Golf 3 päästöt Kiireellinen
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 3 päästöt Kiireellinen
Morjesta. Mistä lähtisin etsimään vikaa golfin päästöihin kun leimalla ei mennyt läpi.
moottori 1.6 aee
vm -96
Arvot eivät ole ihan tarkkoja koska katsastus setä sanoi että ajokieltoon menisi joten pyöristeli joitakin lukuja.
Tässä olis näitä arvoja:
CO% HC ppm O2 CO2 LAMBDA
tyhjäk./ 1,70 197 0,99 12,9 -
>2000r/min 5,19 296 0,32 10,4 0,816
Onko kentien mennyt lambda? katti sökö? putkistossa vuoto? imuvuoto?
Katsastus setä sanoi että auto käy liian rikkaalla. Pystyykö kyseisessä autossa säätämään seoksia? mistä? miten?
moottori 1.6 aee
vm -96
Arvot eivät ole ihan tarkkoja koska katsastus setä sanoi että ajokieltoon menisi joten pyöristeli joitakin lukuja.
Tässä olis näitä arvoja:
CO% HC ppm O2 CO2 LAMBDA
tyhjäk./ 1,70 197 0,99 12,9 -
>2000r/min 5,19 296 0,32 10,4 0,816
Onko kentien mennyt lambda? katti sökö? putkistossa vuoto? imuvuoto?
Katsastus setä sanoi että auto käy liian rikkaalla. Pystyykö kyseisessä autossa säätämään seoksia? mistä? miten?
Golf 3 päästöt Kiireellinen
Pystyykö kyseisessä autossa säätämään seoksia? mistä? miten?
vähän olis kiirusta.
Kävin ostaa autoon lambdan,tulpat ja putsarin. Sekoitin bensan joukkoon vielä jäänestoa. Kävin hakee ad huoltamolta päästölapun ja siellä arvot olivat hyvät. Kun vein auton jälkitarkastukseen niin konttirilla mittasivat arvot uudestaa vaikka oli 45minuttia vanha lappu ja arvot olivat taas päin persettä. Co%, hc ja lambda arvot kusee. Missä vika? voikos auton käyttää muulla katsastuskonttorilla sen ad huoltamon lapun kanssa?
-
- -
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12.5.2011 6:21
En tiedä miksi mittasi mutta luulen että ne epäilee et olis ihan eri autosta tehty lappu. Kyllä vituuttaa suoraan sanottua ton q-katsaatuksen touhu. En kyllä vie ikinä sinne enään autoa. Mutta missä on vika jos päästöt on mennyt vitulleen taas? Ajoin muuramesta jyväskylään ja käytin autoa katsaatuksessa samantien lapun saatua.
lambda on tarkive malli. mites sen vesianturin resistanssi mitataan/ mistä? mitä pitäs näyttää?
En tiedä mitenkä tossa on se ilmamäärä. se on kaasari kone ja jos siinä se on niin se on sillä läpällä. varmuutta ei ole asiasta. kaasutinta en ole tutkinut.
lambdan vaihdolla auto näytti ad korjaamolla oikeita lukemia. mutta katsastuksessa ne tarkasti uudestaa niin eivät co% hc arvo ja lambda olleet enään samoja mitä korjaamolla. joku viisas vois valaista asiasta että mikä olisi vikana.
Katsastusmies merkkas korttii että käytettävä 30.2 uudestaa mutta tässä kuussa ei ole kun 29 päivää. taida käyttää auto maanantaina jo muualla konttorilla.
En tiedä mitenkä tossa on se ilmamäärä. se on kaasari kone ja jos siinä se on niin se on sillä läpällä. varmuutta ei ole asiasta. kaasutinta en ole tutkinut.
lambdan vaihdolla auto näytti ad korjaamolla oikeita lukemia. mutta katsastuksessa ne tarkasti uudestaa niin eivät co% hc arvo ja lambda olleet enään samoja mitä korjaamolla. joku viisas vois valaista asiasta että mikä olisi vikana.
Katsastusmies merkkas korttii että käytettävä 30.2 uudestaa mutta tässä kuussa ei ole kun 29 päivää. taida käyttää auto maanantaina jo muualla konttorilla.
http://www.clubpolo.co.uk/forum/lofiversion/index.php/t100712.html Nopeesti Googlattuna lämpötila-anturi ilmeisesti tuossa koneen oikeassa reunassa edestä katsottuna. Pitäisi olla 4-napanen liitin ja mittaa vastus napojen 1-3 väliltä. Vastustaulukko eri lämpötiloille löytyy kun selaa viestiketjua alespäin.
Kannattaa korjauttaa moottorin ohjausjärjestelmä kuntoon. Käy pidemmän päälle kukkarolle korkeampana bensiinin kulutuksena.
Kannattaa korjauttaa moottorin ohjausjärjestelmä kuntoon. Käy pidemmän päälle kukkarolle korkeampana bensiinin kulutuksena.
Bensiinin kulutus on huomattavasti alhaisemi lambdan vaihdon jälkeen. Ennen lambdan vaihtoa auto vei abaut 10-11l satasella. Nyt suunnilleen 8l. Ens viikolla käyn ostaa sen anturin ja vaihdan lambdan uuteen. Jos ei sittenkään mene läpi niin hommaan vielä katin autoon. Sen jälkeen ei viitti rahaa tunkee tuohon autoon.
Vastus mitataan johto irtonaisena. Moottorin ollessa kylmä, vastuksen pitäisi olla huomattavasti suurempi mitä lämpöisenä. Jos vastusarvot pahasti pielessä, niin moottorinohjain kuvittelee moottorin olevan kylmä ja rikastaa seosta liiaksi.
Mitä arvoja jälkitarkastuksessa oli mitattu? Oliko yhtään laskenut? Entä korjaamon arvot, oliko lähellä rajaa?
Mitä arvoja jälkitarkastuksessa oli mitattu? Oliko yhtään laskenut? Entä korjaamon arvot, oliko lähellä rajaa?
Jälkitarkastuksessa katsottu kaikki päästöt. Huoltamonlapun arvot olivat seuraavat.
tyhjäkäynnillä co 0,173 co2 14,02 hc 0014 O2 00,61 lambda 1,024 ja kierroksilla. co 0,150 co2 14,27 hc 0052 O2 00,00 lambda 0,993
Konttorilla arvot tyhjäkäynnillä co 2,29 hc 215 O2 1,53 co2 12,7 lambda -
Kierroksilla co 3,98 hc 248 O2 0,91 co2 11,5 lambda 0,862
tyhjäkäynnillä co 0,173 co2 14,02 hc 0014 O2 00,61 lambda 1,024 ja kierroksilla. co 0,150 co2 14,27 hc 0052 O2 00,00 lambda 0,993
Konttorilla arvot tyhjäkäynnillä co 2,29 hc 215 O2 1,53 co2 12,7 lambda -
Kierroksilla co 3,98 hc 248 O2 0,91 co2 11,5 lambda 0,862
Kai sä ostit uuden tarvikeanturin? Itsellä kesti tarvike yhen päivän, sitten tilasinkin jo Boschin :P Oli Ebaystä saman hintainen kun huono tarvike..
Edit: Tarvikkeissa ei ole liitintä ollenkaan? Vanhemmissa sitte on se neliskulmainen liitin ja uudemmisa pyöreäkulmaisempi.
Edit: Tarvikkeissa ei ole liitintä ollenkaan? Vanhemmissa sitte on se neliskulmainen liitin ja uudemmisa pyöreäkulmaisempi.
Viimeksi muokannut Elementti, 21.2.2012 13:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa