Auto: Mazda Xedos 9 (-94), 2.5 V6. Automaatti.
Ajettu n. 270000, käytetty polttoaine 95e10.
Auto ei käytössäni hajonnut, joten tarina sen hajoamisesta ei ole täydellisen tarkka, mutta oli kait sammunut liikennevaloissa/risteyksessä(paikallaan ollessa)
Aikaisemmin auto oli kuuleman mukaan ollut huono käynnistymään kylmässä.
Vika on se, että auto ei käynnisty. Kipinä tulee, polttoaine tulee, nokat pyörii.
Puristuksia ei ole missään mitatuista sylintereistä, 4/6 mitattu, kahdella eri mittarilla. Mittari ei anna ollenkaan tulosta, ihan pieni imu tuntuu sormella.
Elikkä periaatteessa molemmassa lohkossa on puristukset kateissa.
Venttiilikopan kansi irroitettu, Nokat pyöri, ja hydrauliset ventiilin nostimet vaikuttais liikkuvan normaalisti, mutta tiedä sitten miten venttiilit itsessään.
Jossain foorumilla oli puhetta "liimaventtiili" hommelista, joka sopi tuohon kuvaukseen, mutta en siihen lähde luottamaan, ja kokeilemaan..
Kun konetta pyörittää startilla, kone pyörii kuin vettä vaan, eli kuullostaakin siltä että ei ole puristuksia. Mitään ylimääräisiä ääniä, tai kolinoita ei kuulu startatessa.
Vika koodit mitattu, antoi vikakoodiksi viallisen nokka-akselin asentotunnistimen(tai sitten saa väärää signaalia?)
Ja jos tuo nokka-akselin asentotunnistin todetaan vialliseksi, niin missä se sijaitsee? Onko puolan yhteydessä..?
Kertokaa omat mielipiteenne, ettei tarvitse arpoa, ja ostaa "turhaan" tai hajottaa jotain.
Jos jotain tietoa jäi uupumaan, tai tarvii lisää tietoa, ni kysykee ihmeessä.
Mazda ei käynnisty
Valvoja: ffp jäsenet
Oliskohan nokkahihnalta lähtenyt hampaita joten jako sekaisin
--> venttiilit solmussa eikä puristuksia
Kylmäkäynnistys aluksi ollut vaikeaa, kun jako hypännyt yhden hampaan..
En kyllä tunne ko. Konetta tarkemmin, mutta vaikea uskoa että molemmista lohkoista katoaisi paineet kerralla halkeamisen takia.
--> venttiilit solmussa eikä puristuksia
Kylmäkäynnistys aluksi ollut vaikeaa, kun jako hypännyt yhden hampaan..
En kyllä tunne ko. Konetta tarkemmin, mutta vaikea uskoa että molemmista lohkoista katoaisi paineet kerralla halkeamisen takia.
Oliskohan nokkahihnalta lähtenyt hampaita joten jako sekaisin
--> venttiilit solmussa eikä puristuksia
Kylmäkäynnistys aluksi ollut vaikeaa, kun jako hypännyt yhden hampaan..
En kyllä tunne ko. Konetta tarkemmin, mutta vaikea uskoa että molemmista lohkoista katoaisi paineet kerralla halkeamisen takia.
--> venttiilit solmussa eikä puristuksia
Kylmäkäynnistys aluksi ollut vaikeaa, kun jako hypännyt yhden hampaan..
En kyllä tunne ko. Konetta tarkemmin, mutta vaikea uskoa että molemmista lohkoista katoaisi paineet kerralla halkeamisen takia.
Jako olis tarkotus seuraavaks tarkastaa..
Kylmä käynnistys ongelmaa oli ollut jo pitemmän aikaa.
Jännä kuitenki että ei mitään kolinoita kuulu kun startilla pyörittää, ja että ei oo kone stopannu siihen, ku venttiilit, menny solmuu..
Ja kaikki venttiilin nostimet liikku täysin normaalisti, ei takkuile.
Kylmä käynnistys ongelmaa oli ollut jo pitemmän aikaa.
Jännä kuitenki että ei mitään kolinoita kuulu kun startilla pyörittää, ja että ei oo kone stopannu siihen, ku venttiilit, menny solmuu..
Ja kaikki venttiilin nostimet liikku täysin normaalisti, ei takkuile.
Onko muuten tietoa, että onko nokka-akselin asentotunnistin missä?
Onko se puolan/virranjakajan yhteydessä, vai jossain muualla?
Kipinä tulee välillä huonosti tai ei ollenkaan paineenalaisena, mutta se ei tosin puristuksia syö. Mutta auto on kyllä seissyt puolivuotta ennen remonttia, en tiedä, että onko sillä asiaa puristusten häviämisen kannalta.
Onko se puolan/virranjakajan yhteydessä, vai jossain muualla?
Kipinä tulee välillä huonosti tai ei ollenkaan paineenalaisena, mutta se ei tosin puristuksia syö. Mutta auto on kyllä seissyt puolivuotta ennen remonttia, en tiedä, että onko sillä asiaa puristusten häviämisen kannalta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa