Tuli ostettua tuollainen otsikon mukainen farkku audi ja nyt kaipailisin vähän käyttökokemuksia muilta. Auto on siis '97 ja laatikkona tiptronic, johon on joku vuosi sitten tehty vajaan 4k€ laatikkoremontti.
Ei ole minkäänlaista aiempaa kokemusta audin nelivedoista, joten jos siitä jotain osaatte kertoa. Siis hyvät ja huonot puolet. Yleensäkin kaikkea muutakin hyvää/huonoa A4:sta.
Kiittää ja kumartaa jo etukäteen :)
Audi A4 2,8 V6 quattro tietoo???
Valvoja: ffp jäsenet
Talvella quattro on ISO plussa. Miinuksena noi tukivarret. Niihin kyl löytyy lääkettä saksanmaalta ns 'vahvistettuja' tukivarsia.
Kerta laatikkoremppa on tehty niin ei kai tuossa muuta tarvi tehdä, kun ajaa.
Nelivedon kannalta on tärkeätä, että kaikkien renkaiden vierintäkehä(?) on sama. Eli siis halkaisija. Omassani useampi rengas vuoti ja rupesi vollottomaan sitä kovempaa mitä enemmän renkaat vajuivat. Uusilla renkailla ongelma poistui.
Kerta laatikkoremppa on tehty niin ei kai tuossa muuta tarvi tehdä, kun ajaa.
Nelivedon kannalta on tärkeätä, että kaikkien renkaiden vierintäkehä(?) on sama. Eli siis halkaisija. Omassani useampi rengas vuoti ja rupesi vollottomaan sitä kovempaa mitä enemmän renkaat vajuivat. Uusilla renkailla ongelma poistui.
Nelivedon huonoin puoli:
Siitä on vaikea palata vajaavetoiseen... Iskee aina lumen tullessa nelivetokuume :)
No niin no. Viime talvi mentiin takavedolla, kun taasen sitä edeltävänä talvena oli volkkarin 4-motion. Helposti pystyi vaihtaa takavetoon.
Kuinkas muuten tuon audin vetosuhteen kanssa on? Vetääkö se ihan 50/50 vai enempi edestä/takaa vai miten?
johon on joku vuosi sitten tehty vajaan 4k€ laatikkoremontti.
Siinähän pitää alkaa pikkuhiljaa jo varautumaan sitten uuteen :) Nelikko on kyllä kokolailla pomminvarma, ja tukivarret ovat samoin aika kestäviä. Yksi setti kestää sen about 100 tonnia kohtuu vaativissa oloissa, ja sitten taas uus sisään. Nätillä ajolla pitempi-ikäiset toki.
Kuinkas muuten tuon audin vetosuhteen kanssa on? Vetääkö se ihan 50/50 vai enempi edestä/takaa vai miten?
Torseni jakaa voimaa sinne missä sitä tarvitaan. Se missä rajoissa se pystyy sitä tekemään, riippuu minkä kehitysasteen torseni löytyy jakolaatikosta. -97 A4:ssa se on perustilanteessa 50/50, mutta pitävämmälle akselille saadaan siirrettyä tarvittaessa 75% voimasta.
Kannattaa muuten taka-akselin pusliakin vähän kattella sopivan hetken tullen, mulla tuli sormin painaen takaylätukivarsista ne puslaholkit pihalle vaikka näyttivät ihan ehjiltä. Pyöränlaakereita on menny tuossa omassa 2.8ssa kohta kierros 20tkm sisään. Jos ja kun niitä vaihtelee niin ehdottomasti joku merkkilaakeri tilalle, marmoriltakin saa suht edullisesti. Moottorissa ei ihmeempiä ole, öljyvuotoja välillä mutta nekin johtuu yleisimmin venakopista ja tulpanjohdoista on tarkka, tullut koettua ja kuultua. Lämmin ja etenemiskykyinen talviautohan tuo on :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa