Turbo syö öljyä??
Valvoja: ffp jäsenet
Turbo syö öljyä??
Mikäs mahtaa olla vikana kun turbo on ruvennut syömään öljyä ja savuttaakin jonkun verran? Kannattaako tommosta kkk03 enää korjata vai onko sama heittää verkon painoksi? Turbo ei päästele ylimääräisiä ääniä ja vedotkin tuntuis olevan tallessa noin perstuntumalla. Oiskohan miten vaikeaa ite huoltaa kun näyttäs noita korjaussarjojakin kyseiseen turboon löytyvän??
No en kyllä usko, että uutta alkuperäisturboa saat samalla rahalla, kuin mitä huolto/huollattaminen maksaa. Uusi alkuperäinen maksaa ~tonnin, huolto muutaman satasen maksimissaan. Poikittaismoottorisessa 1.8T:ssä on tuo paska puoli, että ahdin on liki tuplaten kalliimpi, kuin pitkittäismoottorisessa. Johtuu varmaan hassun mallisista turbiini- ja kompurakoteloista, tiedä häntä.
Tokihan noita biltema/kiina-ahtimia saa muutamalla satasella, mut itse en ainakaan sellaista laittaisi. Vähän kun soittelee turbopajoja läpi, niin yleensä löytyy jokin vähän ajettu ahdin/huollettu ahdin/kivan hintainen huoltotarjous ja saa taas ajella uudella/uudenveroisella alkuperäisahtimella, ilman kiinaturbo-jännitysmomenttia. :D
Tokihan noita biltema/kiina-ahtimia saa muutamalla satasella, mut itse en ainakaan sellaista laittaisi. Vähän kun soittelee turbopajoja läpi, niin yleensä löytyy jokin vähän ajettu ahdin/huollettu ahdin/kivan hintainen huoltotarjous ja saa taas ajella uudella/uudenveroisella alkuperäisahtimella, ilman kiinaturbo-jännitysmomenttia. :D
Joo noh en nyt jaksa väitellä aiheesta mutta halvempaa on ostaa uusi (ei suomesta)
kuin korjauttaa vanha. Jos omasta turbosta ois vaan menny tiivisteet niin ois korjaus tullut maksamaan noin 50e siis itse korjattuna, mutta kun ahdin on täysin paskana niin ei kannata korjata eikä korjauttaa. Ja tässähän kone on poikittain.
kuin korjauttaa vanha. Jos omasta turbosta ois vaan menny tiivisteet niin ois korjaus tullut maksamaan noin 50e siis itse korjattuna, mutta kun ahdin on täysin paskana niin ei kannata korjata eikä korjauttaa. Ja tässähän kone on poikittain.
Mitkä tiivisteet sieltä olisi sitten oikein mennyt? Laakerithan noista yleensä menee ja sen takia rupeaa vuotamaan öljyä läpi pakopuolelle...
No mutta, uusi / rempattu ahdinhan sinne on järkevintä laittaa, jos se on ihan totaalipaskana (siivet ottanut koteloon kiinni jne).
Itse koitin ulkomailtakin etsiä järkihintaisia ahtimia, mut sain kuitenkin ihan kotimaasta muutaman kilometrin ajetun turbon kokonaiskustannuksiltaan edullisemmin. Onhan tuolla eBay täynnä tätä kiinatuotantoa, pari-kolmesataa euroa per ahdin, mut noh. Kukin tekee itse parhaimmaksi näkevänsä päätökset. :)
No mutta, uusi / rempattu ahdinhan sinne on järkevintä laittaa, jos se on ihan totaalipaskana (siivet ottanut koteloon kiinni jne).
Itse koitin ulkomailtakin etsiä järkihintaisia ahtimia, mut sain kuitenkin ihan kotimaasta muutaman kilometrin ajetun turbon kokonaiskustannuksiltaan edullisemmin. Onhan tuolla eBay täynnä tätä kiinatuotantoa, pari-kolmesataa euroa per ahdin, mut noh. Kukin tekee itse parhaimmaksi näkevänsä päätökset. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”