Golf 3 '92 probleemia..

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

Golf 3 '92 probleemia..

ViestiKirjoittaja Matti_H » 2.3.2012 17:49

Hoitse. SV palaa jälleen VAG-kantaan.

Tuli hommattua tuommonen golffin raato työautoksi ja oisi ihan jees jos ovet saisi lukkoon. Avaimen kun lykkää lukkopesään ja hetken nitkuttelee niin koko hantaaki lähtee poies. Onko tuohon muuta korjauskeinoa kuin, että uusia koko paketti?

Käytettynä vai marmorilta jos saa? Tosin 700 euron räpsyyn tuskin marmorin osaa kannattane edes laitella.

Löytyykö jostain päin nettiä sähkölasien kytkentäkaavoja? Pari piuhaa tippunu namiskojen takaa ja lasi ei nouse saati laske, poltti myös sulakkeen. Johdot aattelin vetää uusiksi, kun oli murtumia ja niin tuhannen mutkalla joka paikassa,

Myös takaluukku on kiinni ja pysyy. Pitää vissiin verhoilu irroittaa, että pääsee lukkoon käsiksi sisäpuolelta? avaimella ei saa konttia auki.
Viimeksi muokannut Matti_H, 4.3.2012 18:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.3.2012 18:07

Jos lukkopesä lähtee irti, niin hakee marmorilta lukkopesän korjaus-sarjan. Maksaa jotain 25e ja sisältää kaikki uudet osat siihen. Paitsi haittalevyt ja niiden pikkujouset.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 2.3.2012 20:22

Lähetetty: 2.3.2012 18:07 Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Jos lukkopesä lähtee irti, niin hakee marmorilta lukkopesän korjaus-sarjan. Maksaa jotain 25e ja sisältää kaikki uudet osat siihen. Paitsi haittalevyt ja niiden pikkujouset.

Tai hakee romikselta sen "lusikan" ja virittelee siinä muiden sähkötöiden ohessa kauko- ohjaimen tuohon järjestelmään (suositeltavaa jokatapauksessa). Samalla sujauttaa lukkomekanismiin lisäjousen, niin pysyy 30 asteen pakkasella ovet myös kiinni ;) Ohjeita löytyy foorumilta.

Takaluukkuun tosiaan sieltä verhoilun takaa. "Hatspäkissä", jos on vielä hattuhylly siellä paikoillaan on ihan sopivaa voimistelua sen verhoilun irrotus. Sisäpuolen kahvassa ruuvi ja sitten "repimällä". Korjatkaa, jos muistin väärin.

[Edit]
Ohje lisäjousen laittoon
[/Edit]

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 3.3.2012 13:45

Ei oo hattuhyllyä, ostoslistalla. Kunhan pääsee tutuksi tuohon autoon niin laitella osto-alueellel Eli kunhan könyää konttiin ja ottaa verhoilun poies niin pitäisi saada luukku auki?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.3.2012 13:56

Farkkumallissa ainakin suositeltavaa vetää luukun sisäpuoliselta lukkolaitteelta esim. pätkä sähköjohtoa luukun paneelin avauskahvan tienoilla, josta saa kiskottua lukon auki, jos luukkua ei saa auki ulkopuolisesta kahvasta.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 3.3.2012 21:04

Niin, onko kenenlläkään kytkentäkaaviota tuohon sähkölasihommaan? Alkuperäiset lienevät, joku ihmeen atlanta malli tuo kampe näkyy olevan.Väriltään harmaa joka taittaa tietyssä valossa vaalean siniseen.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 4.3.2012 18:52

Voi vitalis..

Rupesinpa ennen lähtöä kattelee öljyn määrää, vaihteeksi. No, mittatikku tuli rutinalla pois paikaltaan ja rupesin sitten tutkimaan tarkemmin tuota, että mistä rutina johtui.

Mittatikun veto osa, joka tulee siihen mittaputken alempaan osaan on haljennut, kuten myös tuo mittaputken vastin kappale. Saako tuota palikkaa mistään erikseen mittatikkuun vai joutuuko hakemaan koko mitta tikun? Ilmeisesti joutuu menemään pörhön kautta huomenna.. Emännällä onneksi iltaduuni, niin ei tarvii ressata.

Tuo vastin kappale vissiin on ihan kertakäyttökamaa ja saa marmorilta? Kuinkahan lie muovia moottoritilassa nytten.. Jo osaa vastustaa.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 4.3.2012 19:17

saa marmorilta eikä montaa euroa tarvi köyhtyä

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 4.3.2012 20:07

Yksi yleisimmistä tuon mallin kulutusosista on öljytikun holkki.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 4.3.2012 22:35

Motonetistä pari euroa ja nimellä öljytikun muovitiiviste.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.3.2012 10:00

Hae marmorilta, niin saat sen ehjänä paikoilleen.
Motonetin Topran tuntui halkeavan lähes itsestään (muovi huomattavasti kovempaa)...

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.3.2012 10:50

ihme ku tuota sanotaan kuluvaksi osaksi. itsellä ei ole menny noin 70tkm aikana yhtään. eikä myöskään perheeseen kuuluvissa muissakaan 3-koppasissa. kuitenkin öljyjä tarkistetaan myös.
vai käyttäjävikaa? :)

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 5.3.2012 11:00

Päälle 5e makso marmorilla tuo putken pätkä. Rapia 30e korjaussarja lukkoon

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 5.3.2012 14:00

Miten tuo lukko systeemi lähtee irti.

Lukkopesän torxit on irti, kahvan torx irti, ovipahvi jne irti,mutta miten nuo sisäkahvan ja lukkonupin kepit saa poies? kun tuntuu niihin ottavan vasten.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 5.3.2012 14:04

Jos sä sitä ulkokahvaa olet irrottamassa niin eikös se lähde ihan kun jossain oikeassa asennossa vaan vetää?

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 5.3.2012 14:09

Samapa se on koko hantaaki purkaa ja pistää nippuside patentti, puhistaa ja rasvata niin ei tarvi ens talvena uusiksi purkaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.3.2012 15:40

Ulkokahvan irroitukseen, ei tarvitse irroittaa kuin yksi pultti oven sivusta. Sit kahva lähtee venkslaamalla irti. Tosin suosittelen tota lukko/kieliosan putsausta ja sitä lisäjousi/nippuside patenttia sinne.
nimimerkillä apparin ovesta sisään :)

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 5.3.2012 15:50

avaimella pitää kääntää lukkoa että lähtee irti. samalla liikuttaa kahvaa eteenpäin.
no niinhän nuo väittäis että ongelmat katoaa tuolla nippusiteellä/lisäjouselle. kyllä sisälle pääsi mutta joutu ovesta pitään kiinni. myös samainen ongelma merkkiliikkeen asentajalla ollu. herra kuitenki laitto muutama vuosi sitten uuden lukkomekanismin
huhu kyllä kertois että olis taas joku keksiny uuden ratkaisun tähän

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 5.3.2012 17:05

miten hemmetissä tuo ulkokahva lähtee. Lukko on nyt irti pienen taistelun jälkeen. Saa nähä toimiiko enää koko systeemi. :D


E: Miten tuon valkosen muovikotelon saa poies tuosta lukkopesästä? Kaikki klipsit ja yks T20 torx irti, mutta kanittaa tuohon isoon 4-pinnisen liittimen alla olevaan systeemiin. Ei maha tulla mitään enää tuosta.. ttustana

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 5.3.2012 17:39

Aamulla pitäisi päästä töihinki ni oisi ihan jees jos sais tälle iltaa nippuun.. :)

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.3.2012 17:45

Eli kun torx on iriti, kahvan pitäisi liikkua 2cm eteen vai oliko se taaksepäin. Sit vaan kampeat sen takapään irti ovesta. Valkonen muoviklipsu on vain pujotettu ovessa olevaan aukkoon.
Kannattaa laittaa kunnon öljyä sit niihin lukkopesiin. Itse vaihdoin molemmat joulukuussa ja nyt avain ei mene kuin1 cm sisään. Pesät aivan jäässä, kun en laittanu niihin mitään öljyä.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 5.3.2012 18:12

Löytyykö nuo kolme palikkaa sitten itte kahvasta? Tuollanen messinkinen? avaimen mentävä kolo keskellä, valkoinen muovinen klipsi? ja hiukan omegan muotoinen jousi? mihin hiiteen nämä pitää törkkiä?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 5.3.2012 18:35

Eli toi 31 tulee oveen kiinni. Muut osat jää ton 21 (lusikka) ja 27 (lukkopesä) väliin. Se jousi tulee siihen messinki osan ympräille ja palauttaa aina pesän takasin, kun laittelet sitä ja kääntelet avaimella, niin sen kyllä hokasee miten se toimii.
Vaatii vähän näppäryyttä saada ne jouset yms pysymään siellä välissä kun kampeaa lusikan siihen pesään kiinni.
Kuvatus

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 5.3.2012 19:06

nyt mulla ei leikkaa, että mihin ton jousen pitäis tulla.. uus patruuna on sisällä, ok. sitten tulee se kuparinen tsysteemi, mihin tulee tuo n. 1cm pitkä jousi ja sitten tuo koukku/levy systeemi.. mutta tuo pikku jousi ja valkonen klipsi..

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.3.2012 8:58

Pyöreä jousi jolla on "sarvet" on lukkopatruunan palautinjousi ja tulee nipun alimmaiseksi. Sarvet tulevat kahvan rungossa olevan ulokkeen molemmin puolin.
Muoviklipsi tulee oveen, takimmaiseen kahvan reikään.

Jos vielä tuntuu ettei paketin kokoonpano aukea, korjausoppaassa on hyvä kuva kahvasta kikkareineen.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 6.3.2012 9:32

Jos jollain on Oulun alueella joutilaana g3 korjausopus niin tännään käyn hakemassa kätteisellä poies. Tä

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.3.2012 10:01

motonetistä löytyy varmasti suoraan hyllystä

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 6.3.2012 10:03

Iliman muuta. 30e on opiskelijalle iso raha, jos ei käytettyä löyvy niin pittää hakea mätänetistä sitten

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 6.3.2012 11:45

Suotta tuhlaat rahaa korjausoppaaseen. Jossei osaa käyttää käsiään ja päätään yhtäaikaa niin on väärä harrastus. Nää volkkarit kuitenkin vielä pitkälle 2000-luvun puolelle niin yksinkertaisia vempeleitä..

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 6.3.2012 12:58

Loppu jo inspiraatio koko touhuun.. En kyllä keksi miten tuohon kahvaosaan saa tuon sarvipäisen jouset laitettua ku ei näyttäis olevan sellasia ulokkeita ollenkaan.. liekkö sitten paskana tuo koko kahva että ptiääkö seki lähtä vielä hakemaan

ei jollain oisi laittaa kuvia täysin ehjästä kahvasta

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.3.2012 13:06

Se lukkosylinterin palautinjousi on irrallaan ollessa väärässä asennossa. Se pitää jännittää niin että ne jousen päät menee toistensa yli limittäin. Lopputuloksena jännityksessä paikallaan oleva jousi on siis melko lailla samannäköinen kuin jännittämätön jousi.

Ymmärsiköhän kukaan? :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.3.2012 13:41

SinunPutkessahan on useampi video aiheesta, aukeaisko asia sieltä paremmin. Ei nyt tällä koneella oikein pysty linkittelee.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 6.3.2012 14:54

Ja eikun uuden kahvan hakuun. YT videoita kattellessa hoksasin, että tuostahan puuttuu se tinksi.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 6.3.2012 16:36

Oiskohan pitäny maksaa ittesä kipiäksi ja hakia suoraan pörhöltä tuo kahva.. mätänetin kahva on ilmeisesti paskana jo ennen juhannusta

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 6.3.2012 16:47

vittu että vastustaa taas.. sylinteri on paikallaan uudessa kahvassa, muttei sano mitään että rupiais pyöriin.

Huomenna vaihteeksi pörhölle.

BTW, myydään edullisesti g3.. 240tkm ajettu atlanta malli.

Omani jos saan poies ni oon tyytyväinen, 700e. tinkivara 0e

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.3.2012 16:51

tuli vaan äkkiseltään mieleen että vieläkö joku oikeasti avaa avaimella ovet.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 6.3.2012 17:07

kyllä, ei oo kukaan laittanu tuohon kaukosäätöä, miten lie iso homma laittaa.

motonetin kahva ilmeisesti söi lukkosylinteristä yhden haittalevyn jousen.. ja niitähän ei saa mistään?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.3.2012 17:12

Purkaamoilla luulis olevan. Eikä juuri väliä mistä mallista kun taitaa olla samoja kaikki.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 6.3.2012 19:06

kaukosäätöisen keskuslukituksen laitto.. hmm ebaysta 40€ boksi. keskuslukituksen moottorilta liitin irti, boksi väliin ja avaimen aihion käyttö lukkosepällä.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 7.3.2012 10:29

Motonetin kahvalla ei kyllä tee mithään. rapia 50e pörhöllä uus kahva ja toimitus pari arkipäivää. Jos jollain löytyy tästä läheltä tai kauempaa ehjä kahva, niin yhteyttä yvllä. kympin saatan maksaa ja mahdolliset kulut.

Pörhön varaosamyyjä oli kyllä reilu. Anto ilman haittalevyn jousen. 10 senttiä ois tarvinnu maksaa, oisin kyllä sen voinu maksaakkin. :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 100 vierailijaa