En löydä yhtä ja samaa tietoa, että paljonko on vakiokorkeus navasta kaareen. Omassa tapauksessani auto on Golf IV Variant 4Motion 1.9 TDI. Joskus autossani oli vakioalusta ja sen muistan että todella korkea se oli, mutta eipä harmi kyllä mittoja tullut otettua (nykyisin korkeussäädettävä).
Olisiko jonkun mahdollista samanlaisesta tai muusta 4Motionista mitata nuo mitat edestä ja takaa?
Mitta navasta kaareen Golf IV
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 17.2.2010 10:58
En haluakkaan päästä samoihin mittoihin. Vaan suunnitteilla on ehkä 40mm madaltavat jouset ja ehkä 10-15mm madaltavat jousilautaset. Niin osaisi sitten vähän arvioida että mihin korkeuteen asettuu nuilla 40mm jousilla.
Haluan siis eroon pintakovista kynäjousista ja saada vähän lisää mukavuutta esim. H&R:n jousilla. Todennäköisesti myös sovitan nämä jouset tähän korkeussäädettävään tolppaan, niin on sitten pienet mahdollisuudet vielä fiksailla korkeutta, myös esim. vasemman ja oikean puolen välistä eroa, jos sitä esiintyy.
Haluan siis eroon pintakovista kynäjousista ja saada vähän lisää mukavuutta esim. H&R:n jousilla. Todennäköisesti myös sovitan nämä jouset tähän korkeussäädettävään tolppaan, niin on sitten pienet mahdollisuudet vielä fiksailla korkeutta, myös esim. vasemman ja oikean puolen välistä eroa, jos sitä esiintyy.
aika epärealistisen kuuloinen tilanne ehjäkorisessa autossa jotta oik/vas korkeuseroa olisi.
toki voihan niitä kikkailla jos haluaa auton jolla ei voi ajaa tai joka käyttäytyy arvaamattomasti eri tilanteissa..
omassa on nyt alustassa powerflexit alla, bilstein B6 ja eibachit.
100tkm vissiin päästetty meneen ja vaikuttaa toimivalta. (puslilla 70tkm)
nii ja toki takaa säädetty tukivarret jotta camperit on "rajoissa" en nyt lennosta muista mikä on tän hetkinen säätö.
toki voihan niitä kikkailla jos haluaa auton jolla ei voi ajaa tai joka käyttäytyy arvaamattomasti eri tilanteissa..
omassa on nyt alustassa powerflexit alla, bilstein B6 ja eibachit.
100tkm vissiin päästetty meneen ja vaikuttaa toimivalta. (puslilla 70tkm)
nii ja toki takaa säädetty tukivarret jotta camperit on "rajoissa" en nyt lennosta muista mikä on tän hetkinen säätö.
-
- -
- Viestit: 63
- Liittynyt: 17.2.2010 10:58
En tiedä mikä sitten on, mutta kovin monen auton kohdalla aina sama juttu, että vasemmalla ja oikealla puolella on esim. 10mm korkeuseroa. Kallellaan olevat tiet, väsyneet puslat, auton ikääntyminen..? Eli vaikka molemmin puolin säätää iskarit juuri samoihin mittoihin, niin navasta kaareen oleva mitta on eri. Toki ihanne varmaan olisikin jos pystyisi mittaamaan kulmapainot, eikä välittäisi optisesta puolesta niinkään.
Ja tukivarsien reijät takaa on muokattu niin, että camberit asettuu kohdalleen :)
Ja todellakin haluan vain palata normaaleihin jousiin mukavuuden takia, ja jos tähän vielä saisi lisämausteeksi pienen korkeudensäätömahdollisuuden.. ;)
Ja tukivarsien reijät takaa on muokattu niin, että camberit asettuu kohdalleen :)
Ja todellakin haluan vain palata normaaleihin jousiin mukavuuden takia, ja jos tähän vielä saisi lisämausteeksi pienen korkeudensäätömahdollisuuden.. ;)
Jos säädät alustan täsmälleen samoille napa korkeuksille mittaamalla kulman painot niin esim kun kuski hyppää autoon, etupää tippuu ehkä juurikin tuon 10mm.
Onko optimaalista säätää auto juurikin kuskin mukaan vai onko esim perhettä tai muuta seuraa satunnaisesti kyydissä? Tässä joutuu neuroottiseksi ja lopulta alla on pussit =)
Onko optimaalista säätää auto juurikin kuskin mukaan vai onko esim perhettä tai muuta seuraa satunnaisesti kyydissä? Tässä joutuu neuroottiseksi ja lopulta alla on pussit =)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 98 vierailijaa