VW bora 1.9tdi 66kw epätasainen käynti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

pasisto
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.4.2012 20:16

VW bora 1.9tdi 66kw epätasainen käynti

ViestiKirjoittaja pasisto » 17.4.2012 20:32

joku tietäväinen voisi kertoa mikä mättää kun vedolta polkasee kytkimen pohjaan ja rullailee vaikka liikenne valoissa ihan kävely vauhtia niin alkaa käymään hirveän epätasaisesti "ryskyttämään" sitten kun auto pysähtyy kokonaan niin alkaa käymään normaalisti. myös sillon vaikka antaa valua vapaalla alamäkeen niin ryskyttää.

---> säädin pumpun ihanne lukemiin testerin avulla, ei vaikutusta, muuta kun viikon päästä tuli ongelmaa käynnistyksen kanssa, joutuu sahaamaan aamulla pitkään ja kun saa käyntiin niin savuttaa.
vika koodeja se anto sen verran että "ruiskutus hetken alkamisen säätöero"

marko586
-
Viestit: 95
Liittynyt: 9.10.2003 23:28

ViestiKirjoittaja marko586 » 17.4.2012 23:10

itsellä teki tuota rynkytystä kun oli kaksoismassa tiensä päässä ja tuo ennakko kannattaa katsoa vielä vcds:llä

Aje
-
Viestit: 240
Liittynyt: 27.5.2006 13:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aje » 18.4.2012 11:31

Mulla oli kanssa tuo pysähtymis rynkytys ominaisuutena muutoin täysin ehjässä AGR Borassa. Muistaakseni ajoin mittarilukemasta 140 - > 240 tkm.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 18.4.2012 17:10

Kyllä siellä pumpun ajoitus on pielessä jos siitä antaa edelleen vikakoodia. VCDS:n avulla vielä tarkistamaan/säätämään. Voisko olla että jäi pumpun säätöpultit löysälle?
Vikakoodi ei sitten poistu pelkällä ajoituksen säädöllä, se pitää nollatakin säädön jälkeen, niin tietää uusiutuuko koodi.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.4.2012 17:16

lämpöanturin lukemat kannattanee tarkistaa vag-comilla....

hakusanalla rynkytys löytyy sitten paljon juttua aiheesta....

--Make--
-
Viestit: 47
Liittynyt: 29.5.2010 12:30

ViestiKirjoittaja --Make-- » 18.4.2012 18:50

hmm.. mielenkiintoista.. kyselin kanssa tätä samaa aikoinaan ja mulla rytkytys jatkuu edelleen. Ei vikakoodeja eikä käryäkään mistä vois johtua :/

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=140576&highlight=nytkytt%E4%E4

pasisto
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.4.2012 20:16

ViestiKirjoittaja pasisto » 18.4.2012 21:20

joo elikkä IQ- arvoa säätelemään seuraavaksi... jos ei muuta niin kytkintä tutkimaan. kyseessä siis AGR kone ja make ootko vaihtanu sitä anturia?

E: ja piti kertoa että oli ennen sitä että lämpöisenä ei lähde käyntiin mutta kylmänä paremmin. nyt siis toistepäin??? kylmänä pitkä startti ja savutus mutta 30sec käynnistyksen jälkeen samuttaa ja yrittää uudelleen niin lähtee heti käymään. alkaa menemään huonoon suuntaan.

jepjep81
-
Viestit: 51
Liittynyt: 12.8.2010 7:21

ViestiKirjoittaja jepjep81 » 19.4.2012 20:00

Minulla kansa samaa ongelmaa AGR koneisessa IV golffissa, joskus pyörii ihan hyvin ja toisinaan taas melkosesti rynkyttää tyhjäkäynillä. Pieni kaasupolkimen hipaisu auttaa, sen jälkeen tyhjäkäynti asettuu normaaliksi. Metrejä on kylläkin 440tkm takana, että voi pumpustakin olla paras terä mennyttä ja alkuperäisellä kytkimelläkin vielä mennään. Ilmeisesti aikansa palvellu kaksoismassavauhtis voi aiheuttaa rynkytystä, voiko se muuten ruveta oireilemaan?

kozel
-
Viestit: 1021
Liittynyt: 11.7.2005 14:09

ViestiKirjoittaja kozel » 21.4.2012 17:21

joo toi o outo vika. Firman octavia AGR koneella tekee samaa. Sitten kun eculta ottaa pois nopeussignaalin niin toimii normaalisti.. Haittapuoli tässä on se että vakkari ei toimi.. Saa nähdä väsäiskö kytkimen tuohon kun vakkaria ei niin kaupungissa tartte..

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 24.4.2012 7:56

Ei ole pumpussa tai kytkimessä vikaa, IQ turhan pienellä todennäköisesti. Myös lämpötila-antureiden ulosannit kannattaa tarkistaa. Kaikki. Sen jälkeen vasta anturiremonttiin mikäli arvot ei näytä järkeviä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa