Mitta navasta kaareen Golf IV

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Tomppadeus
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.2.2010 10:58

Mitta navasta kaareen Golf IV

ViestiKirjoittaja Tomppadeus » 23.2.2012 21:08

En löydä yhtä ja samaa tietoa, että paljonko on vakiokorkeus navasta kaareen. Omassa tapauksessani auto on Golf IV Variant 4Motion 1.9 TDI. Joskus autossani oli vakioalusta ja sen muistan että todella korkea se oli, mutta eipä harmi kyllä mittoja tullut otettua (nykyisin korkeussäädettävä).

Olisiko jonkun mahdollista samanlaisesta tai muusta 4Motionista mitata nuo mitat edestä ja takaa?

jjj84
-
Viestit: 585
Liittynyt: 20.12.2005 23:36

ViestiKirjoittaja jjj84 » 23.2.2012 21:30

365mm etu ja 385mm takana ei ole kaukana totuudesta, etuvetoisten kohdalla.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 23.2.2012 21:50

En usko että korkeussäädettävällä samoihin lukemiin pääset? Ja miksi haluaisitkaan? Pitää se alusta muutoskatsastaa, vaikka korkeus ei muuttuisikaan?

Tomppadeus
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.2.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Tomppadeus » 23.2.2012 23:06

En haluakkaan päästä samoihin mittoihin. Vaan suunnitteilla on ehkä 40mm madaltavat jouset ja ehkä 10-15mm madaltavat jousilautaset. Niin osaisi sitten vähän arvioida että mihin korkeuteen asettuu nuilla 40mm jousilla.

Haluan siis eroon pintakovista kynäjousista ja saada vähän lisää mukavuutta esim. H&R:n jousilla. Todennäköisesti myös sovitan nämä jouset tähän korkeussäädettävään tolppaan, niin on sitten pienet mahdollisuudet vielä fiksailla korkeutta, myös esim. vasemman ja oikean puolen välistä eroa, jos sitä esiintyy.

veksu
-
Viestit: 609
Liittynyt: 23.7.2003 10:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja veksu » 24.2.2012 10:02

aika epärealistisen kuuloinen tilanne ehjäkorisessa autossa jotta oik/vas korkeuseroa olisi.
toki voihan niitä kikkailla jos haluaa auton jolla ei voi ajaa tai joka käyttäytyy arvaamattomasti eri tilanteissa..

omassa on nyt alustassa powerflexit alla, bilstein B6 ja eibachit.
100tkm vissiin päästetty meneen ja vaikuttaa toimivalta. (puslilla 70tkm)

nii ja toki takaa säädetty tukivarret jotta camperit on "rajoissa" en nyt lennosta muista mikä on tän hetkinen säätö.

Tomppadeus
-
Viestit: 63
Liittynyt: 17.2.2010 10:58

ViestiKirjoittaja Tomppadeus » 24.2.2012 10:51

En tiedä mikä sitten on, mutta kovin monen auton kohdalla aina sama juttu, että vasemmalla ja oikealla puolella on esim. 10mm korkeuseroa. Kallellaan olevat tiet, väsyneet puslat, auton ikääntyminen..? Eli vaikka molemmin puolin säätää iskarit juuri samoihin mittoihin, niin navasta kaareen oleva mitta on eri. Toki ihanne varmaan olisikin jos pystyisi mittaamaan kulmapainot, eikä välittäisi optisesta puolesta niinkään.

Ja tukivarsien reijät takaa on muokattu niin, että camberit asettuu kohdalleen :)

Ja todellakin haluan vain palata normaaleihin jousiin mukavuuden takia, ja jos tähän vielä saisi lisämausteeksi pienen korkeudensäätömahdollisuuden.. ;)

ffakke
-
Viestit: 198
Liittynyt: 27.10.2007 13:48

ViestiKirjoittaja ffakke » 25.2.2012 10:05

Jos säädät alustan täsmälleen samoille napa korkeuksille mittaamalla kulman painot niin esim kun kuski hyppää autoon, etupää tippuu ehkä juurikin tuon 10mm.
Onko optimaalista säätää auto juurikin kuskin mukaan vai onko esim perhettä tai muuta seuraa satunnaisesti kyydissä? Tässä joutuu neuroottiseksi ja lopulta alla on pussit =)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 98 vierailijaa