skoda 4x4 2,0 -05 ja sen polttoaineen kulutus??
Valvoja: ffp jäsenet
skoda 4x4 2,0 -05 ja sen polttoaineen kulutus??
Millaisia lukemia 4-vetoisten omistajilla on omissa autoissa ollut ja mitä se käytännössä on? Ihannearvot jää mulla ainakin haaveiksi...maantiellä hyvä jos alle kympin pääsee ja kaupungissa 14-15l . Rauhallisessa ajossa tietysti auto on etuvetoinen mutta tekniikka verottaa tietysti lukemia ylös päin! Auto huollettu ja ajettu alle 180 000 tkm. Ostin auton viime syksynä käytettynä!
Väittäisin että täysin normaalia tuo kulutuksesi. Kaksilitrainen bensakone vielä nelivedolla ei ole mikään pihein kombo, ajoi sitä miten tahansa. Lisäksi nyt on ollut vielä ns. kova talvi.
Tuliko tuo kulutus yllätyksenä jotenkin sinulle? Haldexihan pyörii lähes aina mukana, ja vetoa menee myös taakse jatkuvasti joten "etuvetoinen" autosi ei juurikaan ole.
Alla pari seurannasta napattua 2.0FSI 4x4 ocua verrokiksi.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/432050.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/131827.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/119333.html
Tuliko tuo kulutus yllätyksenä jotenkin sinulle? Haldexihan pyörii lähes aina mukana, ja vetoa menee myös taakse jatkuvasti joten "etuvetoinen" autosi ei juurikaan ole.
Alla pari seurannasta napattua 2.0FSI 4x4 ocua verrokiksi.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/432050.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/131827.html
http://www.spritmonitor.de/en/detail/119333.html
Ittellä 1.9tdi 4x4 2006 ollu nyt viimesen 70tkm ajan ja kovana oon tuossaki pitäny kulutusta kun tuolla menee pääsääntösessä matka-ajossa keskikulutus 6,7 l/100km. Talvella meneekin yli 7 kun leikityttää sen verran. Toki onhan tuossa painoakin 1565kg ja vetohan menee tosiaan jatkuvasti takapyörille tuossa toisen sukupolven haldexissa.
Vakionahan tuo on ihan liian alitehoinen vaan ohjelmalla muuttu käytös kuin eri autoksi.
Vakionahan tuo on ihan liian alitehoinen vaan ohjelmalla muuttu käytös kuin eri autoksi.
Juu kattelin aluksi noita lukemia mutta disselihän sulla on ja softaus on varmasti järkevä ratkaisu tdi-koneille..itse ainakin niin tekisin ja kulutus saattaa jopa laskea järkevällä ohjelmalla. Itsellä tosiaan aiemmin turbo-saabi ja softauksella auto muutui täysin> 240hv/380Nm joten kyllä joskus hommaan saman kaltaisen auton mutta nyt oli vaan monta erinäistä syytä vaihtaa toiseen merkkiin!
Tuo oli uutta minulle vaikka tietoa kovasti keräänkin merkin uutena käyttäjänä että Haldexin toimintaa on muutettu...mitähän sukupolvea omani edustaa..ilmeisesti tämä jälkimmäinen?!
Tuo oli uutta minulle vaikka tietoa kovasti keräänkin merkin uutena käyttäjänä että Haldexin toimintaa on muutettu...mitähän sukupolvea omani edustaa..ilmeisesti tämä jälkimmäinen?!
Kyllä siellä sinullakin 2-sukupolven haldex on. Ensimmäisessä oli lievä viive, ja tietyissa ajotilanteissa oli 0% vetoa taakse. Taisi olla että 2-sukupolvessa oli takana vetoa vähintään 5%. Tuo on jo mutua kuitenkin...
Mutta tosiaan ei tuossa mitään ihmeitä ole. Oma 1.9TDI Touran vie ison koppansa takia dieseliä parilitraa enemmän talvella kuin kesällä optimikelillä. Uskoisin että tuokin tasoittuu kevään ja kesärenkaiden tullessa hieman myös bensanelivedolla.
Heitin tuon ylläritermin vähän herjallakin, joillekin kun tulee nelivedon kulutuslisä täytenä yllärinä ja sitten ihmetellään kun autot on niin huonoja. :) TSI koneet olisivat sitten säästöporsastelua varten nykyään soppeleita...
Mutta tosiaan ei tuossa mitään ihmeitä ole. Oma 1.9TDI Touran vie ison koppansa takia dieseliä parilitraa enemmän talvella kuin kesällä optimikelillä. Uskoisin että tuokin tasoittuu kevään ja kesärenkaiden tullessa hieman myös bensanelivedolla.
Heitin tuon ylläritermin vähän herjallakin, joillekin kun tulee nelivedon kulutuslisä täytenä yllärinä ja sitten ihmetellään kun autot on niin huonoja. :) TSI koneet olisivat sitten säästöporsastelua varten nykyään soppeleita...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa