Golf 3 sammui ajosta ja sähköt hävisivät...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

Golf 3 sammui ajosta ja sähköt hävisivät...

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 15.1.2012 15:22

Johan tempun teki tuo jo luotettavan kulkineen leiman saanut käyttis...Kyseessä 1.8 ABS-moottorilla varustettu yksilö...Hiljentelin autolla riteykseen kytkin pohjassa ja auto tyhjäkäynnillä, kunnes kulkine yhtäkkiä ollenkaan varoittelematta sammui...Tässävaiheessa mittaristossa paloi tietty kaikki varoitusvalot, kuten kuuluukin...Käytin virrat pois päältä ja käänsin ne avaimesta takaisin, mutta mitään ei tapahtunut...Virrat hävisivät siis kokonaan...

En ole vielä päässyt tutkailemaan autoa sen tarkemmin, mutta mistä vikaa voisi lähteä etsimään...?Virtalukon pohja...?Onkos tuossa jokin pääsulake/rele, jonka palaminen voisi aiheuttaa tuon...?Maadoituspisteet pitää myös käydä läpi...Ehdoituksia...?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 15.1.2012 16:03

Akun kengistä tutkimukset liikkeelle, sitten maadotukset ja virtapiuhat. Tuskimpa tuolla mitään sen vakavempaa on..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.1.2012 16:26

Aikalailla samoilla oireilla oma auto temppuili, "vikana" löystynyt akunkenkä kuten Jak3 jo tuossa laittoikin.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 15.1.2012 23:37

tai virtalukonpohja?

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 16.1.2012 19:58

Akunkengät ja maadoituspisteet tarkistettu ja putsattu, kaikki OK...Lisäksi ajoin akkutesterillä akulle testiohjelman läpi, ja sen mukaan akku on OK...Hieman tarkennuksia tuohon ensimmäiseen postaukseen; autoon tulee siis sähköt siltä osin kuin ei tarvi avaimesta kääntää virtoja päälle...Eli valot, sähkökäyttöinen keskuslukitus, varoitusvilkut jne. toimii...Mutta virta-avainta kääntämällä ei tapahdu mitään, mittaristo mukaan lukien...Eikös tämä kohdista siis epäilykset virtalukon pohjaan...?Kävin jo hakemassa uuden, mutta hieman alkoi masentaa kun lueskelin millainen savotta tiedossa...:(

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 16.1.2012 23:08

Ei siinä muuta savottaa ole ku se holkki, joka maksaa uutena jotain 20€.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 17.1.2012 7:35

Hmmm, itse ajattelin kyllä tehdä tuon homman "helpoimman" kautta:

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ch-install

http://www.vaglinks.com/Docs/VW/MKIII/V ... nt_DIY.pdf

Eli rattiakseli irti ja sitä kautta...Ainoa mikä tuossa saattaa alkaa ahdistamaan, on nuo pallokantaiset pultit...jos eivät suosiolla lähde lukkopihdeillä...Ohjeessa suositellaan olemaan varovainen niiden kanssa, vissiin kohtuu pehmeää materiaalia...

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 17.1.2012 20:37

Virtalukon pohja vaihdettu ja taas toimii...:) Yllättävän nopea ja helppo ko. osa vaihtaa yllä olevien ohjeisen mukaisesti...


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa