Audin yliahto ongelma

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

Audin yliahto ongelma

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 8.3.2012 16:41

TT audi 225hv BAM koneella ahtaa liikaa, tähän mennessä korjailtu: N75 venttiili vaihdettu ja ahtopainevuodot tsekattu (oli takaiskuventtiili imusarjan alta risa ja nyt vaihdettu) Edelleen kun hippasen polkasee niin menee limp modeen ja tehot häviää vikakoodina ahtaa liikaa.
Mitäs sitten seuraavaksi? Alkaa ideat loppumaan.

Maastomato
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.10.2010 23:18

ViestiKirjoittaja Maastomato » 8.3.2012 18:41

Onko N75 varmasti oikein päin? Voisiko hukkaportti olla jumissa?

Tuskin johdoissa on vikaa. Luulisi, että motronic kitisee, jollei saa tietoa joka ikisestä hilavitkuttimesta.

Jos N75 saa varmasti komennon ja avautuu niin silloin joko se ei saa painetta, jolloin turbolta N75:lle menevä letku on tukossa tai halki, tai sen jälkeinen letku on tukossa/halki jolloin hukkaportti ei aukea. Vastaavasti jos hukkis on jumissa niin ei kello välttämättä jaksa avata sitä vaikka painetta olisikin ja ahdot nousee tappiin.

En tiedä poikittaisesta, mutta ainakin pitkittäiskoneisessa N75n letkutus on sen verran lyhyt, että sen voi vaikka huvikseen vaihtaa uusiin letkuihin. En muista ulkoa halkaisijaa, mutta omaan laitoin ihan normaalia kumiletkua mitä saa mätänetistä. Pitää olla vaan öljyä kestävää.

klapinaattori
-
Viestit: 85
Liittynyt: 23.7.2008 12:35

ViestiKirjoittaja klapinaattori » 8.3.2012 19:09

Miten tuo säätää limp modessa ahdot alas jos vaikka hukkis olisi jumissa? Letkut on kyllä helppo vaihtaa joten sen voisin tehä viikonloppuna. Miten ton hukkiksen toiminnan voi tarkistaa? Pääsekö siihen alakautta paremmin käsiksi? Yläkautta ei edes näy hukkiksen kelloa...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa