Golf V, mutta millä moottorilla?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Skinkan
-
Viestit: 77
Liittynyt: 30.1.2004 8:45

Golf V, mutta millä moottorilla?

ViestiKirjoittaja Skinkan » 8.1.2012 13:50

Olen aikeissa hankkia käytetyn V-korisen Golfin ja vm. 05-08 tuntumassa.

Kysymys kuuluu, että millä moottorilla tollainen ihan perus kakkosauton rooliin tarkoitettu vehje kannattaa hankkia? Siis sellainen moottori, joka kuljettaa vaivattomasti ja on mahdollisimman hyvämaineinen ja käytännössä edullinen huoltaa/korjata.

Kulutus ei ole merkittävässä asemassa, koska ajomäärä vuodessa on noin 10-15tkm.

Huomasin, että valinnan varaa on vaikka kuinka: 1.6 75kw ja 1.6 FSI 85kw ja 2.0 FSI ja 1.4 TSI 90kw tai 103kw ja vaihteisto tulee olemaan 100% varmuudella automaatti.

Seachilla en löytänyt tarpeeksi tyhjentäviä vastuksia tällaiseen "dilemmaan"...

Olisiko jollain hyvä ja kattava näkemys tähän?

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 8.1.2012 16:14

Sun antamista vaihtoehdoista ehdottomasti 90kw 1.4 TSI tai 2.0FSI. Tosin noita 90kw 1.4TSI:tä taitaa olla melko rajallisesti tuossa ikähaarukassa.
2.0FSI on ominaisuuksiltaan varsinkin golfin kopassa pirteä ja luonteeltaan vaivattoman vääntävä-> sopii automaatin kanssa yhteen kuin valettu.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.1.2012 18:36

Itse kaverin kautta kokeneena välttäisin alkupään FSI:tä. Harmillisen verran menny rahaa pieneltä kuulostaviin remontteihin.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 8.1.2012 18:58

^ Ihan uteliaisuudesta, mitä remontteja?
Oman kuvitelman mukaan 2.0FSI:ssä ollut vain puolavikoja ja niiden johdannaisena hajonneita katteja, sekä jokunen hajonnut nokkien yhdysketjun kiristin.

Skinkan
-
Viestit: 77
Liittynyt: 30.1.2004 8:45

ViestiKirjoittaja Skinkan » 8.1.2012 19:12

Eikö alkupään FSI:t ole just noita -04 malleja (niihinhän ei käy E10-polttoaine), vai olenko ymmärtänyt väärin? Eikö -05 alkaen ole jo tehty jotain muutoksia?

Hakusessa on siis juurikin sellainen moottori tohon V-Golfiin, että ei tarvitsisi ihmeemmin murehtia minkään isompien tai pienempien korjauksien kanssa.

En kaipaa laisinkaan mitään rakettimaista kulkua vaan ihan perus siirtymistä paikasta toiseen.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.1.2012 19:15

Nokka-akselin muuttuvan ajoituksen mokkula vaihdettuna jotain 1000 € paikkeilla (tällä on jo neljäs tai viides korvaava osanumero), typenoksidien joku valvontapurkki osan hinta lähemmäs 500 € (joka kuulemma myöhemmissä FSI:ssä on poistettu tarpeettomana, hajoaa sen verran usein että löytyi valmiina hyllystä). Sit jotain vähän pienempää hajoillut muutaman satasen edestä.

Mun mielestä kuulostaa vähän lastentaudeilta. Vuosimalli on muistaakseni -04. Ja tähän ei käy 95E10.

Volkkarimiäs-84
-
Viestit: 161
Liittynyt: 2.7.2005 17:17

ViestiKirjoittaja Volkkarimiäs-84 » 8.1.2012 20:34

Täältä suositukset kaksikolle 1.6 75 kw - 1.6 85 kw. Sanottakoon heti alkuun, että minulla mitään kokemusperäistä tietoa aiheesta, ihan mututuntumalla mennään. TSI-koneissa on ollut turbo-ongelmia jonkin verran, nim. 103 tkm mittarissa 103 kw TSI ja toinen turbo :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 111 vierailijaa