Toimiii!! (Edit. ei toimi)
Ainakin pikaisen testilenkin jälkeen.
Rupes kunnolla tänään v*******, kun kierrosten hummaamisesta ei tullut loppua ja Mätänetistä ei löytynyt uutta moottoria. No tultiin kaupasta, ni otin sen ISV:n irti ja avasin ja suihkutin crc:llä ja näpräsin ja pyörittelin sitä vähän. Pistin kasaan ja laitoin piuhan kiinni ja testasin virtoja päällä. Vähän surinaa edelleen. No eiku käyntiin vaikka se ei ollut paikoillaan, niin silti kierrokset pysyvät 750 rpm! Jesh! Voihan olla että tuo on vain pientä elvytystä ja silti joutuu uuden osan ostamaan mutta tuntuipahan toimivan ja tietää, että mikä siinä sit on vikana, jos jotain vastaavaa tapahtuu.
Kiitos kaikille arvailuista!
*Edit. Tyhjäkäyntimoottori on ilmeisesti edelleen toimimaton. Esim. tänä aamuna kierrokset pysyivät vain 400 rpm auton käynnistäessäni. Olin avatessani ruuvannut tuosta ISV:stä sojottavan tapin aivan ala-asentoonsa noita rattaita pyörittämällä ja nyt sen huomaa noista kierrosluvuista :D Koneen lämmettyä kierrokset pysyttelevät ilmeisesti tasaisina. En ole vielä vain pidempää lenkkiä ehtinyt heittämään.
Positiivista tässä on se, että hyvin todennäköisesti vika siis on paikantunut tuohon tyhjäkäyntimoottoriin, kuten aluksi muistaakseni epäilinkin. Nyt pitäisi vain jälleen saada uusi ilman, että eräät Sami Sinisalot yritävät myydä tyhjää.
*Edit2. Tuommoinen tuli just mieleen, et mitä jos tuosta sähkömoottorista on irronnut tuo "kierreratas", joka pyörittää tuota ratasta ja tappia? Muistelisin että se liikkui vapaasti, kun sitä putsailin, jolloin tuo "kierreratas" ei tietenkään pyöri vaan akseli pyörii tyhjää rattaan keskellä..
Tässä vielä kuva moottorin sisuksista
