Passat syö jäähdytysnestettä

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Flean
-
Viestit: 6
Liittynyt: 8.4.2012 17:45

Passat syö jäähdytysnestettä

ViestiKirjoittaja Flean » 8.4.2012 18:01

Elikkä tollanen -01 1,9TDI (96kw AFV 315tkm)) passatti antoi noin kuukausi sitten viestin että tarkista jäähdytysnesteet ja noin litrahan sieltä uupui, litran lisäsin ja lähelle maksimia nousi pinta, nyt sitten vajaa kuukausi myöhemmin nesteen pinta laskenut parisen cm minimin alapuolelle...

Moottoritilassa ei vuotojälkiä näy, paisarin puoli on ihan kuiva pidemmänkin ajon jälkeen, turbon puolella pieniä kiiltäviä läiskiä, näyttää enemmänkin öljyltä. ajon jälkeen kun avaa paisarin korkin niin antaa vähän paineita ulos ja nesteen pinta nousee hiukan. Syylärin putkia puristelut heti sammutuksen jälkeen kun jostain luin että olisivat kivikovat jos kannessa jotain vikaa mutta pehmeiltä nuo tuntuivat. onko muita keinoja varmistaa/pois sulkea kansipahvin vuotamista yms?

kellään ideoita mistä jatkaa kadonneiden nesteiden etsimistä, lämmöt pysyvät kojelaudan mukaan hyvin alle 90 asteessa eikä muutenkaan mitään normaalista poikkeavaa ajossa/moottorin käynnissä

Tuna_
-
Viestit: 343
Liittynyt: 12.3.2008 19:18

ViestiKirjoittaja Tuna_ » 8.4.2012 19:16

Kannattaa tarkastaa syylärin alanurkassa oleva nesteidentyhjennyshana. Hana on siinä kuskinpuoleisessa nurkassa ja siihen pääsee käsiksi kun ottaa sen sumarin nurkkapalan pois maskista. Valuttaa nesteet puskurin ja pohjapanssakin välistä suoraan maahan, niin ei välttämättä huomaa heti että mistä ne katoaa.

Mulla vuosi sieltä nestettä auton kylmetessä, lämpöisenä pysyi hyvin nesteet sisällä. Uusi o-rengas vain siihen hanaa, niin alkoi pysyä taas nesteet sisällä.

janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 9.4.2012 6:27

Minulla vastaava vika, otin paisuntasäiliön päältä sen ohuen letkun irti ja tulppasin reiän. Letkuun paineen säätöventtiili kiinni ja 1bar järjestelmään painetta. Iloinen suhina alkoi kuulumaan tandempumpun alapuolella olevasta vesiletkusta, pumpun tiivisteen välistä vuotanut nafta oli pehmittänyt kumin. Samalla löytyi toinen isompi vesiletku mikä olis pettänyt hetken päästä.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 9.4.2012 9:21

Nyt jos täällä olis semmonen peukun kuva tyrkyllä ni painaisin sitä heti janne12345 kirjotuksesta. Loistava vinkki vuotojen etsintään eikä käyny ittellä yhtään mielessä vaikka noiden vuotojen kanssa tapellu käytännössä koko auton omistusajan ja osan letkuista jo vaihtanutkin.

janne12345
-
Viestit: 89
Liittynyt: 20.7.2006 22:53

ViestiKirjoittaja janne12345 » 9.4.2012 11:28

Tästä en voi ottaa kunniaa, oli jonkun viisaamman palstalaisen kirjoittama ohje:)

KYE
-
Viestit: 19
Liittynyt: 10.10.2007 19:11

ViestiKirjoittaja KYE » 9.4.2012 22:32

Jos autossasi letkumallia oleva moottorin lämmitin niin se saattaa vuotaa. Nyt en ole varma onko AVF:ssä samanlainen lämmitin, mutta ainakin AWX:ä moottorisessa on useampikin letkulämppäri vuotanut.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 9.4.2012 22:50

Samoin vesipumpun akselilta saattaa tihkua nestettä ulos, on myös vaikea huomata, kuten kaikki pienet vuodot jotka haihtuvat ilmaan jähes samantien...


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa