1.6TD mk2 repii ilmoja
Valvoja: ffp jäsenet
1.6TD mk2 repii ilmoja
Kyseessä -90 vuoden alkuperäinen diesel, jossa ongelmana että repii yön aikana ilmat seisoipa auto pakkasessa tai huoneenlämmössä. Käyntiin lähtee hinaamalla miltei samantien, ja käy ongelmitta eikä kulkupuolessakaan mutinaa vaikka huitasis 1000km putkeen. Tunnin jos seisoo niin lähtee vielä ihan normaalisti avaimesta tulille, mutta tosiaan yön jälkeen ei vaikka koko startin sulattais pyörittämällä.
Tähän mennessä vaihdettua: koko tekniikka (muista syistä, aiemmalla oli sama vaiva), uusi löpöfiltteri vanhempaan 2-putkiseen, suodatin->pumppu polttoaineletku, tankkiin se määräanturi hässäkkä uusilla klemmareilla. Myös paluulinja puhalleltu paineilmalla, eikä tankkiin kerry painetta ajon aikana eli korkin aukaistua ei tuhahda. Tankki täynnä/vajaana sama vaiva.
Polttoainevuotoja ei ole, letkut ehjät ainaki päältäpäin ja tosiaan kun käyntiin saa niin kulku täysin normaalia. Syöttöpumppu ei vuoda, tekniikan luovuttajassa toimi mainiosti vaikka seisoi kuukaudenkin putkeen, aina avaimesta tulille.
Mitä vaihtoehtoja enää, kuin nuo kumiletkut tankista auton alle/konehuoneen pätkät? Lähteekö tankista sen määräanturin lisäksi jotain putkia vielä?
Tähän mennessä vaihdettua: koko tekniikka (muista syistä, aiemmalla oli sama vaiva), uusi löpöfiltteri vanhempaan 2-putkiseen, suodatin->pumppu polttoaineletku, tankkiin se määräanturi hässäkkä uusilla klemmareilla. Myös paluulinja puhalleltu paineilmalla, eikä tankkiin kerry painetta ajon aikana eli korkin aukaistua ei tuhahda. Tankki täynnä/vajaana sama vaiva.
Polttoainevuotoja ei ole, letkut ehjät ainaki päältäpäin ja tosiaan kun käyntiin saa niin kulku täysin normaalia. Syöttöpumppu ei vuoda, tekniikan luovuttajassa toimi mainiosti vaikka seisoi kuukaudenkin putkeen, aina avaimesta tulille.
Mitä vaihtoehtoja enää, kuin nuo kumiletkut tankista auton alle/konehuoneen pätkät? Lähteekö tankista sen määräanturin lisäksi jotain putkia vielä?
"Mitä vaihtoehtoja enää, kuin nuo kumiletkut tankista auton alle/konehuoneen pätkät?"
Suurin mahdollinen siellä konehuoneen päässä, kun ei ulospäin vuoda tuloputki (paluu ei tarkka vaan imu).
Laita suodattimeen tulevaan putkeen "takaiskuventtiili" ja kokeile auttaako.
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/6277 ... uventtiili
Lähes kaikissa varaosakaupoista löytyy.
Suurin mahdollinen siellä konehuoneen päässä, kun ei ulospäin vuoda tuloputki (paluu ei tarkka vaan imu).
Laita suodattimeen tulevaan putkeen "takaiskuventtiili" ja kokeile auttaako.
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/6277 ... uventtiili
Lähes kaikissa varaosakaupoista löytyy.
Joo ei tuossa menopuolella oikeen voi vuotoja olla, kun auto pelaa aivan mallikkaasti muutoin. Pitää laittaa se uudemman mallinen suodatin takaiskuventtiilin kanssa, kun tuossa semmonen kerta kuuluis ollakki ja tekniikan luovuttajassakin moinen oli. Sen jälkeen pakko varmaan uusia nuo pa-linjat, ja sen jälkeen tankki..
Pumppua epäilin alkuun edellisellä koneella, se kun ulosti dieseliä kartanolle ihan huolella. Mutta "onneksi" oli muitaki vikoja siinä pannussa etten sentään yhen pumpun takia menny kaikkia vaihtamaan..
Ihmetytti kun tekniikanluovuttajan ajoin pihaan, josta sitten kone heittämällä kys. autoon, eikä se lähteny siinäkään käyntiin ollenkaan ennenku hinaamalla, vaikka ois nyt luullu ne naftat polttavan mitä pumppuun jäi?
Muutama kaasari-mk2 tullu bensasta muutettua dieseliksi, nii ne on kyllä lähteny ihan laakista käymään ilman ilmaamisia saati hinaamisia niillä aineilla mitä pumppuun jääny luovuttajan ajoilta. Tankit niistä vaan ajettu tyhjäksi ja kipattu naftaa tilalle.
Ihmetytti kun tekniikanluovuttajan ajoin pihaan, josta sitten kone heittämällä kys. autoon, eikä se lähteny siinäkään käyntiin ollenkaan ennenku hinaamalla, vaikka ois nyt luullu ne naftat polttavan mitä pumppuun jäi?
Muutama kaasari-mk2 tullu bensasta muutettua dieseliksi, nii ne on kyllä lähteny ihan laakista käymään ilman ilmaamisia saati hinaamisia niillä aineilla mitä pumppuun jääny luovuttajan ajoilta. Tankit niistä vaan ajettu tyhjäksi ja kipattu naftaa tilalle.
Solenoidi naksahtaa kyllä kuten pitää, ja eihän se hinaamalla muuten tulille lähtis (eikä ihan alkuun lähtenykkään ku liian kuivalla akulla yriteltiin). Solenoidikin muuten vaihdettu jo kertaalleen toiseen. Just sen olosesti herää sillon hinaamalla, että ilmaa sielä on putket/pumppu ottanu aika huolella.
Virtakynällä ainaki lamppu loimotti kirkkaana ku hätäsesti kävin piuhoja läpi, hehkun sulake myös ehjä ja sinne kulkee kans virtanen. Maatot paranneltu samoinku startin piuhat, 70ah akullakin startti jauhaa kyllä sitä tahtia että ei ole siitä kiinni.
Hehkutusta vois ehkä siltiki vielä epäillä, kun savua kyllä puskee putkenpäästä käyntiin sahaillessa ja käry on aika naftakatkuista.. nämähän kun ei rikkinäisistä hehkuista tykkää.
Virtakynällä ainaki lamppu loimotti kirkkaana ku hätäsesti kävin piuhoja läpi, hehkun sulake myös ehjä ja sinne kulkee kans virtanen. Maatot paranneltu samoinku startin piuhat, 70ah akullakin startti jauhaa kyllä sitä tahtia että ei ole siitä kiinni.
Hehkutusta vois ehkä siltiki vielä epäillä, kun savua kyllä puskee putkenpäästä käyntiin sahaillessa ja käry on aika naftakatkuista.. nämähän kun ei rikkinäisistä hehkuista tykkää.
Sehän sieltä pimiänä oli sitte kuiteki, vaikka virtaa hehkuille päästikin muttei tarpeeksi sitten kuitenkaan. Lainareleellä hörähti kertalaakista vaikka auto seissy monta päivää.
Jakoremmihän tuohon vaihtu samalla ja ajotuksesta ole hajuakaan, mutta hyvin huilaa ja sievästi käy. Eikä tosiaan tarvi käyntiin houkutella ehjällä releellä.
Eli perinteinen vika taas loppujen lopuksi.
Jakoremmihän tuohon vaihtu samalla ja ajotuksesta ole hajuakaan, mutta hyvin huilaa ja sievästi käy. Eikä tosiaan tarvi käyntiin houkutella ehjällä releellä.
Eli perinteinen vika taas loppujen lopuksi.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa