Mikähän mahtaa olla vialla -90 vm Caddyssä kun kampiakselin päässä oleva apulaitehihnapyörä väpättää villisti. Ainakin 4mm heitto.
Voiko kampiakseli olla kiero? Googlella löysin jotain juttua harmonic balancerilla... Mitähän tuo mahtaa olla suomeksi ja onko caddyssä tämmöistä harmonic balanceria.
Ainiin ja miten tuo hihnapyörän väpätys vaikuttaa jakohihnaan? Onko turvallista ajella?
Mottorina 1,6D 5 vaihtesella laatikolla.
Caddy väpättävä hihnapyörä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
Se kunkkupultti on lähinnä 1,9TD koneen ongelma.
Jos se hihnapyörä on sellainen ohkainen pellistä prässätty, niin niillä on taipumusta mennä kieroon. Jotkut on puhunu että se vois antaa jakohihnaan niin paljon värinää, että voi katkaista nokka-akselin, mutta minulla ainakin 1,6D jetassa se vipotti ainakin 100tkm ilman mitään ongelmia.
Jos se hihnapyörä on sellainen ohkainen pellistä prässätty, niin niillä on taipumusta mennä kieroon. Jotkut on puhunu että se vois antaa jakohihnaan niin paljon värinää, että voi katkaista nokka-akselin, mutta minulla ainakin 1,6D jetassa se vipotti ainakin 100tkm ilman mitään ongelmia.
Voi olla että on, voi olla olemattakin, molempia olen nähnyt 1.6 koneiden perässä. En ole koskaan kuullut että 1.6 koneesta oliis kunkkupultti pettänyt, toisaalta jos tuossa koneessa on se raskas valurautainen värinävaimennin ja siitä kumi repeää se saattaa alkaa puistamaan niin että lopulta hajottaa jotakin. Mutta jos tuossa on vain se peltinen pyörä niin ei sen pieni väpätys mitään meinaa, on enemmänkin ominaisuus. Se pyörä tuppaa vanhemmiten ruostumaan kehältään pehmeäksi jolloin alkaa heittää. Saattaa jopa tehdä sen tempun että pyörästä lähtee se kehä irti. Uusi siiva on nätti vaihtaa, neljä pulttia auki ja siiva on kädessä. Kunkkupulttiin ei tarvitse koskea.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”