vvv

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

vvv

ViestiKirjoittaja cancermann » 29.3.2012 21:12

jep
Viimeksi muokannut cancermann, 18.7.2015 10:51. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Piponen
-
Viestit: 34
Liittynyt: 17.12.2008 19:03

ViestiKirjoittaja Piponen » 30.3.2012 22:23

Jos ongelmat alkaneet jakopääremontista, otappa yhteys kuluttajansuojaan, ei auto voi olla huonomassa kunnossa mitä huoltoon vietäessä.
Onko kakkosen johtoja mitattu jos on vaikka katkos siellä?

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 31.3.2012 8:48

Kakkosen polttoainesuutin ei toimi tai nokan ajoitus pielessä?
Onko kaikki venttiili lautaset valkoiset vai vain kakkosen?

En usko (ei siis faktaa) ECU vikaan, ECUa helposti ruvetaan epäilemään kun ei muutakaan enään keksitä. Testi ECUa ei myöskään hintansa puolesta kannata pitää hyllyssä ja kerran kun se ohjelmoidaan johonkin autoon, en tiedä kuinka helposti se saadaan resetoitua VAG-työkaluilla jos se halutaan palauttaa varaosa hyllyyn.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 31.3.2012 15:07

jep
Viimeksi muokannut cancermann, 18.7.2015 10:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 31.3.2012 15:08

jep
Viimeksi muokannut cancermann, 18.7.2015 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 31.3.2012 15:15

Kakkosen suutin sökö, ei aukea kunnolla ja seos on laihalla?
Noita TSI:n suuttimia on vaihettu kautta moottorimalliston. Se selittää pakoventtiilien pooikkeavan värin.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 31.3.2012 15:39

Sytkäkatkokset on todettu

Jos vikakoodi on missfire, niin se ei välttämättä tarkoita että ei tule kipinää.
Missfire vikakoodi tulee kun ECU tunnistaa epäonnistuneen palotapahtuman.

Missfire vikakoodi voi tulla jos puuttuu kipinä ja/tai on huono kipinä. Mutta myös silloin jos seos on niin poskellaan ettei normaalia palotapahtumaa saavuteta vaikka kipinä olisi kunnossa.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 1.4.2012 14:10

jep
Viimeksi muokannut cancermann, 18.7.2015 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 1.4.2012 18:27

Niin nää uudemmat koneet tunnistavat nimenomaan palamishäiriöitä, ei sytytyshäiriöitä. Jos palamishäiriöitä ajossa ilmenee mittaristo ilmoittaa tällöin "emissions workshop" tjsp. Kampiakselin pyörimisnopeusanturi huomaa että tietyn sylinterin sytytyshetken jälkeen kampiakselin nopeus ei lisääntynytkään-> palamishäiriö havaittu.
Kuten todettua laiha/palamiskelvoton seos aikaansaa vikailmoituksen.

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 6.4.2012 19:14

Onko tapaus edistynyt?

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 29.4.2012 21:43

jep
Viimeksi muokannut cancermann, 18.7.2015 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 23.12.2013 0:29

Homma jatkuu
Viimeksi muokannut cancermann, 31.3.2015 17:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.12.2013 0:48

Tuossahan on nyt virhevastuu ja turbossa tuotteen odotettu elinikä on huomattavasti pidempi kuin 2v. Ei ehkä kaikkea olisi itse kannattanu maksella...

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 23.12.2013 11:27

jep
Viimeksi muokannut cancermann, 18.7.2015 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 23.12.2013 12:29

Niinhän se takuu yleensä toimiikin, mutta tuotteen odotettu elinikä on silti pidempi kuin tuo mitä se on nyt kestänyt, joten takuulla ei mitään väliä. Tosin tässähän turbo on hajonnut öljyn ohuuden takia joka taas tekee sen, että ei välttämättä tarvitse korvaa mitään, koska turbo ei ole hajonnut sen takia, että siinä olisi ollut jotain vikaa.

lasses
-
Viestit: 607
Liittynyt: 25.8.2003 15:27

ViestiKirjoittaja lasses » 27.12.2013 23:32

jos eivät sössimisiään korjaa omaan piikkiin, niin suosittelen yhteydenottoa kuluttajariitalautakuntaan tai kauppakamarin tavarantarkastajaan.

jotenkin tämä elämä näiden korjaamojen arvailujen kanssa on mennyt siihen, että asiakas maksaa vianhaun kustannukset, vaikka ne viat pitäisi löytyä korjaajan ammattitaidolla. käsittääkseni siitä siinä yli 100 eur tuntivelotuksessa maksetaan.

jos arvaamo rikkoo asikkaan auton niin kyllä he ovat vahingosta vastuussa. ennen tämä olis selvä asia, mutta silloin oli jotakin ammattiylpeyttä.

nimim. venemoottorikorjaaja joskus kultaisella 80-luvulla

cancermann
-
Viestit: 3377
Liittynyt: 23.7.2003 21:20

ViestiKirjoittaja cancermann » 30.12.2013 20:54

jep
Viimeksi muokannut cancermann, 18.7.2015 10:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TopiSa
-
Viestit: 8
Liittynyt: 9.9.2012 12:17

ViestiKirjoittaja TopiSa » 28.1.2014 22:18

Paljon samanlaisia oireita on 125 kw gt golffissa.

Reilu vuosi sitten kävi merkkikorjaamolla käyntihäiriöiden takia. kylmänä pätki ja vilkutteli valoa mittarissa. Suorittivat karstanpoistoa ja käynti parani.

Nyt taas samat oireet uudestaan ja todettin venynyt jakoketju joka vaihdettiin ja kulut onneksi jaettiin asiallisesti kun autolla kuitenkin jo ajettu 150 t. karstaa taas poistettu mutta noita misfire ilmoituksia edelleen kylmänä
Samalla kun purkivat tuohon liittyen letkuja niin olivat havainneet väljän turbon. Ei vaihdettu heti kun aivan täyttä varmuutta ei käyntihäiriöiden syyhyn vielä löytynyt.
viikko ajeltiin kun ei edelleenkään kunnolla toiminut niin arvelin että saa turbon vaihtaa toinen niihin erikoistunut verstas.

Turbon vaihto meni hyvin ja kerroin myös noista muista haasteista ja aika paljon penkoivat mahdollisia syitä eri yhteistyökumppaneiden kanssa ja uskon että saattoivat päästä jäljille. mahdollisuuksia siis edelleen kakkospytyn pakoventtiilin karsoittuminen ja myös polttoaineen suuttimet. nakutustunnisin riemastuu erityisesti kylmällä ja lämpinä kuormitettaessa. tämä saattaisi viitata huonosti toimivaan suuttimeen. samoin lisääntynyt öljymäärä ja bensan haju öljyssä

Koska aivan varmuutta ei edelleenkään ole niin onko kokemuksia suuttimien vaihdoista/oireista ja mahdollisesti mitä kustantaa?

selviä vikoja on korjattu mutta ei silti toimi kunnolla niin meinaa jo hieman harmittaa

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 3.2.2014 20:30

103kw vaihdettu turbo, ketju, se turbon öljyputki, korkeapainepumppu, ja viimeisenä kansi kun oli misfire ongelmaa, sanoivat että on edukkaampaa vaihtaa kansi kuin puhdistella vanhaa. Muut takuuseen, kansi 10% mulle. Kohtuu halpaa, mutta ei näillä kilsoilla. Täytyy vaan näköjään asiakkaan osata vaatia ja vähän tietää mistä kyse.... Ei hyvä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa