jetta 1.6 -84

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

jetta 1.6 -84

ViestiKirjoittaja SS71 » 14.2.2012 21:19

mistäs osais lähteä hakemaan vikaa seuraavaan ongelmaa.
kylmä kun käynnistää ( tokalla startti sahauksella kaasua ensin pumpattua )
rinkasee käyntii,kierrokset varmaan jossai 2500.
alas n.1000 saa kun polkasee kaasua,mutta ei ota käskyä ainakaan
ajaessa on tehoton.
kiihtyy mutta pienellä kaasulla,sama onko kaasu pohjassa ja ylhäällä,yhtä tehokas .
tulpan johdot mitattuna v-jakan kannen kassa 4.5-7 ohmia välissä,puolan johto 1.8
olis kaasarin kumilaippa vai itse kaasarissa ?
haku kokeiltu mutta ei vielä natsannu.
Viimeksi muokannut SS71, 18.2.2012 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

ViestiKirjoittaja SS71 » 18.2.2012 11:07

nyt tarttees ajotus merkit niin sais tarkastettua onko jako pompsahtanut.
pyörin ykkösessä ( mäntä myös ylhäällä ) ja merkit seuraavasti.

kampiakselin merkki sojottaa ylös päin mutta vastamerkkiä ei suojakopassa ole/löydy.
http://aijaa.com/002729589878

nokka-akselin merkki kannen kulmassa
http://aijaa.com/000869589852

eli oikea merkistö hakusessa

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 18.2.2012 11:19

Kun kaiveleepi nuo hihnan suojamuovit pois tuon kampiakselin merkin (kiilahihnapyörässä) pitäisi "kohdata" apuakselin hihnapyörän merkkiin.
Nokka- akselin merkki näyttäisi kuvassa olevan oikein.

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

ViestiKirjoittaja SS71 » 18.2.2012 19:15

eli pitäs ottaa kampiakselin hihna pyörä ja sitten vasta sopis pujahtamaan alasuoja ?
onko tuo kuvassa oleva (vähä huono kuva)kiila vauhtipyörässä ykk merkki ?
jos ko.kiila keskellä reikää niin tuo nokka-akselin merkki yhden hampaan verran ohi hihnasta.

Eli nokka-akseli pitää olla tuossa kannen yläreunassa ?
Vai mikä on tarkka kohta,onko siinä vasta merkkiä ?

http://aijaa.com/004319593341

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.2.2012 19:45

Nokanmerkki tiivistepinnan tasoon. Ota tulppa pois kokonaan tuosta kytkinkopasta, niin näkyy paremmin.

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 18.2.2012 21:16

Alfamerin raamatusta lunttasin tuon ajoitusohjeen ja siellä oli tuon kampiakselin osalta tuo selvitys pistää kiilahihnapyörässä oleva merkki apuakselissa olevan merkin kanssa kohdakkain.

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

ViestiKirjoittaja SS71 » 18.2.2012 22:32

"Nokanmerkki tiivistepinnan tasoon. Ota tulppa pois kokonaan tuosta kytkinkopasta, niin näkyy paremmin."

mulle kyllä riittää tuo tulpan sivuun siirtäminen näkemiseen

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.2.2012 23:42

Tuo tulpan runko on jegalla tuossa kytkinkopassa.

SS71
-
Viestit: 48
Liittynyt: 31.8.2009 19:55

ViestiKirjoittaja SS71 » 23.2.2012 17:06

mikäs kuvassa oleva "anturi" on ?
ainakaan räjäytys kuvasta ei silmiin saa osumaa
entissä pierburg:ssa on pelkästään 2 koloa
http://aijaa.com/002299627623

ja tässä uudessa ainoastaan tuo kuvassa näkyvä anturi
http://aijaa.com/007059627624

liekkö edes kyseiseen johtoa konehuoneessa ?
täytyy vkloppuna perehtyä kunhan pääsee auton lähelle

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 24.2.2012 15:16

mikäs kuvassa oleva "anturi" on ?

Mieleen on jäänyt sellainen suomennos kuin "imukanavan lämpötunnistin".
mulle kyllä riittää tuo tulpan sivuun siirtäminen näkemiseen

Jos haluaa katsella sytyksen ajoitusmerkkiä, niin siloin se riittää kyllä. YKK merkki näkyy vauhtipyörässä, kun ruuvaa koko muovitulpan irti.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa