Golf 1,8 joka jätti lämmettyään tielle ja jäähdyteltyään aikansa toimi kuten ennenkin.

Syylliseksi löytyi Hall-anturi. Korjausmanuaalissa oli selkeä ohje diagnoosiin.


Onko Hall-anturi jotenkin yhteydessä pa pumpun releen kassa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.2.2012 19:14

Vanhemmissa on suoraan yhteydessä. Tässä tapauksessa kuitenkin varmaan ecun kautta. Eli rele käsketään vasta, kun kone pyörii.

Häviääkö releen ohjauksesta maa vai +?

Löytyy tuommoinen sulaketaulu, jos tarvetta.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 27.2.2012 6:55

Sen verran tuli viikonloppuna selvyyttä että maa sieltä on kadoksissa. Tein väliaikaisen hyppy maan suoraan releelle, niin johan tärähti tulille.

Eli vika todennäköisesti siis sulaketaulussa?

vento97
-
Viestit: 3
Liittynyt: 1.5.2012 10:10

ViestiKirjoittaja vento97 » 1.5.2012 10:13

Itsellä kun sammui kesken ajon niin vika löytyi viallisestä releestä jossa oli juotos murtunut.
Ne kannattaa käydä läpi, koppa lähtee helposti irti. Sen jälkeen hiukan liikuttelee komponentteja sieltä sisältä.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 1.5.2012 11:00

Mistä releestä?

Vaihdoin purkuautosta päävirta releen, niin taas käy ja kukkuu toistaiseksi....

vento97
-
Viestit: 3
Liittynyt: 1.5.2012 10:10

ViestiKirjoittaja vento97 » 1.5.2012 16:54

Vitsi kun en muista sen numeroa mutta sieltä se muiden releiden seasta löytyi. Kerran koputtelemalla sain sammumaan niin siitä sitten lähdin tutkimaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa