vw jetta 1989 & vw polo 1989

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

vw jetta 1989 & vw polo 1989

ViestiKirjoittaja Timbee » 30.12.2011 1:45

Tuli heräteostona hommattua tommonen leimassaan oleva jetsoni...

Löytyy käännettyä peltivannetta ja vissiin rälläkkämadalluksen joku tehnytkin...

oikeen kisasella 1.6 kaasarikoneella höystettynä...

tarkoitus olisi ruveta tekemään jotain aivan älytöntä ;)

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Timbee, 14.2.2012 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 30.12.2011 2:11

Suunnitteilla olisi
-ruostekonepelti
-madallusta
-valojen tummentelua

ja jotain muuta pientä

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.12.2011 2:47

  • ruostekonepelti: So last season
  • madallusta: Ei liikaa kuitenkaan?..
  • valojen tummentelua: Olisko tääkin jo joskus nähty?
ja jotain muuta pientä
Tuohan ei ole vähäpäästöinen? Tee siitä sellainen mukavan ylävireinen hiilivetyrunsaudensarvi? Kireä nokka, avara putki ja asianmukaiset kaasuttimet? Hauskuuskerroin luulisi olevan kohdallaan. Sit vaan alustasta iskarit puslat ja nivelet kuntoon niin aina paranee ;)

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 30.12.2011 2:58

ei kuulemma ole KATtia tossa....

golffin pyöreet tuikut tohon tulossa on ;)

takalasit on joku tummentanutkin, mutta SPRAYllä....
ompahan tummat....

EDIT

pohjaan joutuu pari lappua laittamaan näiden vedenpoisto tulppien seutuun ja helmaan pienet laput sekä molemmat takakaaret vaihtoon...

Oiskohan helppo laittaa noi mk1 golffin kaaret?

Kenties mattamustalla sitten loppu auto

EDIT2:
Jos joku tunnistaa auton entisekseen niin eikun historiatietoutta tänne näin...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.12.2011 4:41

Miten olis sellainen lähes vakio 13-tuumainen rengastus, hyvin pieni madallus mutta jäykkyyttä enemmän, sitten tuollainen 80 kW nurkille viritys?

Potentiaalinen sleeper, kuten jotkut sanoisivat. Sellainen liikennevaloissa yllättäjä...

Itsellä olis haaveissa joskus löytää runsaspäästöinen 1,8 G/J Synchro josta voisi lähteä jalostamaan mieleistä hauskanpitolaitetta ;)

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 1.1.2012 23:04

näillä näkymin tulossa on joku pikku turbo tuonne pellin alle :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 2.1.2012 11:06

Sit vaan alustasta iskarit puslat ja nivelet kuntoon niin aina paranee ;)
Ei kannata pilata hyvää tuunausta. rälläkällä madallettua ei korjata ajokuntoon muuten kuin jouset vaihtamalla, BTDT.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 2.1.2012 23:36

joo-oh... konepelti on ny kirkkaalla pellillä ja on valmis ottamaan vastaan ruostetta...
ksenonit on tällä hetkellä paikoillaan....

ElektrikMekanik
-
Viestit: 209
Liittynyt: 25.12.2010 7:22

ViestiKirjoittaja ElektrikMekanik » 3.1.2012 22:04

Kaadas kuule vaik olvin vichyä siihen nii alkaa muuten ruostuun, sikäli ainakin kun omakohtaiset empiiriset kokemukset antavat näin olettaa.

Ei näy kuvat jostain syystä. Tais näkyä viel eilen.

Hohhoijjaa.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 3.1.2012 23:53

onkohan sitten sivusto nurin?

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 4.1.2012 20:24

mimmonen homma vaihtaa jarruputket edestä taakse asti?

Neunii
-
Viestit: 644
Liittynyt: 29.1.2009 12:48

ViestiKirjoittaja Neunii » 4.1.2012 22:12

Eipä se mikään paha rasti ole. Nehän ovat pohjassa kiinni vain painamalla klipsuissa, eniten työtä vaatii vanhojen jumiutuneiden liitosten avaaminen . Vanhat putket vaan pois ja uudet taivuttelee mallin mukaan tilalle.

Elementti
-
Viestit: 717
Liittynyt: 22.11.2008 20:37

ViestiKirjoittaja Elementti » 5.1.2012 10:14

Mitä näitä tänne näytille laittaa, jos samaan aikaan on nettiautossa myynnissä? Laitat "Myydään" osioon myynti-ilmoituksen. Turha tämmöstä sepostusta tehdä.

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 6.1.2012 20:26

Ei sitä minun ou pakko myyvvä, koko ajan sille jotain tehään...

kuten nyt on alkamassa hitsaushommat yms...

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 9.1.2012 19:58

Uudet jarruputket laiteltu, kulkevat nykyään sisäkautta...
golffin valot ja maski ja lukkopeltikin löysi tiensä sekä konepelti on ruosteinen...

Kuva

Kuva

Vielä tulossa madallus, sinkkupyyhin yms. jotain pientä

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 10.1.2012 21:19

Mitenkä mahtaa etu/takapuskurit lähtee irti?
Myös puskurin runko?

Edestä löysin jonkun 13mm mutterin mutta rupes pyörimään se pulttikin...

MK2Jan
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.3.2011 19:26

ViestiKirjoittaja MK2Jan » 16.1.2012 0:49

Etukelkan kanssa samoissa kiinnikkeissä tuo etupuskuri. yhteensä 4kpl 17mm kantasia pultteja

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 21.1.2012 2:39

hiljasta on ollut elo volkkarin kanssa, mutta aamusta muuttuu tilanne...
Eli hommana on nyt ruveta peltitöihin...

Hitsattavaa:
-pohjassa
-helmoissa
-takakaaret vaihdetava
-takapyöränkotelossa
-takarunkopalkissa

Sitten olisi toki vielä alustasarjan osto, maalaus ja jotain muuta pientä...

Kulutusosia vaihdella pitää myös eli etujarruletkut, levyt + palat eteen ja taakse jarrukengät + käsjarruvaijjerit...

Katsastuksen yhteydessä sitten muutoskatsastaa alustalle ja muuttaa samalla 2 paikkaseksi tämä, eli takapenkit pois

Hieman jopa suunniteltu moottorin vaihtoa johonkin 1.8 gti:n tekniikkaan? tai sitten vaan parempikuntonen 1.6 tuonne...

Weberin kakskurkkunen kaasutin odottaa, että tekis sovitelaipat ja ja laittas kiinni...

väriksi tulee todennäköisesti mattavihree, tosin noista kylkilistoista alaspäin on mustaa...

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 26.1.2012 23:38

pohja hitsattu, oli se melko hapanta....

kuvia en kylläkään muistanut ottaa, mutta jos saat suunnilleen koko jalakatilat hitsata uudestaan niin lahoha se on...

Kauko-ohjattu keskuslukko on etuoviin asenteilla, takaoviin ei ole eikä tule kun muuttuu kaksipaikkaiseksi...

Jos jollakin tarjota edullisia GTI:n tai VR6:sen etupenkkejä niin saa tarjota...

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 1.2.2012 0:46

kone kilkattaa alakerrasta, joten nyt sitten laitan 1.8 kakkikksen koneen...

onko jollakin jotain lappua laittaa mistä näkee alustan/jarrujen erot ihan katsastuksen takia?

kone on tosiaan normaali 1.8 ei siis gti tai muukaan tämmönen..

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 8.2.2012 0:09

Tämä keksintö odottaa motivaatiota tuolla lumihangessa...

Tällä hetkellä on vw polo coupe 1.3 ja 1989...

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 14.2.2012 19:36

Polosesta kuvaa...

eli 1989 vuoden 1.3 kaasari polo, weberin kaasuttimella...
takana madallusjouset, vielä eteen vaihtamatta..

koriltaan paljon parempi kuntonen kuin jetta...

Kuva

Kuva

Timbee
-
Viestit: 219
Liittynyt: 30.7.2010 1:59

ViestiKirjoittaja Timbee » 27.2.2012 16:15

Jetta myyty, polosen tarina jatkuu


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa