Passatti pölläyttää paikallaan ollessa todella sankat mustat savut kun polkaisee kaasua reilummin. Kulutus on normaalia. Talvella tankillisella olen ajanut 1200km josta suurin osa matka ajoa. Öljyä ei juurikaan tarvitse lisäillä. Ahtoputkissa ei ole öljyä, mitä nyt vähän on putkien reunat tahmaiset. EVRYä ei enää ole. MAF pyynnöt ja annot on normaalit. Normaalissa ajossa, esim motarilla ohittaessa en ole huomannut mustaa pilveä perässä. N75 vaihdettu hiljattain. EGR:ssä oli paksut sokeat tiivisteet, kun kesällä tarkistin/olin sitä itse tulppaamassa.
Putkisto on muuten suora, lukuunottamatta yhtä tarvikevaimenninta takana. Katti on putkitettu. Viime katsastuksesta meni ekalla polkasulla savuista läpi.
Ahtovuoto kävi mielessä, mutta ei mahda siitäkään olla kiinni, kun ahtaa niin helposti.
Mistähän moinen voisi johtua? Alkaako suuttimet olla lopussa? ajettu pari tonnia alle 500tkm. Vedot tuntuu olevan tallella ja ahtaa normaalisti. Lohko on täysrempattu joskus 300tkm jälkeen. Pumpun ajoitus on tarkistettu. Katsastus olis huhtikuussa ja pitäs vähän alkaa karsimaan noita savuja.
97 passat 3b ahu ja musta savu
Valvoja: ffp jäsenet
Suuttimien avautumispaineet on varmaan jo mitä sattuu. Samalla jos suuttimia käyttää irti niin kärjet vois pestä ultraäänessä. Hiukka hifistelyä toki, mutta ei se ainakaan pahaa tekisi.
Perinteisempi tapa on toki käydä ajelee 3000 kierroksilla ennen katsastusta. Putsaa yleensä pahimmat noet pois putkesta, jota voi olla evryn jäljiltä sinne kertynyt reilustikkin.
Perinteisempi tapa on toki käydä ajelee 3000 kierroksilla ennen katsastusta. Putsaa yleensä pahimmat noet pois putkesta, jota voi olla evryn jäljiltä sinne kertynyt reilustikkin.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”