passat 1.9 TDi - 02 (lämpömittari ongelma)

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

passat 1.9 TDi - 02 (lämpömittari ongelma)

ViestiKirjoittaja mazdagt » 29.2.2012 9:23

eli ongelmana on lämpömittarin toiminta. moottori ku rupeaa lämpenemään niin viisari nousee normaalisti mut yhtäkkiä tipahtaa nollaan ja sit joskus saattaa käydä taas ylhäällä(normaalissa 90) ja taas tippuu nollaan.

joskus aikasemmin 3b koppanen passatti teki samaa mut sillon en siihen niin kiinittäny huomioita ku se toimi kummiskin suurimmaksi osaksi...

kaveri puhu samaa et -05 skoda octaavia tekis ihan samaa.

onko ihan anturi vika??

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 29.2.2012 10:59

Viallinen lämpöanturi aiheuttaa usein juuri tuollaista vikaa.

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 29.2.2012 17:17

Anturin vaihdolla korjaantui vastaava vika omassa autossa.

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

ViestiKirjoittaja mazdagt » 29.2.2012 17:51

kiitos vastauksista.

onkohan miten hankalassa paikassa?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 29.2.2012 18:39

Skodan poikittaiskoneessa oli kannen päässä, kyllä siihen sormensa sai jotenkuten. Vaihdatin kuitenkin muun huollon yhteydessä sen samalla niin ei tarvinnut tossa parkkipaikalla ruveta turaamaan. Passatista en tiedä, mutta samoilla paikkeilla luulis olevan. Kurkkase konepellin alle taskulampun avustuksella?

Bnito
-
Viestit: 104
Liittynyt: 18.2.2011 14:23

ViestiKirjoittaja Bnito » 1.3.2012 8:40

Itsellä tekee samaisessa autossa myös tuota, onkos tuolla mitään merkitystä muuhun kuin tuohon lämpötilan ilmaisuun mittaristossa, käyttääkö ecu tuota tietoa johonkin?

MJ
-
Viestit: 471
Liittynyt: 24.1.2008 11:27

ViestiKirjoittaja MJ » 1.3.2012 9:24

En huomannut mitään eroa moottorin käytöksessä tai kulutuksessa. Vika oli useampia kuukausia ennenkuin tuli vaihdatettua. Siellä on kai alempana moottorissa toinen anturi käsittääkseni joka sitten varmaan antaa informaatiota muullekin kuin mittarille.

mazdagt
-
Viestit: 156
Liittynyt: 20.8.2006 11:08

ViestiKirjoittaja mazdagt » 1.3.2012 13:03

mulle tuli kanssa mieleen et käyttääkö tosiaan johonkin muuhun lämpötilaa samasta anturista ku kulutus tuntuu yllättävän kovalta... 6.4 menee matkassa ja ei millään sen alle. ja on 5v manuaali.

mites muilla on kulutukset?? mulla 100heppanen versio.

mitä kaikkea eroja 130 heppaseen?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 2.3.2012 0:41

Siinä samassa anturissa on sekä mittariston että ECUn tunnistimet, molemmat toisistaan riippumattomia. Eli luultavasti vain toinen saa väärää tietoa.. Toki on mahdollista että molemmet sekoilee. Joka tapauksessa saman osan vaihdolla tulee molemmat uusituksi.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 2.3.2012 10:41

3BG:ssä anturi on koneen takaosassa, EGR:lle tulevan turbon letkun alla liitin kohti apukuljettajan puolta. EGR irti todella helppo vaihtaa, EGR kiinni vähän työläämpi.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 89 vierailijaa