golf mk2 korkeammaksi?
Valvoja: ffp jäsenet
golf mk2 korkeammaksi?
eli kuinka sais korkeutta golffiin lisää? näin talvella ja metsäteitä ajellessa kaipaisi maavaraa enemmän kuin normi jousilla?? eli rengastus tarkoitus pitää 14" mutta käykö jostain mallista pidemmät jouset?? onko joku korottanut joskus?
Mutuna heittäisin, että samanmittaiset on Mk3:ssa ja Variantin taka-akselin rakenne on vähän erilainen. Jäykemmät ovat varmasti. Myös umppari-Passatista vois jouset ja iskarit sopia. Muistaakseni jossain myytiin Mk2:n "heavy duty" -takajousina Passatin normijousia.
Vähän jäykempää, mut mitoiltaan samaa alustaa saa myös mk1 Toledoista. Toledon omamassa on luokkaa 1100 kg (autowiki sanoo 1015-1230, kun Golfissa se on 900 kg:n tienoilla. Passatit taitaa olla n. 1200 kg.
Vähän jäykempää, mut mitoiltaan samaa alustaa saa myös mk1 Toledoista. Toledon omamassa on luokkaa 1100 kg (autowiki sanoo 1015-1230, kun Golfissa se on 900 kg:n tienoilla. Passatit taitaa olla n. 1200 kg.
Tämmöstä pojat on puhunu tääl foorumeil ko.jousista:
ja laittamalla "vahvistetut" jouset alle ni maavara kasvaa pikkasen. niin ja rengas profiilia korkeemmaksi niin paljon kun kaariin mahtuu (jättämällä tietenkin lumivaran) Itselläni on 175/65R14 ja sinne kyl menis 175/70R14 tai 185/70R14 just ja just :)
Autohan menee eteen päin niin kauan kuin vauhtia riittää, ei jää mahastaan kiinni ja renkaat puree :)
Rasmuscom
Golf 2 1,6 Dsl 5d
Lähetetty: 30.1.2008 12:42 Viestin aihe:
Ja mitenkäs se nyt olikaan....
Sopiikos Golf 2:seen uudemman Golf 3:n /Venton jouset heittämällä ?
Eteen ? / taakse ?
Ja tietääkö ken, mikä lie Golf3 /venton jousen
ainesvahvuus vakio / kuormajousella ?
Eli tarkoitus olis saada hieman enemmän jäykkyyttä (erityisesti taakse)
jousen paksumman ainesvahvuuden myötä.
ifa
Audi S2 -94
Lähetetty: 30.1.2008 12:49 Viestin aihe:
Sopii heittämällä.
Rasmuscom
Golf 2 1,6 Dsl 5d
Lähetetty: 31.1.2008 10:24 Viestin aihe:
Mikähän niissä uudemmissa Ventoissa -95 --> on
takajousen ainesvahvuus /jousen pituus ?
(tavallisella / kuormajousella)
ifa
Audi S2 -94
Lähetetty: 31.1.2008 13:47 Viestin aihe:
Tavallinen jousi Golf/Vento: 10,25mm. ja 342mm.
Variant golffin takajousi: 11,5mm. ja 375mm.
Variant vahvistettu:11,9mm. ja 390mm.
tuommoista tietoa antaa ainakin yksi katalooki.
ja laittamalla "vahvistetut" jouset alle ni maavara kasvaa pikkasen. niin ja rengas profiilia korkeemmaksi niin paljon kun kaariin mahtuu (jättämällä tietenkin lumivaran) Itselläni on 175/65R14 ja sinne kyl menis 175/70R14 tai 185/70R14 just ja just :)
Autohan menee eteen päin niin kauan kuin vauhtia riittää, ei jää mahastaan kiinni ja renkaat puree :)
185/70 R14 (halkaisija 61,5 cm) mahtuu pyörimään ihan vakiojousillakin, jos eivät ole ihan täysin väsähtäneet. Tietysti lumessa ei taas leveys ole oikein hyvä juttu. 175/80 R14 (halkaisija 63,6 cm) voisi olla hyvä vaihtoehto, jos tosiaan saa vähän ylemmäs nostettua. Tuolla rengaskoolla ei tietysti tarjontaa oo ihan hirveästi.
