Passat "röpöttää" ja nykii

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

harrastaja2291
-
Viestit: 32
Liittynyt: 21.1.2009 20:13

Passat "röpöttää" ja nykii

ViestiKirjoittaja harrastaja2291 » 5.2.2012 17:17

Eli kyseessä Passat -98 1.6 bensa. Lähdettäessä vedättään alhaisilla kierroksilla niin nykii kun hellää ja painaa tasaisesti kaasua uudelleen niin ei ongelmaa. Käy mielestäni normaalia tyhjäkäyntiä mutta jos painaa nopeesti kaasua niin "röpöttää", taas jos painaa tasaisesti kaasua niin ottaa kierroksia normaalisti.

Missä voisi olla vika vai onko parempi mennä heti luetuttaan vikakoodi? Vaihdoin n.2 kk sitten lämpötila-anturin mutta toimi kyllä sen jälkeen normaalisti aina tähän päivään saakka.

jamic
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.11.2010 16:43

ViestiKirjoittaja jamic » 6.2.2012 10:43

Kuulostais vähän EGR-vialta.

harrastaja2291
-
Viestit: 32
Liittynyt: 21.1.2009 20:13

ViestiKirjoittaja harrastaja2291 » 6.2.2012 11:01

Onko sellainen vika, että sais selvyyden vikakoodin luvulla? Vai kannattaako ottaa irti ja puhdistaa vai onko parempi heti uusia? Onnistuuko ihan kotikonsteilla vai vaatiiko, jotain "kalibrointia"?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 6.2.2012 11:02

Voihan tuo olla MAF- tai kaasuläppävikakin... Koodeja lukuun vaan.

harrastaja2291
-
Viestit: 32
Liittynyt: 21.1.2009 20:13

ViestiKirjoittaja harrastaja2291 » 6.2.2012 20:50

Kävin ajelemassa ja kun oikein "härnäsin" siis kiihdyttelin ja vedätin niin alkoi tulla sisälle "mädäntyneen kananmunanhaju" ja mielestäni pakokaasukin haisi samalle eli alkaisi vaikuttaan, että vikaa olisi pakokaasupuolella vai olenko ihan väärässä? Voisiko tuosta muuta päätellä?

EDIT. Olisko puola tai sytytyksen ohjainyksikkö sökönä? Näyttääkö vikakoodi nämä viat?

EDIT2. Nyt tuli käytyä Fixuksella ja sielä myyjä katsoi rekkarin perusteella ja meinas, että tossa mallissa on jokin moduuliboksi, jossa on samassa sytytyksen ohjainyksikkö ja puolat. Meinas ettei oikein voi muualla vika olla kun ei kuulemma muita sytytyspuolen osia ole, tietysti poislukien tulpat+johdot. Mitä mieltä olette kannattaako heti suosista vaihtaa tuo ja katsoa mitä tapahtuu, eikä hintakaan paha 75eur.

harrastaja2291
-
Viestit: 32
Liittynyt: 21.1.2009 20:13

ViestiKirjoittaja harrastaja2291 » 9.2.2012 11:42

Vikakoodi luettu --> ei vikoja. Tulpat vaihdettu --> nykiminen ja "röpötys" jatkuu. Taidan ajaa niin kauan kun joku paikka posahtaa...

Jouk
-
Viestit: 298
Liittynyt: 5.3.2004 20:48

ViestiKirjoittaja Jouk » 9.2.2012 12:14

Jos on aikaa niin kannattaa kaasuläppäkotelo irroittaa ja putsata. Tuonikäisessä saattaa olla täynnä *skaa ja tuo "painaa uudelleen kaasua" hieman viittaisi siihen että siellä ei oikein kunnolla kamat liiku karstan takia.

4Motioner
-
Viestit: 430
Liittynyt: 20.12.2007 12:05

ViestiKirjoittaja 4Motioner » 9.2.2012 12:18

Jos käytössä on VCDS / VAG-COM niin sytytyskatkot voi myös logittaa ajossa jos niitä on.

Kaasuläpän puhdistus, alipaineletkujen tarkistus ja ilmansuodattimen vaihto tulee nyt ensimmäisenä mieleen mitä kannattaa varmasti tehdä.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa