jetta 1.8i -91 lämminkäynnistys ongelmia

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ponde
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.2.2012 22:10

jetta 1.8i -91 lämminkäynnistys ongelmia

ViestiKirjoittaja ponde » 25.2.2012 22:14

Elikkä jos aamulla käynnistää kun auto seisonut koko yön niin käynnistyy ilman mitään ja voi lähtee ajamaan samantein, kun taas käynnistää sen jälkeen kun ajanut auton lämpimäksi ja käynyt esim kaupassa niin käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti heittelee ja auto kaasuttelee itekseen väliä 500-2000 kierros, myöskään ajamaan ei kauheen hyvin pysty kun meinaa tukehtua jostain syystä. tämä kaikki kestää niin kauan kunnes kone on taas kunnolla lämmin eli kun lämpömittari on noussu alhaalta sinne toisiks alimmalle viivalle esim. vaihdetut osat lähiaikoina : virranjakajan kansi, tulpat ja johdot, puolan johto, sininen ja punainen jäähdytinneste anturit, lambda, ilmaletkuja... olisko kenties lambda viallinen vaikka just vaihdettii? et sais liikaa bensaa ku käynnistää lämpimänä? vai oisko kenties et ryyppy jää päälle lämpimänä käynnistettäes, miten korjata ?

ELIKKÄ EHDOTUKSIA ja mieluiten tietysti tietoa jos jollain löytyy, alkaa olee ärsyttävää.

EDIT: päästöjä kävin mittauttaa tänää ja lambda heittelee aika paljon ja koitettii myös sillo ku käynnistää lämpimänä nii käy tosi laihal seoksel eikä meinaa saada bensaa, onko lambda siin tapaukses syylline vai ?

ponde
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.2.2012 22:10

nostoa

ViestiKirjoittaja ponde » 29.2.2012 21:10

nostoa, pitäs saada kuntoonki joskus =)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.2.2012 21:19

...sininen ja punainen jäähdytinneste anturit...
Oliko noita ylävesiletkussa moottorin päässä? Vai onko siinä vielä yksi anturi, mahdollisesti keltainen?

ponde
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.2.2012 22:10

ViestiKirjoittaja ponde » 29.2.2012 23:58

jep siinä letkun yläpuolella sininen ja punainen, alapuolella musta. keltasest ei mitää hajuu mis semmonen on mut ei ainakaa noiden kanssa. 4 eri korjaajaa on jo kattonu eikä oo ketää saanu aikaseks kunnon vastaust tohon, ainoo järkevä ehkä on et lambda silti vialline vaik vaihdettu koska ostin halvimmast päästä, mut eiks vialline lambda nosta bensan kulutusta eikä laske? Ku tää ei juuri saa bensaa siinä vaiheessa ku käy huonosti, ainaki päästöjen mukaa ja korjausmiehen :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 1.3.2012 0:00

Kaikki käyntihäiriöt voi nostaa kulutusta. Vaikea kuvitella että miksei ne nostaisi, kun vika on kumminkin "päällä".

ponde
-
Viestit: 4
Liittynyt: 25.2.2012 22:10

ViestiKirjoittaja ponde » 1.3.2012 0:28

njoo totta, mut alkaa pikkuhiljaa olee vaa ideat lopus ton kans, kai se vika jossai ruiskus sit taitaa olla kenties, tai vanhan auton ominaisuus..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa