Ohjeita kansiremonttiin??

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

Ohjeita kansiremonttiin??

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 19.1.2012 15:31

Auto:
VW golf 3 vr6 AAA -93

Eli onko kukaan löytänyt kúvallista ohjetta kyseisen auton kansiremonttiin? (eli siis lähinnä kannen irroitukseen) Helpottaisi kummasti hommaa kun tietäisi heti mitä purkaa ja missä järjestyksessä.

Uudempaan golffiin löysin varsinkin kattavat ohjeet mutta niistä nyt ei taida paljon apua olla ;)
Viimeksi muokannut RockinTetsi, 24.1.2012 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 19.1.2012 16:58

Oliko IV Golf VR6:n ohjeet ne mitkä löysit? Itse käytin niitä remontissa hyväkseni ja hyvin pärjäsi niillä, melkolailla samalla tavalla purkautuu osiin toi vanhakin... Tolta VR6 FAQ ketjusta löytyy edellämainittuun ohjeeseen linkki kun jaksaa selata :) Jos auto Kainuun alueella niin voin tulla kaljapalkalla avuksi ;D

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 19.1.2012 19:51

Joo noi samat ohjeet oli jotka löysin. Kiitosta vaan avun tarjoamisesta
Viimeksi muokannut RockinTetsi, 26.8.2012 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 19.1.2012 20:42

muistatko muuten mitä kaikkea purit pois ennenkuin pääsit itse kantta irroittamaan?

Tosta ohjeesta katsoen:

-Tyhjennä jäähdytysjärjestelmä
-Irroita ja ota akku pois
-Ilmanputsari koteloineen irti
-Tulpanjohdot + tulpat pois
-Moottorin muovit irti
-Imusarjan irroitus
-Pakosarjan irroitus
-Virranjakaja irti
-Apulaitehihna irti

Onko nämä kaikki tarpeellista poistaa? Tarviiko purkaa vielä jotakin muutakin ennen kuin pääsee kannen kimppuun?

Vinkkejä kaivataan :)
Viimeksi muokannut RockinTetsi, 19.1.2012 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 19.1.2012 20:44

Laita tännekkin jakoon elleivät ole maksullisia, pitäis kai itekkin joku lomaviikko ottaa pöydälle.

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 19.1.2012 21:40

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?4054146-DIY-MKIV-VR6-Headgasket-Replacement-Reinstallation

Tämä tais olla kyseessä, on tosiaan nelosgolffin joten tarvitsee vähäsen soveltamista. Ja kyllä aika pitkälle nuo kaikki pitää irrottaa.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 20.1.2012 6:35

No mitä nyt lisäksi tulee mieleen niin:

-Moottorin johtosarjan pistoke
-Termarille menevät vesiletkut
-Jakopään ylemmän ketjun kiristin
-Nokka-akseleiden hammaspyörät,itse laitoin tussilla pariin hampaaseen ja ketjun reikään merkit sekä parilla nippusiteellä pyörät ketjuun kiinni niin ei tarvinu arpoa jotta meneekö jako sekasi. Eli siis hammaspyörän pultin reiästä ketjun ympäri se nippuside... U know... :)

Jos haluaa helpottaa koneistajan työtä niin ottaa nokka-akselit ja nostimet veke.

Kamera on hyvä kampe, ottaa purkuvaiheessa paljo kuvia niin voi niistä tarkastaa että mikä tulee mihinki kasatessa jos ei muista (nimimerkillä; "kourallinen osia vailla paikkaa")

Ja ei tuo onneksi mitään rakettitiedettä ole, rohkeasti vaan nyppii osia irti mitkä on haitolla :>

Toivotan antoisia ja kutkuttavia remonttihetkiä :DD

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 20.1.2012 14:50

kiitoksia vinkeistä ja kannustuksesta, täytyy alkaa ajankanssa purkamaan niin eiköhän se siitä :)

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 20.1.2012 20:52

Sitten jäi vielä sanomatta...

Kannattaa varautua siihen että joudut vaihtamaan ohjurit ja seetit sekä venttiilivarrenkumit kanteen, mikäli haluat siitä kunnollisen. Kustanaa sellasen 500e toi remontti, ainakin täällä Kajaanissa...

Kannattaa puhaltaa öljykanavat kannesta puhtaaksi paineilmalla ennen asennusta, voi olla mahdollista että koneistamolla on jääny tavaraa johonkin... Ja jos mahdollista niin täyttää kannen öljykanavat sen jälkeen ko on kansi kiinni.

En tiedä että onko henkimaailman juttuja mutta itsellä sattu niin jotta nostajat hirtti kiinni... 500e meni verkonpainoksi, olisinkohan 1500-2000km ajanu sillä kannella remontin jälkeen. Seuraavaan kanteen tein edellämainitut varotoimenpiteet niin ei ongelmia.

Joku asiasta tietävä sanokoon jotta onko ihan huuhaata...

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 21.1.2012 12:10

Tuossa tänään jo pikkuhiljaa remonttia aloittelin. Milläs noi suuttimet lähtee irti? Itse tukin irrotin jo. En uskaltanut kauhealla voimalla niitä vetää...

EDIT:
Näköjään ihan vetämällä tulevat ulos, vaati vaan hiukan rohkeutta, nitkuttelua ja voimaa. Suuttimien alemmat tiivisteet menee näköjään vaihtoon...

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 22.1.2012 20:07

Joo ne on yleensä pirun tiukassa :>

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 24.1.2012 11:45

Sitten: Osaakos joku kertoa tuon AAA koneen kannen pulttien kiristysmomentit ja aukaisu/kiinni laittamis järjestyksen???

Vielä en ihan sinne asti ole päässyt mutta hyvä tietää näin valmiiksi...

netistä googlettelemalla löysin useita momentteja ja kiristys järjestyksiä, vaan kun ei uskaltaisi lähteä arvalla yrittämään :/

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 24.1.2012 16:46

Jos sulla on victor reinzin se uus kansipahvi niin siinä paketissa pitäis olla paperilappu jossa näkyy kirimisjärjestys ja momentit/asteet... Tässähän siis käytetään kirimiseen myös asteita, motonetista saa halvalla astemitan.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 24.1.2012 19:37

Tuossa näyttäis olevan:



Kuva

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 26.1.2012 13:25

kiitoksia kovasti. Muistatko/muistaako kukaan että pitääkö jakoketjun ylempi laahain jotenkin irroittaa ennen kuin se ylempi suojakoppa lähtee irti? kaikki pultit on irti mutta joku hanaa vastaan eikä se irtoa. Millä sen yleensäkkään saa löystettyä? Onko se se megaiso pultti siä kopan takakyljessä???

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 26.1.2012 14:07

Se megaisopultti on laahaimen kiristin ja pitää irrottaa ennen.

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 11.2.2012 20:47

tänään sain vihdostaviimein kannen irti. Hiukan pisti vaan ihmetyttämään tuo vanhan pahvin kunto. Eli pahvi täysin paskana vesikanavien kohdalta. Kuuluuko pahvissa tosiaan olla vaan noi pienet reiät noiden kanavien kohdalla vaikka kannessa kolot ovat paljon suuremmat? Mikäköhän tuollaisen "TOTAL FAIL:IN" pahville on aiheuttanut??? Oletteko edes ennen moista kenelläkään nähnyt?

Kuva
Vanha pahvi paikoillaan

Kuva
Kansi

Kuva
uusi pahvi[/img]

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 12.2.2012 0:48

Ja vielä: paljonkohan suunnilleen saa varata rahaa tuohon kannen tasohiontaan? Itse en ajatellut ottaa nokkia ja venoja pois vaan jättää purkaamisen ja kasaamisen koneistamon huoleksi. Mihinkä kannattaisi viedä tampereen lähettyvillä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2012 3:27

Tampereen alueella varmaankin vanhin ja tunnetuin on Tammer-Diesel. Hyvinkin kunnioitettava firma. Hinnasta en osaa sanoa, muttei välttämättä ole se halvin...

Ota ihmeessä ite kannesta kaikki irti koska muuten maksat siitä jotain 90 € alkava tunti kun joku muu ottaa. Eikä se vaikeata ole. Varoo vaan naarmuttamasta pahasti nostimen seinämiä.

Bilteman venttiilijousen puristimella oma 16v kansi on purettu jo pariin kertaan. Vähän se vaatii huolellisuutta, mutta järki päässä ja hätäilemättä se menee ekakertalaiseltakin hyvin.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 12.2.2012 4:08

Itse tein tällaisen hetken mielijohteesta kun piti kansi purkaa. On näppärä ja purkaa myös vinoventtiili-kannen tod joutuisasti. Mm tuollaisesta 8V kannesta päästää venttiilit pois reilussa minuutissa tuon ja magneettikynän avulla, joten helppo konsti kyllä säästää 90€.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 12.2.2012 11:50

No suosittelen kyllä vaihtamaan samalla venttiilien ohjurit, seetit ja venttiilivarren kumit... Ovat erittäin todennäköisesti vaihtokunnossa. Ittellä kannen oikaisu maksoi 80e, kannesta otin nokat ja nostimet irti, loput hoiti koneistamon jamppa... Kaikkineen tuo remontti maksoi n.500e johon siis kuului nuo ohjurit, seetit, kumit + työt.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 13.2.2012 20:21

Tiivisteestä ei saa mennä muuttamaan reikien kokoja, vaikka kannessa/lohkossa olisi isommat reiät. Se kannentiiviste ohjaa nesteen virtausta eri pyttyjen kohdilla.
Korroosio syö kannentiivisteen ennen pitkää, varsikin ton vanhan mallisen "massa"tiivisteen.

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 17.2.2012 10:15

Onko linkistä löytyvän kuvan osa YLÄketjun laahainkisko vai YLÄketjun ohjainkisko?

Toinen pultinkorvake oli murtunut ja tarvisi tietää että kumpaako lähden hakemaan...

http://www.ecstuning.com/ES268845/PriceAlert/

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 17.2.2012 16:28

Tänään sain kannen koneistamolta. Hintaa otti yhteensä 80€ (Sisälsi tasohionnan + uudet venttiilivarrenkumit ja purku/kasaustyön). Kansi oli muutamasta kohtaa syöpynyt kuopalle, koneistaja kehui että enempää ei uskaltanut höylätä ja ei kuulemma pitäisi menoa haitata. Tiedä sitten???

Kuva

Rasvanakki
-
Viestit: 248
Liittynyt: 18.9.2007 20:46

ViestiKirjoittaja Rasvanakki » 17.2.2012 20:17

Onko linkistä löytyvän kuvan osa YLÄketjun laahainkisko vai YLÄketjun ohjainkisko???


Siis tuo kisko on yläpään laahain/ohjain, kiristin on toisella puolella konetta lähempänä tulipeltiä. tuonhan voi vaihtaa irroittamatta laatikkoa.

Ps. vr6:sen ennaltaehkäisevää kansiremonttia itselläkin tiedossa kun kesä tässä koittaa:)

EDIT: tutkitko muuten tuota kannen "suoruutta" ennen koneistusta millään pitkällä viivoittimella tms, ?,
tuota Vr6 topiccia lukiessa huomasin että oli porukka montaa mieltä tuosta ja että tätä kantta ei oisi pakko koneistaa jos ei ole väärä ja tämän suoruuden saisi toki vielä tarkistettua itsekkin kun on ns. "palotilaton" kansi, vaikka olihan tässä sun tapauksessa tuota syöpymää niin toki tuli varmaan tarpeeseen tuo höylääminen :)
Ite en ajatellut viedä omaani koneistamolle jos kansi on vaan suora ja ei syviä syöpymiä löydy.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 17.2.2012 23:02

Eipä nuo syöpymät ole mitenkään kriittisillä kohdilla. Vesikanaviahan noissa kohdissa vain on ja kyllä se kansitiiviste jonkin verran myötäilee pintaa, vaikka olisikin hieman orkosta. Ei siellä vesitilassa kuitenkaan NIIN paljoa painetta ole kuumanakaan.
Lähellä liekkirenkaita/liekkirenkaiden kohdalla, tai aivan kannen ulkolaitaan asti jos olisi syöpymää, niin sitten olisi syytä huoleen. Ja eihän tohon nyt tule edes tota massapaska-pahvia, joten ei se pääse edes tuolla tavalla vettymään ja hapettumaan niinkuin edellinen.
Ja kunnon huuhtelu jäähdytysjärjestelmään + kunnolliset uudet nesteet sisään, niin lähtee ne loputkin liejut koneesta (varmaan vesikanavat täynnä tuota ruostepaskaa, kun kannentiivistekin oli tuon näköinen).

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 18.2.2012 8:35

Ei se ole laahain/ohjain, koska ne myydään erikseen. Eli se on siis joko laahain tai ohjain :D. Täytyy melkein varmaan vaan mennä tiskiltä kysyyn jompaakumpaa ja katsoa että mikä osa laatikossa on (fiilis on ku pikkupojalla jouluaatto aamuna) :D.

Sitten, en alkanut kannen suoruutta tarkastelemaan. Oli muutenkin pinta niin täynnä karstaa ja vanhan pahvin jäämiä että ei olisi saanut realistista kuvaa suoruudesta ennen huolellista puhdistamista. Ja itse olen ymmärtänyt, että alumiininen kansi olisi aina tasohiottava, tiedä sitten???

Joo näin se koneistajakin arvioi, että koska syöpymät vesikanavien välissä niin ei luulisi haittaavan. Ja vielä suora lainaus "Ei muutaku pajottaan vaan" :D

Tuoms
-
Viestit: 88
Liittynyt: 21.4.2010 22:56

ViestiKirjoittaja Tuoms » 18.2.2012 11:22

Veikkaisin, että tuo on ohjain ja se toinen mikä ketjun kiristää on laahain.

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 18.2.2012 13:44

Näin minäkin epäilisin, täytyy käydä kyseleen kun taas kerkeää.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 20.2.2012 22:21

Kyllä se on tuo ohjainkisko joka tuossa kuvassa... Ja tuota englantia kun taivuttelee på svenska niin sehän on ihan selvästi ohjainkisko :)

Ja nuo syöpymät ei tosiaan haittaa mitään, itsellä oli samanlaiset kannessa, eivätkä ole aiheuttaneet ongelmia.

Mitä tuohon kannen suoruuden arpomiseen tulee niin kannattaa hipasta siivu pois kannesta, mielestäni väärä paikka säästää rahaa... Sitte vasta lippalakki pyöriiki päässä ko oot remontin tehny ja kansi sattuukin olemaan "mittailuista" huolimatta kiero ja aiheuttaa ongelmia. Tästä voi toki olla toistakin mieltä.
Koneistamon setä ainakin tuumasi että ei oikein ole muuta varmaa tapaa varmistaa tuo suoruus kuin ottamalla siivu poies, tiedä sitte puhuiko paskaa ;)

pauke85
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.1.2011 12:53

vr6

ViestiKirjoittaja pauke85 » 26.2.2012 15:15

KuvaKuvaKuva
tuossa muutama kuva josta vois olla apuja ainakin kasatessa

on vaan niin paksu kirja et ei saa scannattua koko sivua

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 27.2.2012 14:10

Kiitoksia vaan mutta auto alkaa oleen jo kokolailla nipussa. Imusarja ja muuta pientä vielä niin saa kääntää avaimesta. Autossa oli muuten ollut jako hampaan verran pielessä. Saa nähdä kuinka vaikuttaa kun nyt se on kohdillaan.

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 27.2.2012 14:11

Kiitoksia vaan mutta auto alkaa oleen jo kokolailla nipussa. Imusarja ja muuta pientä vielä niin saa kääntää avaimesta. Autossa oli muuten ollut jako hampaan verran pielessä. Saa nähdä kuinka vaikuttaa kun nyt se on kohdillaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.2.2012 14:29

Vai onko se nyt hampaan verran pielessä? :D

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 27.2.2012 16:31

niinpä :D. Ei kyllä sen nyt pitäisi olla oikein. Ala jakomerkkiä en löytänyt hihnapyörästä, lohkosta kylläkin. Vauhtipyörän puolelta merkit löysin ja netistä ohjeet nokkien asentoon. nyt pitäisi (huom. pitäisi) olla jako kohdillaan. Pieni jännitys momentti kyllä voi olla ensimmäisen kerran avainta vääntää :) Ja tosiaan toista nokkaa käänsin hampaan verran.

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 29.2.2012 17:24

Nyt olis auto kokolailla nipussa. Puuttuu vielä tulpanjohdot, akku ja nesteet. Milläköhän noi tulpanjohdot olis tarkotus tuonne tulppiin työntää kun ovat aivan perskuleen syvällä?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.2.2012 17:48

VR6:ttä näkemättä, meniskö ne kahdella leveällä tasapäisellä ruuvarilla?

Klonksvaagen
-
Viestit: 1158
Liittynyt: 1.4.2007 19:09

ViestiKirjoittaja Klonksvaagen » 29.2.2012 18:06

Nyt olis auto kokolailla nipussa. Puuttuu vielä tulpanjohdot, akku ja nesteet. Milläköhän noi tulpanjohdot olis tarkotus tuonne tulppiin työntää kun ovat aivan perskuleen syvällä?

Siinä konepellin tukitangossa on ainakin joskus ollut sellainen muovinen työkalu tulpanjohtoja varten. Jos on kalu hukassa vaikka sitten H. Jormalaisen ohjeen mukaan.
Tulpanjohtojahan ei kannata sieltä mätänetistä kelkkoa, jos et ole samontein hävittämässä...

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 1.3.2012 8:59

Tuon kalun tosiaan pystyy sopivasta putkesta tekemään itsekkin... Itellä ei tosin onnistunu, hermot meni niin tilasin arz-tuningista kyseisen työkalun, hintaa oli jtn 30-35e.

Mikäli ei raaski tuota kalua ostaa ja on peukalo keskellä kämmentä kuten minulla, saa johdot paikoilleen suht tuskattomasti imusarjan ollessa irti ja pujottelee piuhat imusarjan reikien läpi samalla kun laittaa sitä paikoilleen... Tosin jos imusarja on jo paikoillaan niin se on sitte asia erikseen :D

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 1.3.2012 15:48

Kiitoksia Klonksvaagen :D.... Olen ihmetellyt aiemmin että mikähän tuon muoviputkilon tarkotus on (meinasin sen jopa heittää siitä viime kesänä roskiin killumasta)... Kyllä kävi kätevästi :)))

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 1.3.2012 16:24

Itse rikoin omani vkl, tai ainakin oli kulunut niin paljon ettei pure enää. Slämitiltä näyttää saavan 30€ uuden. Ebaystä yritin käytettyjä kattoa, mutta tulee kalliimmaksi tilata käytetty kun uusi.

Noppis
-
Viestit: 327
Liittynyt: 17.9.2006 18:26

ViestiKirjoittaja Noppis » 1.3.2012 17:15

Oman auton entinen omistaja vissiin kans ihmetelly muoviputkilon tarkoitusperää ja heivannu mäkeen, ei nimittäin ollu mistä ottaa =D

Se alkuperäinen nahkahousujen potenssituki on aika heikkoa tekoa, metallinen parempi :>

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 1.3.2012 19:31

Huomenna olisi kohtalon hetki :). Eli käyn hakemassa vielä uudet öljyt, suodattimen ja jäähdytinnesteet, vaihdan ne ja sit saa käynnistää ensimmäisen kerran remontin jälkeen.

Katselin että motonetissä olis tarjouksessa Shell Helix Plus HX7 5W-40 synteettinen moottoriöljy. Onko kellään kokemuksia kyseisestä litkusta? Jostain luin että visko suositus olisi 0w-40 tai 5W-40. Öljytilavuus kaiketi 5,5 Litraa?

Vanhat jäähdytinnesteet olivat punaiset, joten ajattelin sellaiset laittaa nyttenkin. Jäähdytysnesteiksi ajattelin tätä http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-9865

topcatti
-
Viestit: 513
Liittynyt: 7.2.2011 10:16

ViestiKirjoittaja topcatti » 1.3.2012 20:01

6l on öljytilavuus.

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 2.3.2012 23:00

Selvän teki. Tänään auto koekäytetty ja hienosti tuntui käyvän. Koeajoa en vielä päässyt suorittamaan, koska auto on vielä toistaiseksi liikennekäytöstä poistossa. Nyt väliaikais kulkine myyntiin ja sit taas vr:rä kovaan ajoon.

Kiitoksia kaikille asiantuntevista kommenteista. Täältä tähän tälläerää :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.3.2012 23:22

Etkä muka edes korttelin ympäri koittanut tuliko tehoa lisää? :}

RockinTetsi
-
Viestit: 108
Liittynyt: 12.5.2011 6:21

ViestiKirjoittaja RockinTetsi » 3.3.2012 8:08

mieli teki mutta ei uskaltanu, mun tuurilla olis sheriffi ollu kuitenki heti mutkan takana kytiksellä :)))


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa