Elikkä jos aamulla käynnistää kun auto seisonut koko yön niin käynnistyy ilman mitään ja voi lähtee ajamaan samantein, kun taas käynnistää sen jälkeen kun ajanut auton lämpimäksi ja käynyt esim kaupassa niin käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti heittelee ja auto kaasuttelee itekseen väliä 500-2000 kierros, myöskään ajamaan ei kauheen hyvin pysty kun meinaa tukehtua jostain syystä. tämä kaikki kestää niin kauan kunnes kone on taas kunnolla lämmin eli kun lämpömittari on noussu alhaalta sinne toisiks alimmalle viivalle esim. vaihdetut osat lähiaikoina : virranjakajan kansi, tulpat ja johdot, puolan johto, sininen ja punainen jäähdytinneste anturit, lambda, ilmaletkuja... olisko kenties lambda viallinen vaikka just vaihdettii? et sais liikaa bensaa ku käynnistää lämpimänä? vai oisko kenties et ryyppy jää päälle lämpimänä käynnistettäes, miten korjata ?
ELIKKÄ EHDOTUKSIA ja mieluiten tietysti tietoa jos jollain löytyy, alkaa olee ärsyttävää.
EDIT: päästöjä kävin mittauttaa tänää ja lambda heittelee aika paljon ja koitettii myös sillo ku käynnistää lämpimänä nii käy tosi laihal seoksel eikä meinaa saada bensaa, onko lambda siin tapaukses syylline vai ?
jetta 1.8i -91 lämminkäynnistys ongelmia
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
jep siinä letkun yläpuolella sininen ja punainen, alapuolella musta. keltasest ei mitää hajuu mis semmonen on mut ei ainakaa noiden kanssa. 4 eri korjaajaa on jo kattonu eikä oo ketää saanu aikaseks kunnon vastaust tohon, ainoo järkevä ehkä on et lambda silti vialline vaik vaihdettu koska ostin halvimmast päästä, mut eiks vialline lambda nosta bensan kulutusta eikä laske? Ku tää ei juuri saa bensaa siinä vaiheessa ku käy huonosti, ainaki päästöjen mukaa ja korjausmiehen :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa