vannekoko

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

gti1998
-
Viestit: 45
Liittynyt: 17.1.2012 21:49

vannekoko

ViestiKirjoittaja gti1998 » 25.2.2012 21:24

mahtuuko neloskoppaiseen golffiin 8.5" ja et 32 vanteet? renkaat 225 ja autossa madallussarja

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 25.2.2012 23:50

Onko halkaisijalla ja renkaan profiililla väliä? Entä tarkotitko takaluukkuun vai mihin?

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 26.2.2012 0:03

mahtuu kokoisena mut ei kokoisena.

Eli kannattais pikkasen tarkentaa kysymystä, niin helpottaa vastailua.

gti1998
-
Viestit: 45
Liittynyt: 17.1.2012 21:49

ViestiKirjoittaja gti1998 » 26.2.2012 8:26

siis mahtuuko pyörimään alla, vai ottaako lokarin kaariin kiinni jossain routaheitoissa? normaalistihan näissä on 8" ja et35, eli nämä vanteet tulee n.1.5cm ulommas, renkaat on 225/40/18

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 26.2.2012 9:31

siis kyllähän tässä jo se ymmärrettiin et mitä tarkoitetaan "mahtumisella", mut nyt mainitsit ensimmäistä kertaa vanteen tuumakoon ku kirjotit ton rengaskoon ja se kuitenkin saattais olla yks melko tärkeä tekijä ton mahtumisen suhteen. koska 16" ois mahtunu helposti ja 22" vähän huonommin. ja saattaa tolla renkaan profiilillakin olla joku merkitys...

otsikkoonkin kannattais hieman panostaa.

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 26.2.2012 10:03

Mikäli tallista löytyy jo verrokkipyörät, niin ne alle vaan ja mittailemaan suunniteltuja muutoksia.

Madallussarjojakin on monenlaisia, kaariakin voi halutessaan muokata, tehdä uusiksi vaikka koko pyöräkotelot, iskarin yläpään kiinnitys jne. Isommatkin pyörät saa näin alle ja camberit ihan uusiin astelukuihun ja sitten voi mennä kokeilemaan niitä routaheittoja, joista jokainen lie erilainen? Kaikilla ei TLL ja vuosikatsastus ole mielessä muutoksia tehdessä, kilvistä nyt puhumattakaan.

Liekkö ajatus oli muokkailla jotain vaiko ei?
kannattais pikkasen tarkentaa kysymystä, niin helpottaa vastailua.

gti1998
-
Viestit: 45
Liittynyt: 17.1.2012 21:49

ViestiKirjoittaja gti1998 » 26.2.2012 11:01

meinasini, että sopiiko heittämällä paikalleen, tosta tuumakoosta olen kyllä eri mieltä, eikös renkaan profiili pienene sitä mukaa mitä vannekoko kasvaa? kyllähän 15/195/65 on suunnilleen saman korkuinen kun 19/235/35, et luku ja vanteen leveys kai merkkaa enemmän?

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 26.2.2012 11:41

mut jos sanot et:
8.5" ja et 32 vanteet? renkaat 225 ja autossa madallussarja

ni mistä hitosta kukaan tietää miten korkeeta rengasta sä oot alle laittamassa?

vai pitäskö aina olettaa jotain? jos, ni oletan että alle on menossa 8,5x24" ET32 ja renkaaks vaikka 225/65-24", jollon vastaus alkuperäiseen kysymykseen on: ei helvetissä mahdu, oli madallussarja tai ei.

Katsos kaupasta kun saa renkaita aika monella erilaisella profiililla.

gti1998
-
Viestit: 45
Liittynyt: 17.1.2012 21:49

ViestiKirjoittaja gti1998 » 26.2.2012 12:42

enhän mä nyt golfiin kuorma-auton renkaita laita :)

sakkekalle
-
Viestit: 5
Liittynyt: 19.12.2011 11:27

ViestiKirjoittaja sakkekalle » 26.2.2012 14:37

Pistetään nyt tähän samaan. Eli kuullu tämmöstä että 5x112 jakoseen autoon on laitettu 5x114,3 jakosia vanteita ilman mitää muutoksia? Toki soviteholkit ostaa siihen 57,1 kokoon. Että heittoohan on se 2,3mm mutta epäkeskopultit tms? Viisammat kertokoon: )

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 26.2.2012 15:39

5x110:iin on soviteltu 5x112 / 5x108 jakoisia, niin 5x112:een voisi 5x114,3 mennäkkin. liukupultit Kannattanee tarkistaa liukumavara rengasliikkeestä. Kiinnihän ne kyllä saa, mutta onko 2,3mm epäkeskoutta vai ei.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 90 vierailijaa