Golf IV TDI savutus liian korkea??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Eeepeli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.4.2012 16:16

Golf IV TDI savutus liian korkea??

ViestiKirjoittaja Eeepeli » 22.4.2012 20:28

Joo elikkä kyseessä 2002 vw golf IV TDI pd vakiona 74kw ATD ja sittemmin lastutettu...
Auton savutusarvot oli jottain 3,5 kieppeillä ja sallittu arvo on 3,0, viimme vuonna katastuksessa ollu savutukset 1,6 ja sama ohjelma ollu sillon...

Turbo vaihettu noin 10tkm sitten ja ohjelmaan ei oo koskettu sen jälkeen, vaikuttaako?
Kertokkaahan neuvoja mitä pitäsi tehä että savutusarvot saisi alas? Pittääkö johonki ohjelmoijalle viiä että säätää uudelleen?

Vastatkee...!=)

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 22.4.2012 20:34

polkee kunnolla ennenkun menee katsatukseen... ja katsoo että auto ja katti varmasti on lämmin kun käy mittailemassa

onko turbo vaihdettu samantyyppiseen, vai erillaiseen? entäs ennakko, onko tarkastettu?


minulla savutusarvot pieneni kun laitoin vähän piristystä BSR-tapaan...

Eeepeli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.4.2012 16:16

ViestiKirjoittaja Eeepeli » 22.4.2012 22:28

Joo annon kyllä leipää ja kierroksia ennenku katottiin savuarvoja... Kokeiltiin monta kertaa peräkkäin ja aina uudelleen niin koko ajan vaan nousi savuarvot. Samanmalliseen vaihettu turbo joo eikä oo mitään isompaa sen jälkeen tehty. Ennakkoja ei oo tarkistettu. Ja kyllä tuo vähä ihmetyttää jos vuosi sitte ollu yli puolet pienemmät savuarvot :D

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 22.4.2012 23:19

siskon hiivatissa oli ja huonot arvot, vaikka ajoin korkeilla kierroksilla mittaukseen. mittaaja vaan totesi että ei ole lämmin, sanoi että mene ajamaan kaheksankymppiä kakkosella n. 5km, ja tule takaisin.

arvot tippui olemattomiin... kyseessä tosin bensa, mutta omasta mielestäni olin ajannut sen lämpimäksi...

siinä oli joku arvo joka ei saanut olla yli 30, ja toinen ei saanut olla yli 100, molemmat reippaasti yli.. olisko ollut joku HC ja CO...

lämmittämisen jälkeen toinen tippui 4, ja toinen 5... pelkällä ajolla.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 23.4.2012 10:04

niinno dieseli ja bensa ei kyllä kovin samanlaisia ole tässä asiassa, toki molempien tarvii olla lämpimiä koneeltaan jotta pelaapi katti yms..

koneen lämpimänä menosta leimalle tulikin mieleen kerta kun menin bensa autoa leimaan ja varatula ajalla, noh aijat oli myöhässä kolme varttia, sain sit vittuilut katsurilta kun kone rhti jäähtyä, sanoin että kone oli kyllä lämmin varattuna aikana mutta siitä on jo 45min ja ulkona on pakkasta. etten viittinyt bensarosvoa V6 käyttää sitä aikaa.

mutta aiheeseen, omassa ei kyllä ole ikinä yli 1 arvoa saanut mittariin että oisko jossain painepuolella vuotoa tms jotta puskee liikaa soppaa koneelle?
tai sit tukkoinen ilmansuodatin? tai MAF rikki.
helpoin ja nopein varmaan jossain saada piuhaan auto ja nähdä vähän arvoja mitä se antaa.

toki jos on vaan tukkoinen niin puhtaaksi ajaminen auttaa. sitä ennen tutkisin kyllä ainakin imusarjan karstamäärän ettei turhaa poljeta ja totea myöhemmin sieltäki irtoavan tavaraa mukaan.

Eeepeli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.4.2012 16:16

ViestiKirjoittaja Eeepeli » 23.4.2012 11:23

Matalilla kierrksilla ei savua juurikaan tullu vaan korkeella sitten tupsautti pilven. Koneen luulis olleen lämmin 40km ajon jälkeen kolmosella/ nelosella. Imusarjaa ei minun tietojen mukkaan oo aukastu ja kilometrejä on 336000 niin aattelin sen aukasta ja puhistaa. Ja syöttötietoja voin tuossa joku päivä kahtoo, va mikä ois ns. oikee syöttömäärä milligrammoina?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 23.4.2012 11:28

Usein pakoventtiilin ohjurit väljistyessään vuotavat öljyä ja siten päästöissä näkyy isommat lukemat. Monet kerrat tilanne on korjaantunut peruskansitöillä, kunhan se vain onnistuu kunnolla. Tietty liian ohut öljykin voi olla päästöjä aiheuttamassa.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 23.4.2012 15:35

onko se musta mitä pukkaa putkesta?

jos on ni silloin on diiseli joka palaa ja aiheuttaa arvojen nousua.

Eeepeli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.4.2012 16:16

ViestiKirjoittaja Eeepeli » 23.4.2012 19:57

Joo ihan mustaa on... Onko imusarja vaikee ottaa irti?

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 23.4.2012 21:24

ei ole vaikea, musta savu johtuu palamattomasta polttoaineesta ja se taas viittaa ahtovuoto / alipaine / ahdin ongelmaan.

Eeepeli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.4.2012 16:16

ViestiKirjoittaja Eeepeli » 24.4.2012 13:35

Ahdin ongelma poissuljettu kun 10tkm vasta ajettu uudella. Tänään aukasta imusarja ja kattoo mitä on syöny. Ja kattihan ei periaatteessa vaikuta savuihi vaan typpioksidi päästöihin, vai?

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 24.4.2012 14:53

Uusia ahtimiakin on olemassa paljon erilaisia. Katti ei vaikuta K-arvoon.

Eeepeli
-
Viestit: 32
Liittynyt: 13.4.2012 16:16

ViestiKirjoittaja Eeepeli » 26.4.2012 19:15

Savutus väheni 2,3 ku vaihtelin kaikki suodattimet ja öljyt... alipaine letkuja rassailin sun muuta ni saapahan ainaki leiman nyt :). On tuo 2,3 vieläki aika korkee arvo mutta nooh!


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 22 vierailijaa