paljos maavaraa tuolla setillä? ja onko sulla paikoillaan "vahvistetut" jouset?ja laittamalla "vahvistetut" jouset alle ni maavara kasvaa pikkasen. niin ja rengas profiilia korkeemmaksi niin paljon kun kaariin mahtuu (jättämällä tietenkin lumivaran) Itselläni on 175/65R14 ja sinne kyl menis 175/70R14 tai 185/70R14 just ja just :)
Autohan menee eteen päin niin kauan kuin vauhtia riittää, ei jää mahastaan kiinni ja renkaat puree :)
Mulla on neliveto golf mk2 (syncro) ja siinä on jo vakiona vahvistetut jouset. 25cm pehmeessälumessa ei ole mitään ongelmaa mennä ja renkaina dayton dw700 nastat 175/65R14 09/2010 tehdyt kumit.
maavaraa on n.20cm.
Tarkoituksena minullakin ois vähän nostaa jollain coilover sarjalla joka on säädettävä +30mm--120mm ja rengastaa isommilla kumeilla (ei vanteilla) tuota nelikkoa.
kesäksi siihen on tulossa countryn alkuperäset speedline 15"vanteet 195/65 profiililla ne tietääkseni menee sinne just ja just.
Iskarit tällä hetkellä on monroet 2v vanhat ja jouset on alkuperäset hd-jouset.
tämmönen kumisetti ois haaveena: http://www.bfgoodrich.fi/bfgoodrichfi/fi/renkaat/rengaskoot/20080204175996.html 215/75R15 :)
maavaraa on n.20cm.
Tarkoituksena minullakin ois vähän nostaa jollain coilover sarjalla joka on säädettävä +30mm--120mm ja rengastaa isommilla kumeilla (ei vanteilla) tuota nelikkoa.
kesäksi siihen on tulossa countryn alkuperäset speedline 15"vanteet 195/65 profiililla ne tietääkseni menee sinne just ja just.
Iskarit tällä hetkellä on monroet 2v vanhat ja jouset on alkuperäset hd-jouset.
tämmönen kumisetti ois haaveena: http://www.bfgoodrich.fi/bfgoodrichfi/fi/renkaat/rengaskoot/20080204175996.html 215/75R15 :)
htm: http://www.nordenrengas.fi/Talvirenkaat_Kitkarenkaat_14_tuumaa_175-80-14/cat/4357 tuolta löyty pari rengasta jotka ois 175/80R14 mutta kitkoja tosin ;(
Kylhän tuota 175/80 R14 -kokoa näköjään on, ainakin Falkenia ja Gislavedia saa ihan nastallisina.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Countryn tolpat taitaa olla noin 20 cm pidemmät, että ei ehkä ihan heittämällä mee.
Tää juttu rupesi kiinnostamaan ihan tosissaan ja ryhdyin silmäilemään Fixuksen nettikaupan luetteloa. Siellä on aika kivasti jousien mitat, vaikka käytettävyyttä ei voi kehua.
Esim. tällaista tietoa:
Golf 1,6 td etujousi:
Paksuus Ø 12,5 mm, ulko Ø 136 mm, korkeus 356 mm
takajousi:
Paksuus Ø 10 mm, ulko Ø 108 mm, korkeus 343 mm
Passat 1,9 td etujousi
Paksuus Ø 12,25 mm, ulko Ø 138 mm, korkeus 381 mm
takajousi
Paksuus Ø 11 mm, ulko Ø 111 mm, korkeus 400
Tuolla sais jo eteen 25 mm ja taakse 57 mm (plus jäykemmän jousen takia pienempi kasaan puristuminen) korotusta. Joku viisaampi voinee vahvistaa/kiistää, mut oon siinä käsityksessä, että umpparin iskaritornien pitäisi kiinnitysten puolestaa käydä suoraan kakkikseen.
Ite ainakin ostasin jostain edulliset passatin purkutolpat ja kokeilisin niillä miltä näyttää, eli jääkö perä pahasti pystyyn.
EDIT: Ja ennen kaikkea pitäis kokeilla miten hirveältä jäykemmät jouset tuntuvat metsäteitä kolutessa.
Tää juttu rupesi kiinnostamaan ihan tosissaan ja ryhdyin silmäilemään Fixuksen nettikaupan luetteloa. Siellä on aika kivasti jousien mitat, vaikka käytettävyyttä ei voi kehua.
Esim. tällaista tietoa:
Golf 1,6 td etujousi:
Paksuus Ø 12,5 mm, ulko Ø 136 mm, korkeus 356 mm
takajousi:
Paksuus Ø 10 mm, ulko Ø 108 mm, korkeus 343 mm
Passat 1,9 td etujousi
Paksuus Ø 12,25 mm, ulko Ø 138 mm, korkeus 381 mm
takajousi
Paksuus Ø 11 mm, ulko Ø 111 mm, korkeus 400
Tuolla sais jo eteen 25 mm ja taakse 57 mm (plus jäykemmän jousen takia pienempi kasaan puristuminen) korotusta. Joku viisaampi voinee vahvistaa/kiistää, mut oon siinä käsityksessä, että umpparin iskaritornien pitäisi kiinnitysten puolestaa käydä suoraan kakkikseen.
Ite ainakin ostasin jostain edulliset passatin purkutolpat ja kokeilisin niillä miltä näyttää, eli jääkö perä pahasti pystyyn.
EDIT: Ja ennen kaikkea pitäis kokeilla miten hirveältä jäykemmät jouset tuntuvat metsäteitä kolutessa.
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... -Roll-Call
Postaan taas tämän Vortexin korotusthreadin. Kuvia ja speksejä löytyy..
Postaan taas tämän Vortexin korotusthreadin. Kuvia ja speksejä löytyy..
vw golf mk2 ja vw country on ihan eri vehkeet vaikka niissä onkin sama kori ja moottori. countryn tolpat ei sovi golf mk2 etuvetoon ja nelivetoon (syncro, mikä btw minulla on) koska ne on liian pitkät mutta syncroon menee etuvetosen etutolpat ja toisin päin koska ne on samat. takana taas on pitempi iskari ja lyhyempi vahvistettu jousi (mutta ei sama mitkä countryssa) ja vielä en ole keksiny missä vag konsernin vehkeessä ois sama tolppa josta vois etsia vara osia ;)
jotkut country kuskit on modannu eteen ja taakse kiinnike kohtia jotta ne on saanu etu vetosen kakkiksen iskarit ja jouset sopimaan jotta vehkeiden huoltaminen tulis halvemmaksi :)
ja htm tota umppari pasuunan tolppia vois kokeilla :)
jotkut country kuskit on modannu eteen ja taakse kiinnike kohtia jotta ne on saanu etu vetosen kakkiksen iskarit ja jouset sopimaan jotta vehkeiden huoltaminen tulis halvemmaksi :)
ja htm tota umppari pasuunan tolppia vois kokeilla :)
eli eteen menee suoraan g3 etumcperson paketti ja taakse menee b3wagon takaiskari+jousi+ g2/g3ylälautanen/laakeri....
jeps kyl noilla saa jo korkeutta ja jäykkyyttä ihan hyvin perus kakkikseen :)
mutta mistäs saatas syncroon samanlainen "kokoa itse" paketti taakse ;) ku noi orginellit on harvinaisia ja kalliita....
jeps kyl noilla saa jo korkeutta ja jäykkyyttä ihan hyvin perus kakkikseen :)
mutta mistäs saatas syncroon samanlainen "kokoa itse" paketti taakse ;) ku noi orginellit on harvinaisia ja kalliita....
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 122 vierailijaa