2.0 TDI (BMM)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PuunHalaaja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 30.9.2007 19:27

2.0 TDI (BMM)

ViestiKirjoittaja PuunHalaaja » 20.3.2012 15:37

Mulla löytyy tuollainen versio kahen litran dieselistä Octavia Scoutissa. Tämähän on 8v laite varustettuna DPF:llä. Vaikuttaa syövän öljyä vähänlaisesti ja kulutus nelivetoiseen autoon nähden kohtuullista. Millanen ahdin tuossa on vakiona, kun se ei oikein ääntele ollenkaan, pikkusen vislaa jossain tilanteissa 2000 kieroksen tuntumassa? :) Onko odotettavissa ahdinremppaa ennen kuin 150 tkm on mittarissa olettaen et öljyt vaihtuu ja ahdinta pikkuisen jähdyttelee ja lämmittelee ajon alussa/lopussa, eikä omaa oikein paskaa tuuria?

FIN-Turbo
-
Viestit: 142
Liittynyt: 13.2.2006 23:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja FIN-Turbo » 20.3.2012 16:02

Garrett siellä pitäisi olla. Joissakin tapauksissa vuotaa tiivisteiden välistä, tai EGR:n ohjausläpän luota "alhaalta". Jos ei ääni muutu ja auto toimii, niin kovaa ajoa vaan.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 20.3.2012 21:14

Noissa vislaa enemmän tai vähemmän monesti, yleensä ei haittaa menoa.

BMM on osoittautunut enemmän kuin luotettavaksi koneeksi :) Kulutus vrt. 1.9 tdi 4x4 on melkeinpä sama. Ja teho _aivan_ erilainen,

PuunHalaaja
-
Viestit: 23
Liittynyt: 30.9.2007 19:27

ViestiKirjoittaja PuunHalaaja » 24.3.2012 18:13

Jeps, eiköhän tuo ole ihan normali turbon ääntelyä. Entinen 1.9 4x4 ocu ulisi paljon enemän ja 85 tkm meni ongelmitta :) Olen kyl yllättynyt tuon pienestä kulutuksesta verrokkina juurikin tuo vanha 1.9. Menee helposti samaan ja jopa alle, ja voimassa on kyl ihan mukava parannus ;)

pertti108
-
Viestit: 669
Liittynyt: 22.9.2009 22:16

ViestiKirjoittaja pertti108 » 1.4.2012 18:02

Se turbo taitaa olla just tuon BMM:n heikoin lenkki. Kyllä se sitte alkaa sirahtelemaan ku on aika vaihtaa.

-ode
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.6.2006 14:27

ViestiKirjoittaja -ode » 3.4.2012 22:16

Vajaat pari kuukautta ollut ajossa -06 audi a3 sb juurikin BMM moottorilla. Nyt 170tkm mittarissa joista itse ajanut ~8tkm. Kone toiminut hyvin ja turbokaan ei pidä muuta kuin tuota aiemmin mainittua 2000 kierroksen kohdalla vihellystä hiljakseen ajaessa. Näin ensimmäisen dieselin omistajana mietin, että onko paljon "arkisia" tarkastuksia mitä tulisi tehdä perus öljyjen ja nesteiden lisäksi?

Tureq
-
Viestit: 31
Liittynyt: 27.3.2009 17:04

ViestiKirjoittaja Tureq » 4.4.2012 10:53

Perusöljyille ja nesteille on määrän varoitusvalotkin.

Ensimmäisen dieselin omistajalle kehottaisin huolehtimaan polttoainesuodattimesta, ja siitä että syksyllä mahdollisimman aikaisin mahdollisimman tyhjään tankkiin täyteen talvidieseliä, eikä kannata keväällä ihan ekojen joukossa sitä kesädieseliä tankata.

Jos ei ole hehkujen kunnosta/vaihdosta varmuutta, vaihdata ennen ens talvea.

Dieseliä tankkiin ja kovaa ajoa!

dosetti
-
Viestit: 287
Liittynyt: 11.8.2006 18:35

ViestiKirjoittaja dosetti » 4.4.2012 15:00

Mää laittaisin vielä ne viimasuojat talveksi (kondensiovesi->jää jne).

-ode
-
Viestit: 11
Liittynyt: 7.6.2006 14:27

ViestiKirjoittaja -ode » 4.4.2012 19:57

Hyviä vinkkejä. Täytyy tarkastuttaa suodatin ens huollossa. Kulutuksesta sen verran, että nyt on ollut nyt tankkauksesta mitattuna muutaman tankin 6.1 l/100km jakautuen suunnilleen moottoritie 60%/maantie 20%/kaupunki 20% tämä lienee nelikolle suht normaali lukema? Softalla vissiin sais tiputettua pikkasen mutta se tulee harkintaan vasta kun menee ahdin jossain vaiheessa vaihtoon..


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa