vw golf mk3 2.0 8v agg ei vaan kierrä

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

hardox87
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.3.2012 20:01

vw golf mk3 2.0 8v agg ei vaan kierrä

ViestiKirjoittaja hardox87 » 18.3.2012 20:13

noniin elikkäs ongelma on se että auto ei kierrä kun ton 5100rpm.. vika ilmeni aluksi silloin tällöin... nyt pysyvä ja bensan kulutuskin on noussut. vika koodiksi antaa hall anturi singnaalin ulkopuolella. no olen vaihtanut nyt toimivasta vastaavasta autosta virranjakajan,kaikki mahdolliset anturit,ilmamäärämittarin... kaikki paitsi moottorin sahköt... ja EDELLEEN 5100.... auttakkeee miestä mäessä :) kiitos jo etukäteen

Knud
-
Viestit: 75
Liittynyt: 3.2.2012 20:47

ViestiKirjoittaja Knud » 18.3.2012 21:03

ootko tutkinu bensa pumppua? mulla oli sammumista ajosta kolmosen kanssa ja vikakoodi tuli hall anturista ja vika löytyi loppujen lopuksi bensa pumpusta.

hardox87
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.3.2012 20:01

ViestiKirjoittaja hardox87 » 18.3.2012 21:12

sitä ei oo tutkittu vielä.. pitänee tutkia myös tämä vaihtoehto :)

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 19.3.2012 6:19

Tämän ikäisissä Volkkareissa testeri antaa aina tuon Hall anturi vian. Hall antaa tietoa vasta kun moottoria starttaa., ja vikojen lukuvaiheessahan ei moottoria pyöritetä.

Hall anturin toimivuus testataan LED vilkulla.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 19.3.2012 11:58

Kiertääkö se edes paikallaan kaasuttaessa enempää? Pumppailemalla kaasua? Jos paikallaan ilman kuormaa kiertää enempi lähtisin ettimään vikaa tukkoisesta bensansuodattimesta tai katalysaattorista. Bensapumppu yleensä menee kerrasta pimeeks eikä kestä yhtään kuormittaa. Myös rikkinäinen tulppa estää myös isommat kierrokset eikä välttämättä oireile pienillä kierroksilla ollenkaan.
Jos ei kierrä paikallaankaan haiskahtaa sähköpuolen jutulta, johon en osaa sanoa juuta enkä jaata... Kuulostaa omituiselta jos kiertäminen loppuu aina samalle kierrosluvulle.

hardox87
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.3.2012 20:01

ViestiKirjoittaja hardox87 » 19.3.2012 14:38

tota hall anturi vian antaa käydessä ja sammuksissa. ja paikallaan kiertää ihan yhtä huonosti.. onko kenelläkään tietoa paljon sähköä pitää tulla hall anturin johdoille? yhteen kaapeliin ei nimittäin tule virtaa ollenkaan ja kahteen tulee toiseen 13,88 ja 12,80

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 19.3.2012 15:56

Etkös just kertonu repinees palikoita irti toimivasta autosta? Mee sinne mittaileen niin saat mahollisesti niitä oikeita arvoja.

hardox87
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.3.2012 20:01

ViestiKirjoittaja hardox87 » 19.3.2012 16:28

joo näinhän olen tehnyt mutta tämä toimiva pirssi on nyt tuhannen osina purettuna.... muuten näin olisin jo TEHNYT

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.3.2012 17:09

Hall-anturille tulee lähes akkujännite, maa ja kolmas on maaliipaisuja antava signaalijohdin. Muistaakseni keskimmäinen, mutta en oo varma.

hardox87
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.3.2012 20:01

ViestiKirjoittaja hardox87 » 19.3.2012 17:13

elikkäs nekin taitavat olla kunnossa.. rupee olemaan keinot aika vähissä...

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 19.3.2012 20:32

Teet ledi lampun, yksinkertaista ( ledi ja vähän johtoa). kytket ledin Hall anturin napoihin 1 ja 2, jos ledi vilkkuu konetta pyörittäessä niin se on ok. Jännite mitataan navoista 1 ja 3 ja on oltava minimissään 10volttia. Käynnistä moottoria hetkellisesti. Kandee otaa esim puolanjohto irti ettei käynnisty.

Kaasuläpän testaus:
Kädellä kaasuläppää käännettäessä virrat OFF asennossa.

Navat 5 ja 7 Kaasuläppä kiinni noin 1500-1600 Ω
Navat 5 ja 7 Kaasuläppä täysin auki noin 700-900 Ω

Kampiakselin asennon tunnistin kannattaa myös vaihtaa/ testata.
Liittimelle pitäisi tulla min 9volttia, navat 1 ja 3. Eli mittaat liittimen päästä virrat päällä.
Toiminta tarkastatetaan samanlailla ledillä kuin Hall anturikin. Navat 2 ja 3.

Oletkos kokeillut toisella puolalla ja sytysohjainyksiköllä?
Viimeksi muokannut leevi, 20.3.2012 8:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hardox87
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.3.2012 20:01

ViestiKirjoittaja hardox87 » 19.3.2012 20:36

okkeis. elikkäs pitäisikö sinne tulla virtaa vaikka ei ole virrat edes päällä? joo olen kokeillut toisella puolalla ja toisella moottorin ohjaus boxilla

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.3.2012 21:05

Tuota ihmettelen itsekin. Ei kai ilman sytytysvirtaa moottorinohjaukselle jännitettä anneta? Ei ainakaan kakkosgolfissa.

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 20.3.2012 9:00

Sorry. My mistake.

Oikoluin Autodataa liian nopeasti :)

samojen osien kanssa itsekkin paininut muutaman viikon.

Autodatassa oli maininta että kampiakselin tunnistin on yhteydessä jotenkin rajoittimen kanssa...

Mites Pa paineet?

hardox87
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.3.2012 20:01

ViestiKirjoittaja hardox87 » 20.3.2012 10:13

Eli mitataanko ne nyt virrat päällä vai ei?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 20.3.2012 13:17

Virrat päällä.

aakoo
-
Viestit: 9
Liittynyt: 24.8.2006 0:18

ViestiKirjoittaja aakoo » 20.3.2012 16:24

Onko sytytys täysin kohdallaan? Oli yhdes ADY koneises ventos sama juttu ja sytkää säätämällä rupes kiertämään kunnolla.

hardox87
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.3.2012 20:01

ViestiKirjoittaja hardox87 » 20.3.2012 16:52

noniin. auto oli pajalla ja sieltä oli hajonnut kiertokangen päässä oleva pyörän kiila mikä pitää pyörän kohdillaan.. nooooh osat vaihdettu mutta auto kiertää edelleen saman :D osaako joku nyt kertoa minulle että miten saan selville että kaikki (jako + sytytys on oikein)
laatikon päästä olevasta reijästä en ole löytänyt lovea mikä näkyy esim autodatan ohjeissa..
ja kun vaihdoin virranjakan ehjästä en merkinnyt sen vanhan asentoa joten miten saan sen varmasti oikeaan kohtaan takaisin?

hardox87
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.3.2012 20:01

ViestiKirjoittaja hardox87 » 20.3.2012 20:24

päivitystä tilanteeseen.. menin tallille ruuvasin laatikon päästä muovisen mutterin pois jotta näin kunnossa vauhtipyörän.no löysin sieltä ilmeisesti tämän pajan merkkaaman kohdan sellainen uloke vauhtipyörässä ja pyöritin sen ulokkeen sen nuolen kohdalle ja tarkistin että nokan OT merkki kohdillaan ja olihan se,no jatkoin sitten koneen pyörittämistä ja löysin selvän tehtaan tekemän viivan vauhtipyörästä ja pyörittelin sitten sen nuolen kohdalle ja tarkistin että onko mäntä nyt ylimmässä asennossa 1 pytyssä, ja olihan se... mutta nokka akselin OT merkki oli hampaan pielessä.. kysymys kuuluu,riittääkö jos nyt laitan ala pään kohdilleen ja löysään vähän kiristintä ja laitan nokan kohdilleen?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 20.3.2012 21:14

Puhut nyt ilmeisemmin kampuran alapyörästä josta on mennyt kiila paskaks? Älä nyt sit laita sinne "uuttakäytettyä" pyörää ja kiristä se OIKEIN.
Kasitappisen motin pystyy muistaakseni pyörittään ympäri oli hampaat yhen edellä tai jäljessä. Sun tapauksessa sen on oltava jäljessä yhen hampaan koska yhen hampaan aikasempi ennakko aiheuttais tyhjäkäynnin nousun ja paukkeen kierrosten noustessa.
Laita yks hammas eteenpäin ja pyöritä konetta pari rundia. Jos ei nappaa kiinni lyö käyntiin ja kato nouseeko jengat. Ne tehtaan merkit ei joka moottorissa aina täsmää.

hardox87
-
Viestit: 11
Liittynyt: 18.3.2012 20:01

toimiiii

ViestiKirjoittaja hardox87 » 21.3.2012 19:34

ISO kiitos kaikille vastauksista!!!

sain tänään auton kuntoon,élikkäs juurikin tosta kampuran alapyörästä oli kiila hajonnut ja vetänyt jaon yhden hampaan pieleen. no uusi rulla paikkalleen ja 2 kertaa jakopään ajoitus siellä liikkeessä, toisella kertaa oikein.. no eivät ollu muistaneet/osanneet/ tajunneet säätää suhteessa sitä jakajaa oikein.. menin tallille ja käänsin jakajan kohdilleen ja toimii.. pitänee vielä ottaa aika johonkin oikeeseen liikkeeseen et pistää sytkän just kohdilleen..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa