Jetan tyhkäynti 3000 rpm
Valvoja: ffp jäsenet
Jetan tyhkäynti 3000 rpm
elikkäs olisi tälläinen pieni kysymys. tähän väliin netistä otettu kuva tappi ja kysyisin vaan tälläistä jos ton tapin ottaa pois niin miten vaikuttaa ja mihin vaikuttaa??
Otat tuon pois ja auto ei enää toimi...
Tarkenna otsikkoa esim. mikä ongelma ja vaikka auton malli.
Asiaa taidettin käsitellä jo: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=85 ... ht=#858526
Tarkenna otsikkoa esim. mikä ongelma ja vaikka auton malli.
Asiaa taidettin käsitellä jo: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=85 ... ht=#858526
eli siinä on vika sitten?
No... jospa toimisit annettujen ohjeiden mukaan ja kokeilet onko asialla vaikutusta..? Jos ei toimi, raportoit tänne niin mietitään lisää.
Toinen vaihtoehto vian aiheuttajaksi on vuoto kaasuttimen ailpaineletkuissa.
ja mihin toi kytkin vaikuttaa suoraan?
Lämpöaikakytkin sulkee / avaa tiettyjä alipanekanavia ja ohjailee omalta osaltaan nopean joutokäynnin kierroksia.
Käytännössä kytkin ohjaa 3/4 säätimen työntämään karan kaasuläppää vasten jolloin kierrokset nousevat.
Ongelma ei ratkea poistamalla aloitusviestissä mainittu "tappi", vaan sen jälkeen kaasutin toimii huonosti tai ei ollenkaan.
Ja kuten tepi3 jo mainitsi, auton ja moottorin malli auttaisi kovasti, niin ei tulisi opastettua ihan höpöjä.
Viimeksi muokannut jii_bee, 5.3.2012 10:20. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
se oli tässä
ei jaksa enään niin myydään paska pois 100€ tai viedään paska paaliin
siis nyt meni hinta väärin ton virranjakajan suhteen sori :) mut tuota koitin uuden kanen kanssa ja pyöriä myös mutta ei tullu mitään kipunaa johdoista paitsi puolasta.. eli mahtaako sitten olla hall-anturi menny?? kyl sitä sitten tilaisin uuden jakajan kokonaan jollei sit kokeilist jostain romppikselt ostettua jakajaa
Mulla on samanlainen ongelma -88 1.6 EZ-koneessa. Kun tapista painaa, kierrokset laskee. Onko siellä todennäköisemmin kalvo rikki, tms?
Pitääkö sinne kiihdytyspumpun (?) taakse muuten tulla alipaineletku, joka on toisesta päästään kiinni ilmanputsarikotelossa heti suodattimen jälkeen? Se oli irrallaan, ja veikkailen että se oli irronnut kiihdytyspumpun takaa. Tekee kyllä aika tiukan mutkan sinne. No joo, ei vaikuttanut vikaan.
Pitääkö sinne kiihdytyspumpun (?) taakse muuten tulla alipaineletku, joka on toisesta päästään kiinni ilmanputsarikotelossa heti suodattimen jälkeen? Se oli irrallaan, ja veikkailen että se oli irronnut kiihdytyspumpun takaa. Tekee kyllä aika tiukan mutkan sinne. No joo, ei vaikuttanut vikaan.
Mahdollisesti alipaineletku väärässä paikassa tai irti.
Tuossa kaasarikakkiksien konepellistä löytyvä tarra, jonka pitäisi ohjeistaa letkujen oikeat paikat:
Ilmanpuhdistinkotelon letku / putki kuuluu liittää kaasuttimen alaosaan, sen takapuolelle.
Kunkin alipaineletkun liitoksen juuressa kuuluisi alunperin olla myös pienet värilliset renksut. Oikeat värit yhdistelemällä letkujen pitäisi olla oikein asennettu.
Tuossa kaasarikakkiksien konepellistä löytyvä tarra, jonka pitäisi ohjeistaa letkujen oikeat paikat:

Ilmanpuhdistinkotelon letku / putki kuuluu liittää kaasuttimen alaosaan, sen takapuolelle.
Kunkin alipaineletkun liitoksen juuressa kuuluisi alunperin olla myös pienet värilliset renksut. Oikeat värit yhdistelemällä letkujen pitäisi olla oikein asennettu.
??
elikkäs ei oo jettä lähtenyt käyntiin muutamaan viikkoon ku ei oo kerinnyt laittaa no tässä nyt vaihdettu tulpat ja uusi puola mutta ei vieläkään lähde käyntiin... alan miettii että olisiko hall-anturi sitten paskana??? jos on niin eihän edes pitäisi tulla kipinää tulpille??? ku tossa yks kerta käynnistin niin paukautti oikeen kunnolla ihan kuin olis haulikolla ammuttu vieres?? eli onko kellään mitään tietää et mitä seuraavaks muuta kuin hall-anturi?? jollei sit uus virranjakaja??? kiitos...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa