Eli kuten otsikosta huomaa niin obd mittaus ei menny läpi ja katsastus mies anto tälläsiä vikakoodeja kuin :
p0106 Korkeustunnistin/ imusarjan painetunnistin Ohjearvoalueen ulkopuolella
P0171 Seos (lohko 1) Laiha
Moottoritilahäiriö valo syttyy ja epc aina välillä mutta sit saattaa mennä vaikka viikko ettei ole mitään, tyhjäkäynti yleensä tosi epätasaista, "puutuilee" eli meinaa sammua ja nostaa sitte kierrokset ja tekee tota melkee kokoajan ku o paikoillaan.
Onko kellään omakohtaisia kokemuksia mistä lähtee ratkasemaan ongelmaa?
Tai jotain muuta tietoa asiasta?
Seat leon 03 1.6 16v vikakorjattu [+uusi vika]
Valvoja: ffp jäsenet
Seat leon 03 1.6 16v vikakorjattu [+uusi vika]
Viimeksi muokannut asdasdasd, 26.2.2012 14:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä heti ekana mutuilua, ei tietoa tai omakohtaista kokemusta.
Ostin tässä 1.8T passatin muutamia päiviä sitten, lueskelin sitten että mitä bensaa siihen tankkailen.
Joku oli tarinoinut kulkineestaan (en muista mikä motti) että oli ruvennu käyttään 98 bensaa kun ei enää 95E5 saanut niin oli jotain tyhjäkäyntivikoja ollut. Samalla tullut hieman tehoja lisää yms.
Eli, mitä tankkaat?
Ostin tässä 1.8T passatin muutamia päiviä sitten, lueskelin sitten että mitä bensaa siihen tankkailen.
Joku oli tarinoinut kulkineestaan (en muista mikä motti) että oli ruvennu käyttään 98 bensaa kun ei enää 95E5 saanut niin oli jotain tyhjäkäyntivikoja ollut. Samalla tullut hieman tehoja lisää yms.
Eli, mitä tankkaat?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Nonni, tuli putsattua tuo imusarja ja moottoritilahäiriövalo sammu. Mutta uusi vika tuli tottakai tilalle...Elikkäs epc syttyy, kierrokset humppaa välillä alas ja välillä ylös. Kaasu ei toimi ku hetken. Sopeutettiin egr ja kaasuläppä vag-comilla mutta ei mitään vaikutusta. Kaasuläppä sökönä? muita ehdotuksia? ei huvikseen viitsisi ostaa tuollast parin sadan mötikkää...
Lueskelin tossa netistä että jossain volkkareissa ainaskin joutuu tekee ohjelmistopäivityksen ton imusarjan ja kaasuläpän puhdistuksen jälkeen, voiko olla mahdollista vai diipadaapaa?
Lueskelin tossa netistä että jossain volkkareissa ainaskin joutuu tekee ohjelmistopäivityksen ton imusarjan ja kaasuläpän puhdistuksen jälkeen, voiko olla mahdollista vai diipadaapaa?
EGR jumissa ja kaasuläppä karstainen. Lisäksi jos tasakaasulla ajaessa heittelee vielä kaasuläpän asentoa, voi kaasuläpän potentiometrit olla sököt. Eivät ole mitään "uusia" vikoja 1.6 16v koneen tapauksessa.
Uusi tarvikeläppä maksaa parisataa ja EGR vähän toistasataa.
Itsellä jumittava EGR teki tasaisessa ajossa menosta nykivää, ja vikakoodina auto heitti juuri tuota imusarjan paineanturin herjaa. Samalla sitten kun putsaa nuita osia, voi sopeutukset mennä keturalleen. Jumittavaa ja karstaista EGR:ää ei kannata sopeuttaa, se menee vain enemmän solmuun mutta hyvin puhdistettu kaasuläppä kannattaakin sopeuttaa.
Kaasuläpän toimintaa voi testata ottamalla EGR:n piuhan irti, jolloin sitä kautta ei pitäisi tulla härövirtauksia imusarjaan. Sitten jos VCDS:llä seuraamalla kaasuläpän asentoa ajaa tasakaasulla ja läppä alkaa vatkaamaan hassusti ja auto nykimään, on vika todennäköisesti kaasuläpässä. Tuota tuli yhden -03 Boran kanssa tutkittua tuossa alkutalvesta, kun tuntui hassulta vialta. Uusi kaasuläppä poisti vaivan ja matka jatkui.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117164
Tuossa vielä omia seikkailuja 1.6 16v koneen kanssa.
Uusi tarvikeläppä maksaa parisataa ja EGR vähän toistasataa.
Itsellä jumittava EGR teki tasaisessa ajossa menosta nykivää, ja vikakoodina auto heitti juuri tuota imusarjan paineanturin herjaa. Samalla sitten kun putsaa nuita osia, voi sopeutukset mennä keturalleen. Jumittavaa ja karstaista EGR:ää ei kannata sopeuttaa, se menee vain enemmän solmuun mutta hyvin puhdistettu kaasuläppä kannattaakin sopeuttaa.
Kaasuläpän toimintaa voi testata ottamalla EGR:n piuhan irti, jolloin sitä kautta ei pitäisi tulla härövirtauksia imusarjaan. Sitten jos VCDS:llä seuraamalla kaasuläpän asentoa ajaa tasakaasulla ja läppä alkaa vatkaamaan hassusti ja auto nykimään, on vika todennäköisesti kaasuläpässä. Tuota tuli yhden -03 Boran kanssa tutkittua tuossa alkutalvesta, kun tuntui hassulta vialta. Uusi kaasuläppä poisti vaivan ja matka jatkui.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=117164
Tuossa vielä omia seikkailuja 1.6 16v koneen kanssa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa