MK1 1.8 GTI, K-jettiin lisää voimaa

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

MK1 1.8 GTI, K-jettiin lisää voimaa

ViestiKirjoittaja Raapuska » 29.3.2012 9:36

Työnalla MK1 1.8 Gti, jossa JJ-moottori.

Kärryyn hakusessa lisää voimaa. Tällähetkellä kärry vakiokuosissa.
Peltisatsi, nokka (270, 11nosto) ja kansimullaukset löytyy.

Kysymys kuuluu, mikä K-jetin määräjakaja + Ilmamittari (Paskahuussinkansi) tuohon pitäisi laittaa, että se toimisi parhaiten yllä olevilla viriosilla.

Käsittääkseni myös alipainenrikasteinen ohjauspaineensäädin mallia mk2 olisi hyvä olla olemassa?

Osanumeroita olisin vailla ja näihin hyväksi todettuihin komponentteihin tarjouksia.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.3.2012 13:56

Veikkaisin vakio-osien toimivan parhaiten

Paljos on tehotavoite?

Löytyyköhän vielä jostain listaa eri määränsäätimien tuotosta?

Turbo saabeissa oli sellanen suoralla kartiolla oleva ilmanmäärämittari ja kuusikulmainen määränsäädin missä oli kaksi lähtöa tukossa.

Ropleema tulee siinä että miten saat säädettyä seossuhteen sopivaksi eri kierroksille ja kuormituksille, sorvi ja kasa sopivia aihioita ilmanmassamittarin kartioiksi ja kokeilemaan.

Ohjauspaineensäätimen aikaan saamasta polttoaineen määrän muutoksesta ei ole hajuakaan, eli paljon se pystyy säätää.

Jos kerran K-jetissä pitää pysyä niin pelle peloton ratkaisu olisi riittävän isot ja sopiviksi hierotut k-jet osat ja laittas jonkun solenoidi typpisen ohjauspaineensäätimen mitä ohjais vaikkapa megaruutta tyyppisellä ohjaimella niin sais hienosäätöäkin

Raapuska
-
Viestit: 100
Liittynyt: 26.9.2005 8:04

ViestiKirjoittaja Raapuska » 29.3.2012 14:41

Unohtu muuten listasta, että mukana on vielä isompi imusarja audin kaasuläpällä.

Meinasin jättää tuon vakio bensakokoonpanon koskematta kun se nyt on vihdoin "katsastussäädöissä." Löytyy tyhjäkäynnit ja kärry pelaa. Jääköön se vakioromuja varten.
Tehotavotteita ei sen kummepia. Yllä oleville osille kun saisi toimivan kokoonpanon, niin piisaa.

Vakio-osat heittää viri-hiluilla laihalle ylhäällä jos säätää alhaalta sillai, että motti ei ui bensassa pienillä kierroksilla.
Tuo mk2-mallinen alipaineohjattu-ohjauspaineensäädin rikastaisi seosta yläkierroksilla. Yksi tuollainen löytyy, mutten oikein tiedä mistä kakkiksesta se on. Vaatii imusarjaan vielä alipainelähdön.

Saksalaisten sivuilta selviää, että 1.6gti:ssä oli isommat bensakanavat ohjauspaineensäätimessä, ovat näitä käyttäneet ainakin 1.8:n tuunauksessa.
Jos jollain moisia olisi, niin tahtoisin tietää mikä osanumero tuossa säätimessä ja sen alapuolisessa ilmaläppäkokoonpanossa on?

Toisaalta jos joku on kokeillut vaikkapa mk2 kr/pl romuja ykkösessä, niin tahtoisin tietää toimiiko moiset?

Tarkoitus on pitää K-jetti autossa, 3v sen kanssa tuli tapeltua. love/hate <3


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa