Eli auto on Golf IV -00 1.6 litranen, koneen tyyppi AUS.
Tuli ajettua 120 000km täyteen ja kaupan päälle syttyi toi CHECK - merkkivalo (Pakokaasujen varoitusvalo)
Luin vikakoodin ja antoi seuraavaa:
Fault log report generated by Torque for Android
=================================================
Vehicle VIN: Not present
Vehicle Manufacturer: Unknown
Vehicle Calibration ID: Not present
Current Fault Log
------------------
P0402: Exhaust Gas Recirculation Flow Excessive Detected
Pending Fault Log
------------------
ECU reports no pending faults
Historic Fault Log
------------------
ECU reports no historic faults
Other discovered fault codes
(possibly pending, current or manufacturer specific)
----------------------------------------------------
ECU reports no other fault codes logged
End of report.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16786/P0402/001026
Eli viittaa EGR-järjestelmään. Auto ollu lyhyessä ajossa. Kaasuläpän karstoituminenko vikana?
Korjaus ehdotuksia?
Kaasuläpän pudistus?
Tarviiko tämän jälkeen sopeuttaa/kalibroida kaasuläppä uudelleen? VAG-COM:illa?
En ole käynnissä huomannut mitään muutoksia ja toimii mun mielestä ihan normaalisti.
Ongelma vikakoodi: P0402 ja P0170 (ratkaistu)
Valvoja: ffp jäsenet
Ongelma vikakoodi: P0402 ja P0170 (ratkaistu)
Viimeksi muokannut TerBer, 6.2.2012 16:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
EGR jumittunut, todennäköisesti auki-asentoon. Käytä EGR irti ja putsaa se, jos ei auta niin uusi koko laitos. Maksaa tarvikkeena vähän toistasataa euroa. Itsellä piti n. 120 ajettuna uusia 1.6 16v koneiseen Golfiin EGR, eli ei ole mitään uutta näissä vermeissä.
Kaasuläppä on toki hyvä putsata, mutta tuo koodi ei siihen viittaa jos kone muuten toimii normaalin oloisesti. ...ja 98 bensaa tankkiin.
Kaasuläppä on toki hyvä putsata, mutta tuo koodi ei siihen viittaa jos kone muuten toimii normaalin oloisesti. ...ja 98 bensaa tankkiin.
Ongelmat jatkuu:
Otin EGR-venttiilin irti. Lähemmäs tarkastelussa diagnoosisi osui oikeaan. EGR-venttiili oli jumissa. Putsaus, takaisin kiinni ja vikakoodien nollaus. Kaikki hyvin hetken. Hetken ajon jälkeen EPC-valo syttyy ja lähes heti perään CHECK - merkkivalo. Kotia päästyäni luen vikakoodin ja antaa tälläisen koodin: P0170.
http://www.obd-codes.com/p0170
Uusia oireita: tyhjäkäynnillä autosahaa kierroksia edes takas ja pätkii pakoputkessa pörisee ja pakokaasut haisee oudolta + bensaa vuotaa putkesta aika reippaasti ulos. Välillä startatessa ottaa kieroksia itsestään 2000, minun painamatta kaasua ja välillä tyhjäkäynnillä ei suostu ottamaan kaasua. Sahaa vain edes takas kierroksia välillä 1100-900 ja 900-800.
Tutkiessa konepellin alta kuuluu sihinää. Tunsin EGR-ventiilin lähellä kämmenellä ilmavirtauksen. Kokeilin laittaa EGR:lle sen ilmaletkun uusiksi kiinni. Vetoloppu, mutta sihinä kuuluu edelleen, eikä käynti oireetkaan korjaantunut.
Voiko toi joku ilmavuoto aiheuttaa kaikki noi oireet? Veikkauksia mistä kohtaa vuotaa?
Oisko toi EGR-pitänyt sopeuttaa?
Onko se nyt se kaasuläppä?
Nyt kun tuota tossa yrittänyt katsoa, niin on startatessa alkanut päästään oudon "priiu"-äänen.
Päivitystä: Kävin nyt kylmänä käynnistämässä, toimi hetken nätisti, mutta kylmettyään alko taas pätkiin. Oisko ryyppy paskana? Syöttää kokoajan bensaa?
-Nyt ei startatessa sanonu mitään "priiu"-ääniä, oisko tämä nyt sit tuota startin vikaa, mitä näissä esiintyy?
Otin EGR-venttiilin irti. Lähemmäs tarkastelussa diagnoosisi osui oikeaan. EGR-venttiili oli jumissa. Putsaus, takaisin kiinni ja vikakoodien nollaus. Kaikki hyvin hetken. Hetken ajon jälkeen EPC-valo syttyy ja lähes heti perään CHECK - merkkivalo. Kotia päästyäni luen vikakoodin ja antaa tälläisen koodin: P0170.
http://www.obd-codes.com/p0170
Uusia oireita: tyhjäkäynnillä autosahaa kierroksia edes takas ja pätkii pakoputkessa pörisee ja pakokaasut haisee oudolta + bensaa vuotaa putkesta aika reippaasti ulos. Välillä startatessa ottaa kieroksia itsestään 2000, minun painamatta kaasua ja välillä tyhjäkäynnillä ei suostu ottamaan kaasua. Sahaa vain edes takas kierroksia välillä 1100-900 ja 900-800.
Tutkiessa konepellin alta kuuluu sihinää. Tunsin EGR-ventiilin lähellä kämmenellä ilmavirtauksen. Kokeilin laittaa EGR:lle sen ilmaletkun uusiksi kiinni. Vetoloppu, mutta sihinä kuuluu edelleen, eikä käynti oireetkaan korjaantunut.
Voiko toi joku ilmavuoto aiheuttaa kaikki noi oireet? Veikkauksia mistä kohtaa vuotaa?
Oisko toi EGR-pitänyt sopeuttaa?
Onko se nyt se kaasuläppä?
Nyt kun tuota tossa yrittänyt katsoa, niin on startatessa alkanut päästään oudon "priiu"-äänen.
Päivitystä: Kävin nyt kylmänä käynnistämässä, toimi hetken nätisti, mutta kylmettyään alko taas pätkiin. Oisko ryyppy paskana? Syöttää kokoajan bensaa?
-Nyt ei startatessa sanonu mitään "priiu"-ääniä, oisko tämä nyt sit tuota startin vikaa, mitä näissä esiintyy?
Tosiaannin tuo kierrosten nosto ja pörinällä lasku lämpimällä koneella viittaa taas kaasuläppään, joka on mennyt ja sekoittanut asentonsa. Puhdistus ja sopeutus ja matka jatkuu. Miksei myös lambda voisi olla kaput...
Ei kuulosta mitenkään kummalliselta vikapariskunnalta tuo EGR ja kaasuläppä. EGR:n kautta tulee kaasuläpän alle pakenevia kaasuja, joka sitten sotkee läpän alapuolen. Jossain vaiheessa läppä jää kanittamaan, jolloin ilmaa virtailee läpän ohi eri tavalla kuin kone toivoo -> mitä ihmeellisempiä vikakoodeja on tiedossa.
Oletko koittanut lukea koodeja jollain VCDS versiolla? VCDS osaa kertoa geneerisiä lukijoita paremmin mitä koodeja koneessa saattaa olla piilossa. Kaasuläpän tai uuden EGR:n sopeutukseen tarvii myös käsittääkseni olla rekisteröity tai täysi VCDS versio.
Ei kuulosta mitenkään kummalliselta vikapariskunnalta tuo EGR ja kaasuläppä. EGR:n kautta tulee kaasuläpän alle pakenevia kaasuja, joka sitten sotkee läpän alapuolen. Jossain vaiheessa läppä jää kanittamaan, jolloin ilmaa virtailee läpän ohi eri tavalla kuin kone toivoo -> mitä ihmeellisempiä vikakoodeja on tiedossa.
Oletko koittanut lukea koodeja jollain VCDS versiolla? VCDS osaa kertoa geneerisiä lukijoita paremmin mitä koodeja koneessa saattaa olla piilossa. Kaasuläpän tai uuden EGR:n sopeutukseen tarvii myös käsittääkseni olla rekisteröity tai täysi VCDS versio.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa