Audi A4 vm.99 2.8 öljyt pihalle öljytikusta!! kiirus!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

jarzki88
-
Viestit: 24
Liittynyt: 17.6.2008 0:37

Audi A4 vm.99 2.8 öljyt pihalle öljytikusta!! kiirus!

ViestiKirjoittaja jarzki88 » 7.2.2012 1:57

Moro! Eli ongelmana on, et kaverin auto on heittänyt pari kertaa öljyt pihalle öljytikunpukesta. Missä mahdollinen vika? Itse epäilen tuoto huohotus ongelmaa.
Olen irroittanut huohotinputken(venakopasta toiseen) ja putsannut sen. Oli pikkusen kertynyt töhnää, mut ei niin paljon että olis ollut tukkeessa asti. Ja vaihdoin vanhat alipaineletkut siitä koneen päältä kun oli hapristuneet. Eli mistä ja miten jatkan ongelman ratkaisemista? Niin ja autoa kun on käyttänyt, niin työntää sammuttamisen jälkeen vielä painetta hieman, kun irroittaa huohotinletkun venakopasta?!?

jarzki88
-
Viestit: 24
Liittynyt: 17.6.2008 0:37

ViestiKirjoittaja jarzki88 » 8.2.2012 16:28

Hienoa, kellään siis ei ole tietoa aiheesta onko jotain kohteita jonne mahdollisesti kerää roinaa ja jäätyy?? Vaihdoin vanhat muoviputket kunnon letkuihin saas nähdä auttaako..

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 9.2.2012 12:24

Jos huohotus on ongelma, niin silloin tulee yleensä myös kannen tiivisteistä öljyt läpi - onko tätä oiretta?

Ettei olisi öljysihti tukossa?

jarzki88
-
Viestit: 24
Liittynyt: 17.6.2008 0:37

ViestiKirjoittaja jarzki88 » 9.2.2012 13:14

Ei mun mielestä ole tullut kansien välistä mitään. Öljysihti, onko se siinä venakopan "pullistuksessa" vai missä??

Jakke_
-
Viestit: 61
Liittynyt: 31.3.2008 0:16

ViestiKirjoittaja Jakke_ » 9.2.2012 16:02

Taitaa kuitenkin öljypohjassa olla. öljypumpun kaverina.

jarzki88
-
Viestit: 24
Liittynyt: 17.6.2008 0:37

ViestiKirjoittaja jarzki88 » 10.2.2012 13:05

Jeps, eikös niissä vankopan kansissa ole kuitenkin sellaiset "juustoraastimen" nököisiä peltejä niitattuna yhteen?? Niin ja sit on käynyt sillee, et sytyttää öljyntasonvalon(tikku ei kastu ollenkaan), lisäät öljyä ja tarkastat seuraavana päivänä uudellen, niin sit on lisätyn verran yli ylärajan.?!?! On annettu seisoa hetki ennen tarkistusta. Minne ihmeeseen on jäänyt öljyt "jumiin", ideoita?? Onko hankala homma tuo sihdin puhdistus/vaihto projekti??

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 10.2.2012 13:05

Pumppu ja sihti pitäisi noissa vanhemmissa ACK, yms koneissa olla tosiaan öljypohjassa.

Uudemmissa 2.8:n inkarnaatioissa on pumppu nostettu jo kannen tiimoille (ei kestä niin julmetun kauaa saada paineita aikaan).

Jakke_
-
Viestit: 61
Liittynyt: 31.3.2008 0:16

ViestiKirjoittaja Jakke_ » 10.2.2012 14:08

http://c1552172.r72.cf0.rackcdn.com/45613_x600.jpg

Sihti on tuossa pumpun kupeessa tässä moottorissa. Tuohan ottaa voimansa kampiakselita ketjulla. Öljypohjan saa ainakin kätevästi pois, muutakun puottaa alas. Siitä eteenpäin en just nyt muistakaan miten oli kasattu.

jarzki88
-
Viestit: 24
Liittynyt: 17.6.2008 0:37

ViestiKirjoittaja jarzki88 » 10.2.2012 14:49

selvä homma! pitänee tutkia hieman tota hommaa, kone tais olla APR jos oikein muistan.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 11.2.2012 11:20

Minne ihmeeseen on jäänyt öljyt "jumiin", ideoita??


En mä keksi muuta paikkaa tuolle öljylle "kadota ja ilmestyä takaisin", kuin kansi...
Eli olisko paluukanava(t) tukossa..

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 13.2.2012 9:27

En mä keksi muuta paikkaa tuolle öljylle "kadota ja ilmestyä takaisin", kuin kansi...
Eli olisko paluukanava(t) tukossa..

Tämäkin on ihan mahdollista, varsinkin jos joku on käyttänyt autossa joskus näitä öljyn"puhdistus"aineita.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa