Moi.
Ostin taannoin käyttöautoksi hyvin säilyneen -91 1.6 bensagolfin. Kytkin kuitenkin oireilee hieman: ottaa todella ylhäältä ja auton liikkuessa kytkintä painaessa kuuluu rahiseva/kahiseva ääni, joka vaimenee auton lämmetessä. Ei kuitenkaan luista ollenkaan. Kytkin kuitenkin periaatteessa siis toimii mutta vaivaa mieltä. Autossa on itsesäätyvä kytkinvaijeri.
En tiedä autojen tekniikasta juuri öljyn -ja renkaanvaihtoja enempää mutta ilmeisesti koko kytkinpaketti olisi vaihdettava kerralla? Motonetissä on kahta lajia, tarvikepaketti ja sachs paketti joilla hintaeroa vajaa 30e. Riittääkö tarvikeosat vai kannattaisiko ostaa sachs?
Itsehän en tätä hommaa pysty tekemään vaan joudun teetättämään työn jossain. Eräältä huoltamolta kysyin tarjousta ja arvioivat hommaan menevän 3,5h. Pitääkö paikkansa?
Golf II kytkinremontti?
Valvoja: ffp jäsenet
Aika pitänee paikkansa, koti tallissa vaihdettiin G3 GTi autoon laatikko 5 tuntiin joten eiköhän tuo onnistu.
Osta sachs, tarvikkeet täytyy vaihtaa useammin ja saattaa olla ongelmia jousien kanssa. Sachs on hyvä.
Mutta ennen kuin vaihdatat sen koko paketin niin kannattaa se painelaakeri tutkituttaa. Siinä ei tartte irrottaa muuta kuin laatikon päästä semmonen läpyskä ja kytkin vaijeri + muita pikku hilppeitä ja tietenkin kuskinpuolen eturengas.
Laakeri on halpa vaihtaa, kytkin, jos ei kerran luista, niin kannattais miettiä vaihtaako vielä. Mulla ainakin on alkanut ensin luistamaan vähäsen ja silläkin on ajeltu vielä useita kuukausia. Sitten vasta vaihtoon.
Osta sachs, tarvikkeet täytyy vaihtaa useammin ja saattaa olla ongelmia jousien kanssa. Sachs on hyvä.
Mutta ennen kuin vaihdatat sen koko paketin niin kannattaa se painelaakeri tutkituttaa. Siinä ei tartte irrottaa muuta kuin laatikon päästä semmonen läpyskä ja kytkin vaijeri + muita pikku hilppeitä ja tietenkin kuskinpuolen eturengas.
Laakeri on halpa vaihtaa, kytkin, jos ei kerran luista, niin kannattais miettiä vaihtaako vielä. Mulla ainakin on alkanut ensin luistamaan vähäsen ja silläkin on ajeltu vielä useita kuukausia. Sitten vasta vaihtoon.
No 3,5 h on semmosta harrastelijatasoa. Ammattilaiselle vähintäänkin tarpeeksi aikaa. Kyllähän tuossa kannattaa levy ja asetelma uusia, kun ei kuitenkaan mistään jätti-investoinneista puhuta. Rahina ei vaan välttämättä korjaudu tuolla remontilla, vaan kytkimen painintangon neulalaakerit (laatikon sisällä) voivat myös pitää ääntä. Myös painelaakerissa voi olla häikkää. Sen voi vaihtaa ilman laatikon poistoa, ja vie aikaa about 15 minuuttia. Jos se ääni siis vie sielulta rauhan, niin kannattaa aloittaa painelaakerin vaihdolla.
Noin yleisesti ottaen voisi sanoa, että nuo oireet eivät vaadi mitään välittömiä toimenpiteitä. Ite varmaan vaihtaisin tuon painelaakerin, ja vaikka ääni ei poistuisi, ajaisin niin pitkään kunnes kytkin rupeaa luistamaan. Paljos autolla on muuten ajettu?
Ps. kytkinrempan yhteydessä kannattaa ehdottomasti uusia kampiakselin stefa ja laatikon puolen stefat, eikä sitten millään halvimmilla mahdollisilla stefoilla.
Noin yleisesti ottaen voisi sanoa, että nuo oireet eivät vaadi mitään välittömiä toimenpiteitä. Ite varmaan vaihtaisin tuon painelaakerin, ja vaikka ääni ei poistuisi, ajaisin niin pitkään kunnes kytkin rupeaa luistamaan. Paljos autolla on muuten ajettu?
Ps. kytkinrempan yhteydessä kannattaa ehdottomasti uusia kampiakselin stefa ja laatikon puolen stefat, eikä sitten millään halvimmilla mahdollisilla stefoilla.
Autolla on ajettu mittarin mukaan vajaa 200tkm. Tiedän, että näissä volkkareissa kytkin ottaa tyypillisesti ylhäältä mutta tämä nappaa vasta ihan lopussa. "Tyhjää" ei käytännössä ole.
Okei, pitääpä harkita jos tarkistuttaisin tuon painelaakerin ensin. En erityisesti hae remonttia, tahtoisin vaan varmistua siitä, että kaikki toimii kuten pitääkin ja samalla ennaltaehkäistä ikäviä yllätyksiä tien päällä.
Okei, pitääpä harkita jos tarkistuttaisin tuon painelaakerin ensin. En erityisesti hae remonttia, tahtoisin vaan varmistua siitä, että kaikki toimii kuten pitääkin ja samalla ennaltaehkäistä ikäviä yllätyksiä tien päällä.
Malttia
Kun ostin aikanaan v 97 Venton, niin ihmettelin samaa asiaa, kun hiukankin painoi kytkintä, alkoi irrotus heti. Kytkin ei kuitenkaan luistanut missään vaiheessa, joten annoin sen olla. Muutaman vuoden kuluttua repesi kytkin asetelmaa painava kynsi. En tässä vaiheessa vielä tiennyt vikaa miksi kytkin ei irrota, vaan otin vaihteisto/kytkin lohkon pois. Vikaa ei ollut kytkin systeemissä, mutta kuitenkin vaihdoin kaikki uusiksi. Tällä uusimisella ei ollut mitään vaikutusta irrottamisen suhteen, oli aivan kuin mitään ei olisi tehtykään.
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg Minulla vika oli osassa 12=revennyt. Osa 9 on kansi josta aiempi keskustelija mainitsi. Harkitse kuitenkin, kannattaako vielä tehdä mitään.
http://mikhauta.pp.fi/muut/golf3kytkin.jpg Minulla vika oli osassa 12=revennyt. Osa 9 on kansi josta aiempi keskustelija mainitsi. Harkitse kuitenkin, kannattaako vielä tehdä mitään.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa