1.9tdi asv 110hp ahtimen irroitus
Valvoja: ffp jäsenet
1.9tdi asv 110hp ahtimen irroitus
Elikkäs onko mahdollista irroittaa tuommoisesta asv moottorillisesta 1.9tdi koneesta ahdin yläkautta ja onko kokemuksia viekö miten aikaa ? Ahtimen muuttuvat siivet luultavasti jumissa kun n75 vaihdettu ja ahtaa liikaa. 5 vaihteella 2000 kierroksen kohdalla 1.5 baria ahtoja tulee jo pelkästään sillälailla että näpäyttää kaasun pohjaan ja päästää.
Ei kaikki hajota :) jännitti kyllä itsellä, mutta kun muistaa vaan ettei sen kiristykseen tarvitse juurikaan voimaan. Aukaistaessa pitää vaa kiinni sen kiinnitysholkin alapäästä toisella avaimella ja toisella sit varovasti avaa sen mutterin joka puristaa sen putken sinne holkkiin. Jos ei pidä alapäästä kiinni niin silloin särkee helposti putken, kun se voi alkaa pyörimään mukana.Ensikertalainen hajottaa öljyn tuloputken, joten siihen kannattaa ehdottomasti varautua.
Tuli muuten semmoinen mieleen että pitäisikö jumissa oleva ahdin nostaa ahtopaineita jos ottaa alipaine kellolle tulevan letkun irti ? Sitten huomasin semmoisenkin että ahdin hieman vinkuu kun kierrokset laskee. Esim jos polkaiset 3 tonniin asti kierrokset paikoillaan niin siitä alaspäin alkaa kuulumaan pientä vinkumista. Ääni ei kuulu kierrosten noustessa.
http://www.youtube.com/watch?v=7GPhJ4Zj ... re=related tuossa on melkeen samanlainen ääni mikä itsellä kuuluu..
Nyt on ahdin putsattu ja laitettu takaisin. Ei silti auttanut paine ongelmaan. Ahtimen tanko liikkuu herkästi kun vaikka imee alipaine letkua joka tulee kellolle. Ahtojen rajoitus alkaa toimimaan jotenkin kun on ajanut jonkun aikaa reippaasti niin ei enään nouse mihinkään 2 baariin asti. Ongelma on pahin silloin kun antaa auton käydä parkissa vaikka 5 min ja sitten lähtee siitä reippaammin niit ahtaa helposti yli 1.5 baria 2 vaihteella..
Ootko vaihtanu polttoainesuotimen millon? itellä teki suuri samaa oma auto samalla moottorilla.. eli nopeassa vedossa ahdot paukku hetkellisesti 2 kilon paikkeilla. suotimen vaihdon jälkee rupes saamaan soppaa ja piikkiahto putos 1,5 kiloon joka on aivan normaali.. piikin jälkeen ahdot tasan kilon verran :)
Oisko alipainekellon säädöt vituillaan.. joskus turbohuollossa meinasivat että kun vnt turbon aukasee ja puhdistaa niin se pitää säätää uusiks.. siitä en saanu varmuutta itse kun oli säädöt valmiiksi jo ihan viturallaan.. mutta ei muutaku tietokone kiinni ja vag-scope:sta näkymään haluttu ja todellinen paine ja säätelemään kovasti.. kyllä ne kohille saa..
Rajotus toimi oikein noin 500km ajan ja sitten alkoi piikittämään yli 1.5 bar ja tasanen ahto noin 1, mutta tuo on mielenkiintoinen kun se lähtee laskemaan niin aluksi käy siinä 1 barin kohdalla ja se lähtee nousemaan siitä hetkellisesti johonkin 1.4 ja sitten vasta laskee normaaliin. Ja tuo siis tapahtuu piikin jälkeen.
Address 01: Engine
Controller: 038 906 012 FK
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 3357
Coding: 00002
Shop #: WSC 00012
VSSZZZ1MZ3R037138 SEZ7Z0B1773795
4 Faults Found:
17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached
P1562 - 35-10 - - - Intermittent
17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
P1155 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Elikkäs tollasta herjasi vag comi kun kokeiltiiin. Osaisiko joku kertoa omapohjaisesta kokemuksesta jotain ?
Controller: 038 906 012 FK
Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 3357
Coding: 00002
Shop #: WSC 00012
VSSZZZ1MZ3R037138 SEZ7Z0B1773795
4 Faults Found:
17970 - Quantity Adjuster (N146): Upper Limit Reached
P1562 - 35-10 - - - Intermittent
17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
P1155 - 35-10 - - - Intermittent
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-00 - -
Readiness: N/A
Elikkäs tollasta herjasi vag comi kun kokeiltiiin. Osaisiko joku kertoa omapohjaisesta kokemuksesta jotain ?
Avataas vähän kun eilen käytiin tätä pähkäilemässä kahestaan ajossa ja paikoillaan.
Check dtc memory in instrument cluster todennäkösesti aiheutuu siitä että mittaristossa paloi pissapojanvalo ja abs:n merkkivalo kun se oli tuolla hetkellä pois käytöstä.
1. kohta johtuu siitä, että on asennettu tehoboksi & vissiin vielä tehty hammermod jos ymmärsin eilen keskustelun oikein?
eli nyt lähinnä kohtiin 2 & 3 kaivattaisiin apuja ja vinkkejä. Netin syövereistä arvottiin, että map vetää "oikoseen" kun menee ahdot ylitse 1.5bar , josta seuraa toi 17563. Voi kyllä olla myös konkreettisesti oikosessa mikäli johdot rikki tai map rikki? Milläs ton testaa?
Kohta kolme, eli tuo positive deviation johtuu internetin ihmeellisen maailman mukaan siitä, että mapin pyynti ja todellinen ahtomäärä ei toteudu ja ahtoja tulee enemmän kuin map pyytää.
Hoidoksi Rosstech ehdottaa seuraavaa:
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Boost Pressure too High
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles
Ja sitten noista ruvetaan rustaamaan pois, niin n75 vaihdettu ja vnt-siivet ei tahmaa. Jäljelle jää muuttunut vnt-siipien säätötangon asetus, ahtovuoto tai rikkoutunut/huonokuntoinen alipaineletku jossain paikassa N75 liittyen.
Lisäkohtana pohdintaan se, että ahdot karkailee vasta kun auto on seissyt paikoillaan hetken ja sitten sillä lähtee reippaammin ajelemaan. Ahdot ikään kuin leijuvat tasaisessa ajossa kunnes päästää kaasulta ja ahdot tipahtaa lähemmäs sitä lukemaa mitä ne pitäis tasasessa ajossa olla.
Lisäspekulaatioita otetaan vastaan ja ois suotavaa tullakin, että saadaan tää joskus ratkottua :)
Check dtc memory in instrument cluster todennäkösesti aiheutuu siitä että mittaristossa paloi pissapojanvalo ja abs:n merkkivalo kun se oli tuolla hetkellä pois käytöstä.
1. kohta johtuu siitä, että on asennettu tehoboksi & vissiin vielä tehty hammermod jos ymmärsin eilen keskustelun oikein?
eli nyt lähinnä kohtiin 2 & 3 kaivattaisiin apuja ja vinkkejä. Netin syövereistä arvottiin, että map vetää "oikoseen" kun menee ahdot ylitse 1.5bar , josta seuraa toi 17563. Voi kyllä olla myös konkreettisesti oikosessa mikäli johdot rikki tai map rikki? Milläs ton testaa?
Kohta kolme, eli tuo positive deviation johtuu internetin ihmeellisen maailman mukaan siitä, että mapin pyynti ja todellinen ahtomäärä ei toteudu ja ahtoja tulee enemmän kuin map pyytää.
Hoidoksi Rosstech ehdottaa seuraavaa:
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
Possible Symptoms
Reduced power output
Limp mode
Possible Causes
Boost Pressure too High
Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
Charger Pressure Control defective
VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions
Check Hoses/Pipes to/between Components
Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
Check / Clean mechanism for variable nozzles
Ja sitten noista ruvetaan rustaamaan pois, niin n75 vaihdettu ja vnt-siivet ei tahmaa. Jäljelle jää muuttunut vnt-siipien säätötangon asetus, ahtovuoto tai rikkoutunut/huonokuntoinen alipaineletku jossain paikassa N75 liittyen.
Lisäkohtana pohdintaan se, että ahdot karkailee vasta kun auto on seissyt paikoillaan hetken ja sitten sillä lähtee reippaammin ajelemaan. Ahdot ikään kuin leijuvat tasaisessa ajossa kunnes päästää kaasulta ja ahdot tipahtaa lähemmäs sitä lukemaa mitä ne pitäis tasasessa ajossa olla.
Lisäspekulaatioita otetaan vastaan ja ois suotavaa tullakin, että saadaan tää joskus ratkottua :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa