Passat 1.8i -97 moniurahihnan ja kiilahihnan vaihto

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Bugi
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.7.2009 14:12

Passat 1.8i -97 moniurahihnan ja kiilahihnan vaihto

ViestiKirjoittaja Bugi » 6.3.2012 20:09

Tartteis vaihtaa otsikon mukaiseen vapari passattiin kiilahihna ja moniurahihna. Näyttää vaan kovin ahtaalta, pitääkö keula purkaa huolto asentoon? Ilmeisesti tuo kiilahihnan hihna pyörä pitää halkaista kun siinä ei taida mitään säätöä olla. Moniurahihnalla on kiristin ja sen toiminnan ymmärrän, tosin ilmeisesti visko pitää edestä ottaa pois.

godd
-
Viestit: 35
Liittynyt: 29.1.2007 9:20

ViestiKirjoittaja godd » 6.3.2012 20:16

mahtuu vaihtamaan ilman keulanpurkua ja ei tarvi ottaa viskoa pois

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.3.2012 20:30

pari kertaa katsonu 3b passatin konehuoneeseen niin kyllä itse ainaski laittaisin keulan huoltoasentoon. toki voi onnistua mutta ahasta on. eikä se ole kova homma

Bugi
-
Viestit: 52
Liittynyt: 29.7.2009 14:12

ViestiKirjoittaja Bugi » 9.3.2012 18:55

Vaihto onnistui pihalla pakkasessa. Keulaa en purkanut mutta viskon otin pois ja jätin sen moottorin ja syylärin väliin, kai se ois sielä kokonaan jotenkin pois tullut mutta mahtu olemaan siellä. Moniurahihnan vaihto oli helppo kun vaan sai tuon viskon pultin auki. Kiilahihnan vaihdoin niin että entisen kampesin pois ja uuden voimalla paikalleen, kaipa sen hihnapyörän ois voinu irrottaa mutta varmaan vielä vaikeampi ois ollut niin kun hihna on kireä.

Samalla pyöränlaakeri, alatukivarsi, jarruletkut ja murroksen suojakumi, mutta ompahan nyt katsastettu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa