Corradon ABS:it täysin hukassa!

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

VWG60
-
Viestit: 70
Liittynyt: 8.12.2008 0:35

Corradon ABS:it täysin hukassa!

ViestiKirjoittaja VWG60 » 14.1.2012 23:08

Eli joudun kysymään täältä Corrado "tietäjiltä", että mikähän on "yleisin" syy, kun ABS:it ei toimi. Ne ei siis todellakaan toimi ja mielenkiintoista on se, että kun auton laittaa käyntiin niin merkkivalo sammuu hetken kuluttua niinkuin pitääkin. Mutta n. 2-3 minuuttia ja syttyy uudestaan ja "tillottaa" palaa seuraavaan sammutukseen saakka ja sama toistuu uudelleen. Tietämättömänä kysyn, että missä se ABS:in boxi sijaitsee, voisiko vika olla siellä ja kuinka kalliista "laatikosta" on kyse..? Kiitos kaikille, jotka pitävät ns. yhtä ja suostuvat neuvomaan!

Ike
-
Viestit: 3225
Liittynyt: 7.11.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Ike » 14.1.2012 23:29

Mutta n. 2-3 minuuttia ja syttyy uudestaan ja "tillottaa" palaa seuraavaan sammutukseen saakka ja sama toistuu uudelleen.
Syttyykö valo auton ollessa ko. ajan ajamattomana paikoillaan vai ajettaessa, vai sekä että? Ainoa Corradon ABS-vika omalla kohdalla on ollut abs-hammastuksen tukkoisuus kaikenkarvaisesta liasta ja lastusta, anturit ja niiden etäisyydet kannattanee mitata.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 14.1.2012 23:35

Myös lopussa olevat pyöränlaakerit aiheuttaa tota. Jos siis syttyy kun lähtee ajamaan.

VWG60
-
Viestit: 70
Liittynyt: 8.12.2008 0:35

ViestiKirjoittaja VWG60 » 14.1.2012 23:43

Valo syttyy sekä ajamattomana, tai ajettaessa. En usko, että kyse on antureista (jo tarkistettu), mutta toi likaisuus voisi päteäkin, kun edellinen omistaja hyvä jos renkaat saanut itse vaihdettua. :( Tosin en itsekkään tiedä vielä kovin paljon näistä Corradoista, eli kysynkin näin tyhmästi, että mistä abs:n hammastuksen liasta puhuit? (missä suurin paska näkyy ja vaikuttaa)

VWG60
-
Viestit: 70
Liittynyt: 8.12.2008 0:35

ViestiKirjoittaja VWG60 » 14.1.2012 23:49

Tää Ikoselle: en usko kyllä tuohon teoriaan, koska laakerit jämäkät, eivät pidä yhtään ääntä ja miten voisi olla mahdollista, että jarrupoljin ei todellakaan edes "väpätä", eli siinä on niinkun tavan jarrut. :( Ei se ny ton takia mettään mene, jos/kun on tullu ajettua autolla n. 15 vuotta, mutta katsastus lähenee... :(

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 15.1.2012 0:46

mulla oli corradon abs-merkkivalovika, juuri samankaltainen vika kuin VWG60 ja vika oli: pyöränlaakeri väljä ja vika siis korjantui kun vaihtoi laakerin
,

_AttiTude_
-
Viestit: 81
Liittynyt: 21.7.2011 12:15

ViestiKirjoittaja _AttiTude_ » 15.1.2012 11:47

tuo kehä joka antaa abs-anturille tiedon että rengas pyörii voi myös olla irti, aiheuttaa vikatilan (valon syttymisen) ja häipyy kun käytät autoa sammuksissa. Itsellä oli kehä kokonaan irti. Tuo kehä on vain takarenkaissa joka voi lähteä irti, se on vain painettu siihen laakeripesän "päälle" tavallaan, selviää kun ottaa renkaan irti ja sen navan esille. ja testaat lukkojarrutuksella että abs pumppu ei ruksa yhtään?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa