Mk3 20vt
Valvoja: ffp jäsenet
Mk3 20vt
Aloitetaan tämänkin kulkineen esittely nyt ihan alusta.
Syksyllä 2009 hankittiin auto FFp:ltäkin tutulta SamiK:lta. Ekan auton kriteereitä oli musta mk3 golf gti kunnon penkeillä. Sisustahan on recaron gti-edition eikä mikää karvalakki gti:n rimpula. Eli ei paljon parempaa ois löytyny.
Edelliseltä omistajalta autoon oli lisäytyny jomin coilit ja azevin K vanteet. Sen verran piti kärryä muokata omaa silmää, maalasin siis vanteet tummaks ja laitoin listoihin ja vanteisiin punasta tarraa. Eka kesä mentiin siis tämmösellä lookilla.
Sitten tuli syksy ja siirrettiin auto talliin odottamaan kesää. Samalla koko kesän takaraivossa jyskyttäny koneen vaihto alkoi olemaan ovella, no se jätettiin tältä erää pois. Keskityttiin ruostekorjaamiseen ja korin muokkaamiseen, ruostetta oli suht paljon. Helmat vaihettiin ja neljä kappaletta vedenpoistoreikiä hitsattiin umpeen. Kaaria rullattiin mankelilla suhteellisen paljon takaa reilu 2cm, maalari kiitti.
Eli auto myös ylimaalattiin, samalla värillä. Vanteiksi valikoitu vahingossa RS:ät ja vielä suhteellisen harvinaset 322 ja 323 eli leveellä sisäkehällä olevat riisikippo (5x114.3) vanteet. Offsetitkin oli tosi sopivat kun adapterit joutuu laittamaan 40 ja 42. Joka nurkkaan tuli 25mm spacerit ja taakse vielä 3mm lätty. Kumit on nokian Z 205/45, onhan ne isot, mutta näillä mennään!
Vanteet maalattiin punasella, kahteen kertaankin kun eka sävy ei miellyttänyt silmää eikä matchanny kylkiteippien kanssa. Toisella kertaa sävy on justiin sama kuin teipeissä.
Alustaan tehtiin sen verran, että eteen tuli 312mm jarrut ebc turbogroove levyillä ja ferodon kisa paloilla, takana tyydyttiin pitämään vakiot + ebc/ferodo setti. Pitäs kipon pysähtyä radallakin. Asentamista odottaa myös täys sarja urkkupuslia, niitä vaan ei viitti ton jomin paskan alustan kanssa vielä laittaa. Ostos listalla on siis vielä jäykkys/korkeusäädettävä alusta, AVO tai BC racing, onko kokemuksia?
Sisustaa riisuttiin sen verran, että takapenkit lähti veke ja ratti vaihtu rrs 90mm syvään rallirattiin, 4-piste vyöt on myös hankinta listalla. Sisusta on kyllä vielä pahasti kesken.
Nyt mennään näillä muutama kuva myös. :)
Kuvia lisää: http://jusux.pic.fi/kuvat/Golf+mk3+GTi-edition/
Syksyllä 2009 hankittiin auto FFp:ltäkin tutulta SamiK:lta. Ekan auton kriteereitä oli musta mk3 golf gti kunnon penkeillä. Sisustahan on recaron gti-edition eikä mikää karvalakki gti:n rimpula. Eli ei paljon parempaa ois löytyny.
Edelliseltä omistajalta autoon oli lisäytyny jomin coilit ja azevin K vanteet. Sen verran piti kärryä muokata omaa silmää, maalasin siis vanteet tummaks ja laitoin listoihin ja vanteisiin punasta tarraa. Eka kesä mentiin siis tämmösellä lookilla.
Sitten tuli syksy ja siirrettiin auto talliin odottamaan kesää. Samalla koko kesän takaraivossa jyskyttäny koneen vaihto alkoi olemaan ovella, no se jätettiin tältä erää pois. Keskityttiin ruostekorjaamiseen ja korin muokkaamiseen, ruostetta oli suht paljon. Helmat vaihettiin ja neljä kappaletta vedenpoistoreikiä hitsattiin umpeen. Kaaria rullattiin mankelilla suhteellisen paljon takaa reilu 2cm, maalari kiitti.
Eli auto myös ylimaalattiin, samalla värillä. Vanteiksi valikoitu vahingossa RS:ät ja vielä suhteellisen harvinaset 322 ja 323 eli leveellä sisäkehällä olevat riisikippo (5x114.3) vanteet. Offsetitkin oli tosi sopivat kun adapterit joutuu laittamaan 40 ja 42. Joka nurkkaan tuli 25mm spacerit ja taakse vielä 3mm lätty. Kumit on nokian Z 205/45, onhan ne isot, mutta näillä mennään!
Vanteet maalattiin punasella, kahteen kertaankin kun eka sävy ei miellyttänyt silmää eikä matchanny kylkiteippien kanssa. Toisella kertaa sävy on justiin sama kuin teipeissä.
Alustaan tehtiin sen verran, että eteen tuli 312mm jarrut ebc turbogroove levyillä ja ferodon kisa paloilla, takana tyydyttiin pitämään vakiot + ebc/ferodo setti. Pitäs kipon pysähtyä radallakin. Asentamista odottaa myös täys sarja urkkupuslia, niitä vaan ei viitti ton jomin paskan alustan kanssa vielä laittaa. Ostos listalla on siis vielä jäykkys/korkeusäädettävä alusta, AVO tai BC racing, onko kokemuksia?
Sisustaa riisuttiin sen verran, että takapenkit lähti veke ja ratti vaihtu rrs 90mm syvään rallirattiin, 4-piste vyöt on myös hankinta listalla. Sisusta on kyllä vielä pahasti kesken.
Nyt mennään näillä muutama kuva myös. :)
Kuvia lisää: http://jusux.pic.fi/kuvat/Golf+mk3+GTi-edition/
Viimeksi muokannut Juuso.S, 20.9.2013 23:25. Yhteensä muokattu 12 kertaa.
IV:n ratti ei kolmoskoppaiseen mene, "IV"-Cabrio:n kylläkin, eli tuon mk3 facelift mallin avon, jota myös mk3,5:ksi kutsutaan. Sellaisen löytää kyllä: e-bay.de
Kolmen reijän poraamisella ja pienellä keskiön viilaamisella menee se IV:n ruorikin.
http://www.cabrio-info.com/wiki/How_to_ ... _Fit_a_Mk3
A59 korisarja + r32 turbolla ja 02M swappi haldexilla? Vähempi ei kelpaa :)
Perkele täällä ollaan taas vaativalla päällä! :D
No A59 oon miettiny, mutta ei se oo niin hieno omaan silmään joten ei.
r32 turbo ei vielä sitäkään...
02M swappi se on to do listassa, mutta ei vielä ens kesälle... HEH ;)
Tänään siivoomaan tallista a3 hylsy pihalle ja muutenki järjestelyä, viikonlopun aikana olis tarkotus tonkia golfista kone ylös. Täytyy ottaa kamera mukaan ja laittaa myös tosta a3 purkuhommasta vähän picciä.
1.8t kasautuu alkuun vakiona, että päästään leimalle.
Vaihelaatikoksi AAZ passatin 02A CHA, mikä on aika lyhyt 3.994 perävälillä. Passatissahan on vaijeri kytkin, eli mun tarvii ettiä vielä polkimet mitkä toimii nesteellä, absiton jarrutehostin, niin vaihelaatikko homma olis kasassa. Vetarit varmaan käy jostain cordobasta vai meneeköhän ton homokeula passatin vetarit?
Viikko sitten perjantaina.
Vetarit varmaan käy jostain cordobasta vai meneeköhän ton homokeula passatin vetarit?
Golfin omatkin saattaisivat passata jos ovat 100 mm nivelillä.
Jossain Golf III vuosimallissa etka tarjoaa samaa vetaria nivelineen vaihtoehtoihin ABF, AGG, ADY. Ensimmäinen käyttää vaijerilaatikkoa, loput yleensä keppi-sellaista...
Noniin, eilinen viettiin taas tallilla siivoten ja samalla nostettiin kone moottoripukkiin ja irrotettiin vaihelaatikko. Audin hytin johtosarjaa oon nyt parina iltana puukottanu, on siinä vaan kova homma.
Johtosarja ennen: http://jusux.pic.fi/kuvat/mk3%201.8t%20swap/A3+S%E4hk%F6t+%2812%29.JPG
Jälkeen: http://jusux.pic.fi/kuvat/mk3%201.8t%20swap/IMG_5595.JPG
Tosin ennen kuvassa on koko moottorin johtosarjakin kiinni.
Asiasta yheksänteen, miten saan linkitettyä nuo kuva siten että tuo url korvataan jollain tekstillä?
Johtosarja ennen: http://jusux.pic.fi/kuvat/mk3%201.8t%20swap/A3+S%E4hk%F6t+%2812%29.JPG
Jälkeen: http://jusux.pic.fi/kuvat/mk3%201.8t%20swap/IMG_5595.JPG
Tosin ennen kuvassa on koko moottorin johtosarjakin kiinni.
Asiasta yheksänteen, miten saan linkitettyä nuo kuva siten että tuo url korvataan jollain tekstillä?
Ai NÄIN vai?
Koodi: Valitse kaikki
[url=http://jusux.pic.fi/kuvat/mk3+1.8t+swap/IMG_5601.JPG/_small.jpg]NÄIN[/url]
Viikonloppuna irtosi siis Kone golfista ja sitten aloin purkamaan kojetaulua pois, kaikki johdotuksethan on yhtä nippua koneelta sulakerasialle, se ei oo kiva juttu...
Kojetaulun purku.
Mistähän sais 2E koneen ja AGU:n kytkentäkaaviot, kävin marmorilla kyselemässä ja sieltä tuli vastaukseksi, että ei meillä täällä sellaisia ole. Soitin myös VW-autoon vertailulappusista ja pyysin kirjalliset ohjeet ABS ja Airbagien poistoon autosta, eli ne katsastetaan pois, kytkentäkaavioita lupasi myös ettiä.
Vaihelaatikko on vielä hakusessa, yhen kaupan jo sovin, mutta myyjä soitti parin päivän päästä takasi " Joo saat kyllä 100e maksaa lisää, että jaksan sen tuolta purkaa, jos purat ite niin saat halvemmalla" On kyllä kummallisen hyviä kauppamiehiä... :D SRE asetelma, vauhtis ja vetarit löytyy tallikaverilta. Vauhtipyörä on TDi:stä, mitenköhän paljon siitä uskaltaa ottaa pois?
Laatikko löyty purkaamosta, 150tkm ajettu AAZ passatin loota tuli, siinä on jopa takuukin...
Vauhtikselle on sorvaaja löytyny, ja sre asetelmastakin on hierottu kaupat. Mietin vielä, että laittasko sitä 6 lapasen sintterin vai TDIn levyn, tulin siihen tulokseen, että mun tämän hetkisen tehotavotteen n.300hp tuo paketti kestää kyllä. Mitenköhän tommonen K04 riittäs suuttimien vaiholla, hyvällä ohjelmalla + cooleri yms hilppeet?
Tämä viikko onkin menny tallilla siivotessa ja järjestellessä, motonetistä tuli haettua muutamat hyllyt, että kama ei oo aina lattialla. Pitäs päästä tosta vanhasta koneesta eroon, niin sais tilaa!
Vauhtikselle on sorvaaja löytyny, ja sre asetelmastakin on hierottu kaupat. Mietin vielä, että laittasko sitä 6 lapasen sintterin vai TDIn levyn, tulin siihen tulokseen, että mun tämän hetkisen tehotavotteen n.300hp tuo paketti kestää kyllä. Mitenköhän tommonen K04 riittäs suuttimien vaiholla, hyvällä ohjelmalla + cooleri yms hilppeet?
Tämä viikko onkin menny tallilla siivotessa ja järjestellessä, motonetistä tuli haettua muutamat hyllyt, että kama ei oo aina lattialla. Pitäs päästä tosta vanhasta koneesta eroon, niin sais tilaa!
Onko muuten Suomessa yhtään vastaavaa 1.8T swappia mk3 golfiin?
Mun tietojen mukaan ei oo kovin montaa, yks sininen on josta on ainakin garaget.orgilla juttua, sitten on yks mk3 tai mk3.5 cabrio, en oo ihan varma kumpi, varmaa tunnetuinhan on Villen Vento
Maailmallahan näitä on kuin riisiä kiinassa...
Nyt on melkeen suurin osa mekaanisista osista hankittu:
- Vaihelaatikko 02A CHA, vetarit varmaankin käy omasta 020 lootasta?
- Vaihekeppi+vaijerit
- Absiton tehostin, polkimet ja sylinterit odottaa Jiibeellä.
- Sre asetelma ja tdin vauhtis on tallilla.
Vielä siis uupuu muutamia pikkuosia:
- Vaihelaatikkoon tulevat vivut joihin vaijerit tulee kiinni. (jos löytyy, voin ostaa)
- Painelaakeri ja TDIn kytkinlevy.
Kyllä tämä tästä alkaa taas rullaamaan, kaivelin justiin sähkökaaviot molempiin autoihin a3/golf, ensiviikonloppuna aletaan tekemään hybridi johtosarjaa, välillä on meinannu pieni epätoivo iskeä noitten sähköjen kanssa... Saa nähä saadaanko se käyntiin ennen vuodenvaihdetta. :D
Huomenna aletaan sitten tekemään johto sarjaa, Villen kanssa puhuin pitkän tovin puhelimessa swapista ja lupasi jeesata ja lähettää tiettyjä kaavioita, joita on itse käyttänyt swapissaan ventoon. :)
Swapin jälkeisiä suunnitelmiakin voin vähän paljastaa, mutta nämä sitten siinä vaiheessa kun kone on kiinni ja autoo rääkätty tarpeeks jääradalla ja todettu sen olevan tekniikkapuolelta kunnossa.
Todennäköisesti tehdään ensin alusta ja turvallisuus asiat alta pois, alustaan tulee powerflexin puslat joka paikkaan, vanha jomin alusta pitää päivittää johonkin monisäätöiseen. Eibachin, AVOn ja D2 alustoja olen miettinyt, onko kokemuksia? Sisältä täytyy poistaa vielä lisää bitumia ja turhaa, kaaret varmaan teetän Holapalla Mikkellisä, F-cupin säännöillä. Sisustassa nyt ei enää ole hirveästi mistä voisi painoa ottaa pois, takasivu pahvit veke ja konttiin paikka akulle. Sparcon pro2000 penkit on myös ostolistalla.
Vannehommista sen verran, että kadulla auto tulee liikkumaan Corveten Saladshoottereilla, radalle jotkut kevyet 16" alut tai beetlen 16" pellit.
Tasauspyörästön lukostakin hierottiin Donan kanssa vähän kauppaa, sen ostaminen riippuu nyt paljon omasta budjetista, mieli kyllä tekisi...
Swapin jälkeisiä suunnitelmiakin voin vähän paljastaa, mutta nämä sitten siinä vaiheessa kun kone on kiinni ja autoo rääkätty tarpeeks jääradalla ja todettu sen olevan tekniikkapuolelta kunnossa.
Todennäköisesti tehdään ensin alusta ja turvallisuus asiat alta pois, alustaan tulee powerflexin puslat joka paikkaan, vanha jomin alusta pitää päivittää johonkin monisäätöiseen. Eibachin, AVOn ja D2 alustoja olen miettinyt, onko kokemuksia? Sisältä täytyy poistaa vielä lisää bitumia ja turhaa, kaaret varmaan teetän Holapalla Mikkellisä, F-cupin säännöillä. Sisustassa nyt ei enää ole hirveästi mistä voisi painoa ottaa pois, takasivu pahvit veke ja konttiin paikka akulle. Sparcon pro2000 penkit on myös ostolistalla.
Vannehommista sen verran, että kadulla auto tulee liikkumaan Corveten Saladshoottereilla, radalle jotkut kevyet 16" alut tai beetlen 16" pellit.
Tasauspyörästön lukostakin hierottiin Donan kanssa vähän kauppaa, sen ostaminen riippuu nyt paljon omasta budjetista, mieli kyllä tekisi...
asiallisia suunnitelmia.. onks noi letukan vanteet 8,5 vai 9,5 leveet?
Eteen 8.5 ja taakse 9.5, jouduin ostamaan kahessa erässä, ensin 2kpl 8.5 ja sitten 4kpl 9.5, lopuista 9.5 ajattelin tehdä sohvapöytiä. kokeilimpa vähän tarraleikkejäkin.
Konttori ei ilmeisesti vaadi mitään luokitusta kaarille, eli muokatut f-cupin kaaret kelpaa. Ähtärin kaveri ei itse hanki saumatonta, mutta ajattelin ite hankkia ne saumattomat ja lykätä mukaan.
Ja en ole tekemässä kaaria koristeiksi...
Kutakuinkin mallia tämä. + taakse diagonaali putket ristiin, oviin ristikot ja etukaari jatkaa kojetaulun läpi lokasuojaan. En nyt oo ihan varma vastaako se täysin F-cuppia.
Ja en ole tekemässä kaaria koristeiksi...
Kutakuinkin mallia tämä. + taakse diagonaali putket ristiin, oviin ristikot ja etukaari jatkaa kojetaulun läpi lokasuojaan. En nyt oo ihan varma vastaako se täysin F-cuppia.
Alumiinikaaret on käsittääkseni kielletty joka autourheiluluokassa nykyään jo pelkästään siksi että alumiini on rakenneterästä 3 kertaa heikompi myötörajaltaan ja alumiinillä on virumislujuus "tärinää,värinää,taivuttelua" huomattavasti heikompi.
Alumiinikaaret on tietenkin näyttävämmän näköiset mutta vaatii hieman perehtymistä hitsaukseen vaatii ac/dc tikin tai mig/mag hitsin ja alumiinista riippuen erikois lisäaineen jota ei ole läheskään jokaisella metallipajalla saatika sitten kotitallista ja alumiinin hankinta hintakin on jo kalliimpi, asiahan on aivan eri jos jostain saa halvalla valmiin paketin tai on jokin tuttu juka ne sinne vääntää ja taitaa hitsauksen.
Edit: jos minulle tulis tilanne että pitäs saada kaaret siviiliautoon niin tottaki sinne laittasin luokitellut kaaret sillä vois sitte vaikka silipasta vaikka sprinttikisan kotikylällä ja samalla kuunnella vaikka poppia rokkikoneista :)
Alumiinikaaret on tietenkin näyttävämmän näköiset mutta vaatii hieman perehtymistä hitsaukseen vaatii ac/dc tikin tai mig/mag hitsin ja alumiinista riippuen erikois lisäaineen jota ei ole läheskään jokaisella metallipajalla saatika sitten kotitallista ja alumiinin hankinta hintakin on jo kalliimpi, asiahan on aivan eri jos jostain saa halvalla valmiin paketin tai on jokin tuttu juka ne sinne vääntää ja taitaa hitsauksen.
Edit: jos minulle tulis tilanne että pitäs saada kaaret siviiliautoon niin tottaki sinne laittasin luokitellut kaaret sillä vois sitte vaikka silipasta vaikka sprinttikisan kotikylällä ja samalla kuunnella vaikka poppia rokkikoneista :)
Noniin, viikonloppu menikin hyvin hukkaan, perjantaina tuli myllytettyä ja kiillotettua asiakkaan transportteri ja lauantaina piti vähän lepäillä. Kuitenkin sain viikolla jo purettua apurungon ja hilut irti, nyt ne pitäs saaha hiekkapuhallukseen ja samalla pitäs korjata ruosteet enginebaysta ja vähän vahvikehitsailla.
Penkit kaveri toi alavudelta, sparcon evot joista tosin leima on mennyt jo vanhaks. Nuo on sopivan pienet penkit meikäläiselle..
Johtosarjan adapterikin alkaa oleen jo melko lähellä valmista, Villen hyvillä neuvoilla ja pitkillä puhelinneuvotteluilla, "mihin tää menee" tilanteet saatiin minimoitua...
Penkit kaveri toi alavudelta, sparcon evot joista tosin leima on mennyt jo vanhaks. Nuo on sopivan pienet penkit meikäläiselle..
Johtosarjan adapterikin alkaa oleen jo melko lähellä valmista, Villen hyvillä neuvoilla ja pitkillä puhelinneuvotteluilla, "mihin tää menee" tilanteet saatiin minimoitua...
Nyt ollaan edetty pisteeseen jossa autosta on saatu savut! Se siis käy ja johtosarjan kytkennätkin tuli oikein.
Vikoja löytyy vielä sen verran, että kolarissa öljunsuodattien päällä olevaan jäähyttimeen on tullut vääntymä, jonka takia se oksentaa öljyt pihalle kun on painetta.
Immon poisto ecusta ei mennyt ekalla kerralla putkeen, immo siis blokkaa vielä käyntiin jäämisen... Mulla on semmonen auton alkuperäinen immo purkki kojetaulun sisällä kuskinpuolella, pitääkö sille tehä jotain toimenpiteitä samalla kun immo poistetaan ecusta? Löytypä muuten jonkun saksan pojan tekemä suojattu lastukin ecusta "193ps".
Hyvät uudet vuodet!
Vikoja löytyy vielä sen verran, että kolarissa öljunsuodattien päällä olevaan jäähyttimeen on tullut vääntymä, jonka takia se oksentaa öljyt pihalle kun on painetta.
Immon poisto ecusta ei mennyt ekalla kerralla putkeen, immo siis blokkaa vielä käyntiin jäämisen... Mulla on semmonen auton alkuperäinen immo purkki kojetaulun sisällä kuskinpuolella, pitääkö sille tehä jotain toimenpiteitä samalla kun immo poistetaan ecusta? Löytypä muuten jonkun saksan pojan tekemä suojattu lastukin ecusta "193ps".
Hyvät uudet vuodet!
Immo hoidettu, öljynsuodattimen purkki vaihettu ja auto käymään!
Vielä joutuu vähän haalimaan osia, ilmeisesti tuohon CHA laatikkoon tarvii hankkia nimenomaan siihen kuuluva vaihemekanismi, kun tuo nykyinen ei sovi eikä myöskään lainassa ollut, ongelmina se että kaikki vaihteet eivät kertakaikkiaan mene päälle.
Videoa
Vielä joutuu vähän haalimaan osia, ilmeisesti tuohon CHA laatikkoon tarvii hankkia nimenomaan siihen kuuluva vaihemekanismi, kun tuo nykyinen ei sovi eikä myöskään lainassa ollut, ongelmina se että kaikki vaihteet eivät kertakaikkiaan mene päälle.
Videoa
Asiallinen peli, hyvän näkönen koriltaan ja tekniikka puolikin asialliselta. Enemmän tietoo ois kiva kuulla mm. mitä todistuksia katsastukseen tarvii toimittaa että tuon saa laillisesti tuonne keulalle, itellä ollu myös mietinnässä samanmoinen sessio niin kiinnostais kovasti jos vaan pystyy tietoa jakaa kanssa autoilijoille.
Luultavasti tarvii dynolaput, ellei oo esittää VW:n todistusta koneen alkuperäisestä konetehosta. Jos tehot nousee VR6:n tasolle niin pitää päivittää jarrut ja kallistuksenvakaajat ainakin. Ellei tossa nyt oo jo samat? kun eikös toi alkujaan ollu Gti? En näistä golffiin vaadittavista dokumenteistä tiiä, mut itellä on samanlainen projekti menossa corradoon.
Hyvältä näyttää btw :)
Hyvältä näyttää btw :)
Kannattaa soitella oman pitäjän katsastuskonttorit läpi (myös naapuripitäjän) ja kysellä että mitä todistuksia tarvii. Itselläni aikoinaan ei tarvinnut kuin Etkasta itse tulostella laput ja saada jostain virallisen näköinen leima papereihin. Läpihuuto-juttu. Eikä tarvinnut todistella moottorin yms tehoja. Riitti tuloste ja tarra jakopäänkopassa. Toki piti tämän homman takia ajella reilu 100km/sivu, mutta kyllä se kannatti. Varsinkin kun samalla reissulla pääsi tutustumaan uusiin "alan" ihmisiin kahvikupin äärellä.
Talven mittaan tulossa itselläkin swappi moottorilla jonka alkuperäistä luovuttajaa en tiedä. Pitänee siis soitella lähialueiden konttorit läpi ja kysellä missä onnistuu homma vähimmällä vaivalla. Turhaan tästä vaikeaa tekee itselleen. :)
Talven mittaan tulossa itselläkin swappi moottorilla jonka alkuperäistä luovuttajaa en tiedä. Pitänee siis soitella lähialueiden konttorit läpi ja kysellä missä onnistuu homma vähimmällä vaivalla. Turhaan tästä vaikeaa tekee itselleen. :)
luultavasti joutuu hakemaan todistukset vw:ltä että voidaan varmistua konetyypistä ja tehoista. koska kyseessä on kuiten vähäpäästöinen auto johon konetta ollaan laittamassa
Konetyyppi lukee ainakin omassa AEB koneessa kannessa. painatettu siihen oikeen. sama oli tuossa ADR koneen kannessa. Sitä kautta pystyy siis todentaan mikä kone kyseessä.
Mulle ainakin sanottiin että jos siinä näkyy selkeitä virityksiä ulospäin niin vaatii dynolaput. esim isompi turbo yläpuolisella asennuksella. jne.
Juu elikkä, oon tilannu luovuttaja auton runkonumerolla vv autolta laput jossa näkyy koneen tunnistenumero, tehot ja päästöarvot. Se riittää katsastukseen, alkuun pitää kuitenkin olla kaikki päästöihin ja tehoihin liittyvät osat luovuttaja-autosta, esim hiilihöyryn suodatus yms...
Vertailu-autona mulla on 16v gti jossa on samat tehot kun tossa AGUssa 110kw
Tässä on samalla toinen paperisota meneillään, kun mullahan on tossa autossa absit ja airbagit, no ne tietenkin katsastan pois kun niillä en rata-ajossa tee yhtään mitään. Siihen on ollut monenlaista kantaa riippuen vähän konttorista, toiset vaatii maahantuojan todistuksen, toisille riittää maahantuojan edustajan allekirjoittama lappu jotta ne on poistettu ohjeiden mukaan. Vv auto ei osaa toimittaa mulle semmosta lappua missä käy ilmi että 16v gti:tä on saanut ilman abseja, mutta semmonen todistus löytyy FIAn luokituksista A ryhmän golfiin jossa lukee ABS optiona, eli vaihtoehtoisesti voi olla abs tai ei. No a ryhmän autot saa katukilpiin, joten sekin onnistuu, ilmeisesti kuitenkin loppujen lopuksi akelta löytyy tähän jo valmis lausunto jossa siviili 16v golfiin on abs jarrut määrätty lisävarusteeksi.
Airbaggien poisto onnistuu samaa kaavaa käyttäen, siihenkin on jo valmiiksi laput aken tiedostoissa, kun se on ollut lisävaruste golfeihin.
Jarruthan mulla on jo kokoluokkaa 312 edessä ja takana vakiot, ne riittävät.
Hommasin tohon k04 ahtimen 225 tt:stä, alkuun luultiin että se on rs4 ku tuli väärinluku osanumeroiden kanssa, tossa on kyllä tosi paskamaisesti DP:n lähtö, nyt jo vakio ahtimella 3" ei meinaa millään mahtua tolle uudelle sen joutus vetämään vielä parilla lisä mutkalla. Oonkin miettiny, että jos ostas vielä k03s ja tekis k04/k03s hybridin, menis nätisti vakio paikalle ja tohon valmiseen downpipeen.
Videoa taas
Facebookissa Voi käydä tykkäämässä ja seurailemassa yhteisöö, lisäilen tonne aina sillon tällön kuulumisia ja paivityksiä! :)
Vertailu-autona mulla on 16v gti jossa on samat tehot kun tossa AGUssa 110kw
Tässä on samalla toinen paperisota meneillään, kun mullahan on tossa autossa absit ja airbagit, no ne tietenkin katsastan pois kun niillä en rata-ajossa tee yhtään mitään. Siihen on ollut monenlaista kantaa riippuen vähän konttorista, toiset vaatii maahantuojan todistuksen, toisille riittää maahantuojan edustajan allekirjoittama lappu jotta ne on poistettu ohjeiden mukaan. Vv auto ei osaa toimittaa mulle semmosta lappua missä käy ilmi että 16v gti:tä on saanut ilman abseja, mutta semmonen todistus löytyy FIAn luokituksista A ryhmän golfiin jossa lukee ABS optiona, eli vaihtoehtoisesti voi olla abs tai ei. No a ryhmän autot saa katukilpiin, joten sekin onnistuu, ilmeisesti kuitenkin loppujen lopuksi akelta löytyy tähän jo valmis lausunto jossa siviili 16v golfiin on abs jarrut määrätty lisävarusteeksi.
Airbaggien poisto onnistuu samaa kaavaa käyttäen, siihenkin on jo valmiiksi laput aken tiedostoissa, kun se on ollut lisävaruste golfeihin.
Jarruthan mulla on jo kokoluokkaa 312 edessä ja takana vakiot, ne riittävät.
Hommasin tohon k04 ahtimen 225 tt:stä, alkuun luultiin että se on rs4 ku tuli väärinluku osanumeroiden kanssa, tossa on kyllä tosi paskamaisesti DP:n lähtö, nyt jo vakio ahtimella 3" ei meinaa millään mahtua tolle uudelle sen joutus vetämään vielä parilla lisä mutkalla. Oonkin miettiny, että jos ostas vielä k03s ja tekis k04/k03s hybridin, menis nätisti vakio paikalle ja tohon valmiseen downpipeen.
Videoa taas
Facebookissa Voi käydä tykkäämässä ja seurailemassa yhteisöö, lisäilen tonne aina sillon tällön kuulumisia ja paivityksiä! :)
Tuli muuten mieleen, että mulla olisi ylimääräinen rst downpipe tuohon K03 tai K04 lähtöön, jos siitä saisi soviteltua?
Tossa joutuun ton DP kanssa kikkailee niin paljon että se on pakko tehä aika käsityönä... Mutta pidetää mielessä!
Onko edistynyt?
Mielenkiinnolla seurailen... :)
Kyllähän se siellä tasaseen tahtiin, nyt on ollu vähän hiljasempaa. Mutta koppa on nyt vahvikehitsattu ja epoksia vedetty sisäpuolen laittioihin ym muuta hiomista ja viilaamista... Täytyy varmaan tehdä kuvapäivitys taas kun ehtii.
Yritetään kuitenkin Bug run reissulle tämän auton kanssa!
Ois kyllä 2.0 16v kovempi aitoon getariin, vähän pilaa sen aidon alkup. GTI maineen.
Tarttuko herne nenää, tulee kyllä niistämällä pois...
Viimeksi muokannut Juuso.S, 16.4.2012 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän se näin on että koitan nyt rakentaa ton ajettavuuden ensiks siihen kuntoon että voi alkaa miettimään mahollista tehon lisäystä tulevaisuudessa. Kuitenkin toimivalla alustalla ja oikeasti hyvin säädetyllä alustageometrialla saa paljon satasia pois kierrosajoista, vaikka vertaillaan tehokkaampienkin autojen kanssa.
Sain aika hyvin ton alustan, tutun autokorjaamon kautta Kahalta. Tarrat pääsee kuulemma liimaamaan ikkunoihin. :)
Kaarisepän kanssa tutkailtiin ja tultiin siihen tulokseen, että kattoluukun joutuu poistamaan, tulee pää ja sivukaarien kanssa vähän ahasta muuten.. Toisaalta ihan hyvä ottaa se pois, siinä on kuitenkin aika paljon painoa ja vieläpä ylhäällä. Onko muuten kukaan tehny vastaavaa, tietäs vähän että miten alkaa toteuttaa
Sain aika hyvin ton alustan, tutun autokorjaamon kautta Kahalta. Tarrat pääsee kuulemma liimaamaan ikkunoihin. :)
Kaarisepän kanssa tutkailtiin ja tultiin siihen tulokseen, että kattoluukun joutuu poistamaan, tulee pää ja sivukaarien kanssa vähän ahasta muuten.. Toisaalta ihan hyvä ottaa se pois, siinä on kuitenkin aika paljon painoa ja vieläpä ylhäällä. Onko muuten kukaan tehny vastaavaa, tietäs vähän että miten alkaa toteuttaa
Viimeksi muokannut Juuso.S, 8.5.2012 13:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 11
- Liittynyt: 21.4.2010 20:09
Päivitetääs tätäkin välillä.
Talvi 2013 vietettiin tallissa ja kesä ajellessa ja lähinnä testaillessa että oliko talven muutokset hyödyllisiä vai ei. Uusia juttuja ei paljon talven aikana ehtinyt tekemään, jarruja, voimansiirtoa ja taka-akselia vähän paranneltiin.
Jarruiksi valikoitu Brembon 305mm kitti ja lähtöjäänhän tuon kokosia levyjä ei 5x100 jaolla saa joten sorvasin pikku siivut pois aijemmin olleista 312mm EBC turbogrooveista.
Taakse tuli Cordoban napatapit, 9N polon navat ja mk4 239mm brembon vakio levyt Ferodon 2500 paloilla. Monien varmaan miettiessä että miks ihmeessä ei niitä isompia Mk4 GTI Jahren levyjä, no vastaus on siinä että isompi ei oo aina parempi. Ratakäytössä ja varsinkin kun Time Attackia tarkotus vetää ei takajarrut kerkeä edes lämpöseksi, joten isommista ei oikeasti ole hyöytä ja etujarruillahan se auto pysäytetään, suurin hyöty muutoksista lienee takanavan laakerityypissä.
Taka-akseliin hitsasin 8mm latan eli boxasin, huomattava ero tuli takapään jäykkyyteen joka etuvetoisessa autossa on plussaa, tuntuu olevan sopivan jäykkä jopa ilman vakaajaa.
Voimansiirtoon tuli varmaan kaikkein suurin päivitys, sattu löytymään hyvään hintaan 02A kuoriin tehty tiheä välitteinen suorakytkentä joten, pitihän se poistaa itselle. Lkkonahan siellä toimii omasta mielestä ainoa oikea kilpakäytössä toimiva lukkotyyppi eli levylukko, Kaazin tekele tuo. Vauhtipyörää kevennettiin lisää, siitä tuli noin 5,5kg ja sen kaveriksi meni 4-lapanen sintteri vanhalla SRE asetelmalla. Väännön keston puolesta kytkinpaketin pitäs kestää varmaan se 600nm joka tuskin tulee mulla koskaan menemään rikki.
Vanteet päivitty Compon 15x8 et0 jotka sain tilattua hyvään hintaan suoraan tehtaalta, kun ei tuntunu suomen myyjiä kiinnostavan myydä. Renkaina Hankookin RS2 koossa 205/50.
Kemorassakin käytiin taas reenailemassa ja testaillen päästiin aikaan 1.27.8. pari sekkaa nopeemmin auton puolesta kuin viimevuonna, kuskihan ei enää kehity.
Parit kuvat vielä viime viikonlopulta Kilpisen Santtu kun kuvaili.
Talvi 2013 vietettiin tallissa ja kesä ajellessa ja lähinnä testaillessa että oliko talven muutokset hyödyllisiä vai ei. Uusia juttuja ei paljon talven aikana ehtinyt tekemään, jarruja, voimansiirtoa ja taka-akselia vähän paranneltiin.
Jarruiksi valikoitu Brembon 305mm kitti ja lähtöjäänhän tuon kokosia levyjä ei 5x100 jaolla saa joten sorvasin pikku siivut pois aijemmin olleista 312mm EBC turbogrooveista.
Taakse tuli Cordoban napatapit, 9N polon navat ja mk4 239mm brembon vakio levyt Ferodon 2500 paloilla. Monien varmaan miettiessä että miks ihmeessä ei niitä isompia Mk4 GTI Jahren levyjä, no vastaus on siinä että isompi ei oo aina parempi. Ratakäytössä ja varsinkin kun Time Attackia tarkotus vetää ei takajarrut kerkeä edes lämpöseksi, joten isommista ei oikeasti ole hyöytä ja etujarruillahan se auto pysäytetään, suurin hyöty muutoksista lienee takanavan laakerityypissä.
Taka-akseliin hitsasin 8mm latan eli boxasin, huomattava ero tuli takapään jäykkyyteen joka etuvetoisessa autossa on plussaa, tuntuu olevan sopivan jäykkä jopa ilman vakaajaa.
Voimansiirtoon tuli varmaan kaikkein suurin päivitys, sattu löytymään hyvään hintaan 02A kuoriin tehty tiheä välitteinen suorakytkentä joten, pitihän se poistaa itselle. Lkkonahan siellä toimii omasta mielestä ainoa oikea kilpakäytössä toimiva lukkotyyppi eli levylukko, Kaazin tekele tuo. Vauhtipyörää kevennettiin lisää, siitä tuli noin 5,5kg ja sen kaveriksi meni 4-lapanen sintteri vanhalla SRE asetelmalla. Väännön keston puolesta kytkinpaketin pitäs kestää varmaan se 600nm joka tuskin tulee mulla koskaan menemään rikki.
Vanteet päivitty Compon 15x8 et0 jotka sain tilattua hyvään hintaan suoraan tehtaalta, kun ei tuntunu suomen myyjiä kiinnostavan myydä. Renkaina Hankookin RS2 koossa 205/50.
Kemorassakin käytiin taas reenailemassa ja testaillen päästiin aikaan 1.27.8. pari sekkaa nopeemmin auton puolesta kuin viimevuonna, kuskihan ei enää kehity.
Parit kuvat vielä viime viikonlopulta Kilpisen Santtu kun kuvaili.
Ajattelitko tämmöistä, ennenkuin boxasit taka-akselin?
http://store.blackforestindustries.com/stcomkretoba.html
Itse pohdin yks päivä myös tota boxaamista, mutta pelkäsin että tulee liian jäykkä. Mulla on myös vakaajallinen VR6 taka-akseli. Halvempi ratkaisukin tuo boxaaminen on, kuin tuommoinen tanko. Hitsasitko yhtenäisen sauman, vai muutaman sentin pätkät tietyin välein? Pitää vähän udella, kun omia osia lähdössä hiekkapuhallukseen, niin voisi ennen sitä tehdä tuon modifikaation. ;)
http://store.blackforestindustries.com/stcomkretoba.html
Itse pohdin yks päivä myös tota boxaamista, mutta pelkäsin että tulee liian jäykkä. Mulla on myös vakaajallinen VR6 taka-akseli. Halvempi ratkaisukin tuo boxaaminen on, kuin tuommoinen tanko. Hitsasitko yhtenäisen sauman, vai muutaman sentin pätkät tietyin välein? Pitää vähän udella, kun omia osia lähdössä hiekkapuhallukseen, niin voisi ennen sitä tehdä tuon modifikaation. ;)
Joo se tuli todettua, että renkaat on ihan paskat. Tietääpähän mitä ostaa enskaudelle.
Se boxaaminen tekee siitä kyllä jäykän, tosi jäykän. Omasta mielestä pelkkään katuajoon liian jäykän, mutta omalla kohdalla katukilsoja tulee kuitenkin niin vähän että ei haittaa.
Hitsasin semmmosia 5cm pätkiä aina vähän eri paikkaan ettei ala vääntämään kieroon. Loppujenlopuks kuitenkin kokomatkalta se on kiinni.
Talvella ajattelin vielä vääntösauvat tehdä, ellen sitten löydä jostain kokonaista Kitcarin taka-akselia.
Se boxaaminen tekee siitä kyllä jäykän, tosi jäykän. Omasta mielestä pelkkään katuajoon liian jäykän, mutta omalla kohdalla katukilsoja tulee kuitenkin niin vähän että ei haittaa.
Hitsasin semmmosia 5cm pätkiä aina vähän eri paikkaan ettei ala vääntämään kieroon. Loppujenlopuks kuitenkin kokomatkalta se on kiinni.
Talvella ajattelin vielä vääntösauvat tehdä, ellen sitten löydä jostain kokonaista Kitcarin taka-akselia.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa