Turbo syö öljyä??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

Turbo syö öljyä??

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 5.2.2012 10:49

Mikäs mahtaa olla vikana kun turbo on ruvennut syömään öljyä ja savuttaakin jonkun verran? Kannattaako tommosta kkk03 enää korjata vai onko sama heittää verkon painoksi? Turbo ei päästele ylimääräisiä ääniä ja vedotkin tuntuis olevan tallessa noin perstuntumalla. Oiskohan miten vaikeaa ite huoltaa kun näyttäs noita korjaussarjojakin kyseiseen turboon löytyvän??

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 5.2.2012 21:34

Varmaan tiiviste sielt vuotaa. Itse en ainakaan onnistunu korjaamaan autotallissa.

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 6.2.2012 15:31

Juu ite just puran turboa pois autosta ei kovin kivaa hommaa 15 asteen pakkasessa.

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 6.2.2012 18:38

Mistäs vielä kiikastaa kun oon irrotanu ne kolme pulttia pakosarjasta ja neljä putkuste niin vielä tuntuu olevan jollain kiinni... Auton alta kun en pääse katsomaan...

Kingis_
-
Viestit: 185
Liittynyt: 18.11.2004 17:31

ViestiKirjoittaja Kingis_ » 6.2.2012 18:45

Siellä lienee sellainen tukirauta millä vielä kiinni ja öljynpaluu putki on alla myös.

MarcusS
-
Viestit: 358
Liittynyt: 11.2.2004 22:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja MarcusS » 6.2.2012 19:28

pura samalla pakosarja pois, kuitenkin se on jo halki..

Kalioli
-
Viestit: 101
Liittynyt: 12.6.2011 21:40

ViestiKirjoittaja Kalioli » 6.2.2012 22:12

OT: Mutta myötätunnosta voin sanoa, että vaihdoin starttia 2 päivää -22 asteessa : D

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 7.2.2012 15:46

Onkos näissä semmonenkin ominaisuus että pakosarja halkeaa??

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 11.2.2012 17:13

Mitenkäs toi kompuran siipi lähtee irti kun on aivan saatanan tiukassa.
Vai onko siihen joku kikka??

Una
-
Viestit: 992
Liittynyt: 15.2.2004 16:58

ViestiKirjoittaja Una » 12.2.2012 10:58

Veikkauksena vääräkätinen kierre.

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 12.2.2012 16:04

Ei kai siinä siivessä oo kierrettä. Mutterissahan on väärä kierre.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.2.2012 0:07

Ihan vaan vinkkinä. Jos et tiedä oikeasti mitä olet tekemässä, niin jätä se turbojen huolto ammattilaisille. :D

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 13.2.2012 7:38

Ihan vaan vinkkinä että tällä turbolla ei tee mitään mutta oisin vaan purkanu atomeiksi joten eipä kannata paljon ammattilaiselle viedä. Ylipäätään näitä ei kannata viedä ammattilaiselle kun samalla hinnalla saa uuden turbon et silleen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.2.2012 12:33

No en kyllä usko, että uutta alkuperäisturboa saat samalla rahalla, kuin mitä huolto/huollattaminen maksaa. Uusi alkuperäinen maksaa ~tonnin, huolto muutaman satasen maksimissaan. Poikittaismoottorisessa 1.8T:ssä on tuo paska puoli, että ahdin on liki tuplaten kalliimpi, kuin pitkittäismoottorisessa. Johtuu varmaan hassun mallisista turbiini- ja kompurakoteloista, tiedä häntä.
Tokihan noita biltema/kiina-ahtimia saa muutamalla satasella, mut itse en ainakaan sellaista laittaisi. Vähän kun soittelee turbopajoja läpi, niin yleensä löytyy jokin vähän ajettu ahdin/huollettu ahdin/kivan hintainen huoltotarjous ja saa taas ajella uudella/uudenveroisella alkuperäisahtimella, ilman kiinaturbo-jännitysmomenttia. :D

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 13.2.2012 15:19

Joo noh en nyt jaksa väitellä aiheesta mutta halvempaa on ostaa uusi (ei suomesta)
kuin korjauttaa vanha. Jos omasta turbosta ois vaan menny tiivisteet niin ois korjaus tullut maksamaan noin 50e siis itse korjattuna, mutta kun ahdin on täysin paskana niin ei kannata korjata eikä korjauttaa. Ja tässähän kone on poikittain.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.2.2012 17:07

Mitkä tiivisteet sieltä olisi sitten oikein mennyt? Laakerithan noista yleensä menee ja sen takia rupeaa vuotamaan öljyä läpi pakopuolelle...
No mutta, uusi / rempattu ahdinhan sinne on järkevintä laittaa, jos se on ihan totaalipaskana (siivet ottanut koteloon kiinni jne).
Itse koitin ulkomailtakin etsiä järkihintaisia ahtimia, mut sain kuitenkin ihan kotimaasta muutaman kilometrin ajetun turbon kokonaiskustannuksiltaan edullisemmin. Onhan tuolla eBay täynnä tätä kiinatuotantoa, pari-kolmesataa euroa per ahdin, mut noh. Kukin tekee itse parhaimmaksi näkevänsä päätökset. :)

ANAVEE83
-
Viestit: 157
Liittynyt: 15.11.2011 14:31

ViestiKirjoittaja ANAVEE83 » 13.2.2012 20:20

Siinä akselissa pitäs olla tiivisteet. Omasta on laakerit ja tiivisteet paskana samoin kompuran siipi ja halkeamia löytyy joten verkon painoksi joutaa. Itse en vielä tiedä minkä ahtimen sinne survois, mutta epäilen että k03 ei enää tule.

Jimme
-
Viestit: 730
Liittynyt: 8.1.2006 16:04

ViestiKirjoittaja Jimme » 26.2.2012 3:07

Vaihdoin oman K03:n viime syksynä uudempaan K03-029:iin, Saksasta tilattuna alkuperäinen BorgWarner olisi rahteineen jäänyt maksamaan hiukan alle 600e, Suomesta tilasin sitten lopulta vajaan 700e hinnalla saman tavaran, koska takuuasioiden hoito on varmasti helpompaa.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 15 vierailijaa