Joo elikkä kyseessä 2002 vw golf IV TDI pd vakiona 74kw ATD ja sittemmin lastutettu...
Auton savutusarvot oli jottain 3,5 kieppeillä ja sallittu arvo on 3,0, viimme vuonna katastuksessa ollu savutukset 1,6 ja sama ohjelma ollu sillon...
Turbo vaihettu noin 10tkm sitten ja ohjelmaan ei oo koskettu sen jälkeen, vaikuttaako?
Kertokkaahan neuvoja mitä pitäsi tehä että savutusarvot saisi alas? Pittääkö johonki ohjelmoijalle viiä että säätää uudelleen?
Vastatkee...!=)
Golf IV TDI savutus liian korkea??
Valvoja: ffp jäsenet
Joo annon kyllä leipää ja kierroksia ennenku katottiin savuarvoja... Kokeiltiin monta kertaa peräkkäin ja aina uudelleen niin koko ajan vaan nousi savuarvot. Samanmalliseen vaihettu turbo joo eikä oo mitään isompaa sen jälkeen tehty. Ennakkoja ei oo tarkistettu. Ja kyllä tuo vähä ihmetyttää jos vuosi sitte ollu yli puolet pienemmät savuarvot :D
siskon hiivatissa oli ja huonot arvot, vaikka ajoin korkeilla kierroksilla mittaukseen. mittaaja vaan totesi että ei ole lämmin, sanoi että mene ajamaan kaheksankymppiä kakkosella n. 5km, ja tule takaisin.
arvot tippui olemattomiin... kyseessä tosin bensa, mutta omasta mielestäni olin ajannut sen lämpimäksi...
siinä oli joku arvo joka ei saanut olla yli 30, ja toinen ei saanut olla yli 100, molemmat reippaasti yli.. olisko ollut joku HC ja CO...
lämmittämisen jälkeen toinen tippui 4, ja toinen 5... pelkällä ajolla.
arvot tippui olemattomiin... kyseessä tosin bensa, mutta omasta mielestäni olin ajannut sen lämpimäksi...
siinä oli joku arvo joka ei saanut olla yli 30, ja toinen ei saanut olla yli 100, molemmat reippaasti yli.. olisko ollut joku HC ja CO...
lämmittämisen jälkeen toinen tippui 4, ja toinen 5... pelkällä ajolla.
niinno dieseli ja bensa ei kyllä kovin samanlaisia ole tässä asiassa, toki molempien tarvii olla lämpimiä koneeltaan jotta pelaapi katti yms..
koneen lämpimänä menosta leimalle tulikin mieleen kerta kun menin bensa autoa leimaan ja varatula ajalla, noh aijat oli myöhässä kolme varttia, sain sit vittuilut katsurilta kun kone rhti jäähtyä, sanoin että kone oli kyllä lämmin varattuna aikana mutta siitä on jo 45min ja ulkona on pakkasta. etten viittinyt bensarosvoa V6 käyttää sitä aikaa.
mutta aiheeseen, omassa ei kyllä ole ikinä yli 1 arvoa saanut mittariin että oisko jossain painepuolella vuotoa tms jotta puskee liikaa soppaa koneelle?
tai sit tukkoinen ilmansuodatin? tai MAF rikki.
helpoin ja nopein varmaan jossain saada piuhaan auto ja nähdä vähän arvoja mitä se antaa.
toki jos on vaan tukkoinen niin puhtaaksi ajaminen auttaa. sitä ennen tutkisin kyllä ainakin imusarjan karstamäärän ettei turhaa poljeta ja totea myöhemmin sieltäki irtoavan tavaraa mukaan.
koneen lämpimänä menosta leimalle tulikin mieleen kerta kun menin bensa autoa leimaan ja varatula ajalla, noh aijat oli myöhässä kolme varttia, sain sit vittuilut katsurilta kun kone rhti jäähtyä, sanoin että kone oli kyllä lämmin varattuna aikana mutta siitä on jo 45min ja ulkona on pakkasta. etten viittinyt bensarosvoa V6 käyttää sitä aikaa.
mutta aiheeseen, omassa ei kyllä ole ikinä yli 1 arvoa saanut mittariin että oisko jossain painepuolella vuotoa tms jotta puskee liikaa soppaa koneelle?
tai sit tukkoinen ilmansuodatin? tai MAF rikki.
helpoin ja nopein varmaan jossain saada piuhaan auto ja nähdä vähän arvoja mitä se antaa.
toki jos on vaan tukkoinen niin puhtaaksi ajaminen auttaa. sitä ennen tutkisin kyllä ainakin imusarjan karstamäärän ettei turhaa poljeta ja totea myöhemmin sieltäki irtoavan tavaraa mukaan.
Matalilla kierrksilla ei savua juurikaan tullu vaan korkeella sitten tupsautti pilven. Koneen luulis olleen lämmin 40km ajon jälkeen kolmosella/ nelosella. Imusarjaa ei minun tietojen mukkaan oo aukastu ja kilometrejä on 336000 niin aattelin sen aukasta ja puhistaa. Ja syöttötietoja voin tuossa joku päivä kahtoo, va mikä ois ns. oikee syöttömäärä milligrammoina?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa